راهنمای خرید صندلی گیمینگ

گیمرها برای اینکه هنگام بازی کردن دچار خستگی نشوند، از صندلی‌های مخصوص بازی استفاده می‌کنند. این صندلی‌ها ارگونومی مناسبی دارند و فشار کمی به کمر و ستون فقرات وارد می‌کنند. برای خرید صندلی گیمینگ باید به یکسری نکات مهم توجه داشت تا بتوان مناسب‌ترین صندلی را خریداری کرد.

راهنمای خرید صندلی گیمینگ

راهنمای خرید صندلی گیمینگ

صندلی یکی از مهم‌ترین لوازم برای بازی کردن است. به دلیل اینکه گیمرها ساعت‌های زیادی را می‌نشینند، باید از یک صندلی مخصوص استفاده کنند. صندلی‌های گیمینگ به دلیل ارگونومی مناسب خود، بهترین گزینه برای گیمرها محسوب می‌شود.

توصیه شده بازیکنانی که طولانی مدت مشغول بازی کردن هستند، از صندلی مخصوص بازی استفاده کنند. این نوع صندلی‌ها طوری طراحی شده‌اند که فشار ناشی از نشستن روی کمر و ستون فقرات را کاهش می‌دهد. بنابراین، برای خرید صندلی گیمینگ لازم است به نکاتی توجه کرد.

خرید صندلی گیمینگ صندلی مخصوص بازی

ناگفته نماند، صندلی‌های گیمینگ برای کسانی که به صورت طولانی پشت کامپیوتر می‌نشینند هم بسیار مناسب است. این مدل صندلی‌ها از کمر درد و گرفتگی عضلات گردن و کتف جلوگیری می‌کند. همچنین، به دلیل نوع طراحی آن، میزان بهره‌وری افراد افزایش پیدا می‌کند. در ادامه به بیان نکات مهم خرید صندلی گیمینگ می‌پردازیم.

آشنایی با انواع صندلی‌های گیمینگ

برای خرید صندلی گیمینگ باید مشخص کنید به چه نوع صندلی نیاز دارید. در مجموع چهار نوع صندلی مخصوص بازی در بازار موجود است. صندلی‌های پی‌سی گیمینگ، کنسول‌ گیمینگ، شبیه‌ساز ماشین‌سواری و صندلی‌های بین بَگ چهار مدل اصلی این لوازم مخصوص بازی است.

خرید صندلی گیمینگ صندلی پی‌سی گیمینگ

صندلی پی‌سی گیمینگ

صندلی‌های پی‌سی گیمینگ برای کاربرانی که با کامپیوتر بازی می‌کنند یا کارهای اداری انجام می‌دهند بسیار مناسب است. در واقع این مدل اصلی‌ترین صندلی مخصوص بازی است که در بازار موجود هستند. پشتی این صندلی شبیه خودروهای مسابقه‌ای است.

گیمر موقع نشستن راحتی بسیاری دارد و می‌تواند به سادگی روی صندلی تکان بخورد. پشتی این صندلی ارگونومی خاصی دارد که باعث می‌شود فشار ناشی از نشستن روی کمر و ستون فقرات احساس نشود. همچنین، دسته‌ها، زاویه پشتی و ارتفاع صندلی پی‌سی گیمینگ قابل تنظیم هستند که برای همه گیمرها شرایط مناسبی ایجاد می‌کند.

جالب است بدانید، چند مدل این نوع صندلی دارای پایه موس و جالیوانی هستند. بالش مخصوص کمر و گردن هم از دیگر ویژگی‌های این صندلی محسوب می‌شوند. بنابراین، گیمرها احساس راحتی مضاعفی هنگام بازی کردن خواهند داشت.

خرید صندلی گیمینگ صندلی کنسول گیمینگ

صندلی کنسول گیمینگ

کنسول گیمرها برای اینکه موقع بازی کردن احساس راحتی داشته باشند، نیاز به یک صندلی کنسول گیمینگ دارند. این صندلی ارگونومی متفاوتی نسبت به صندلی پی‌سی گیمینگ دارد. بنابراین، صندلی کنسول گیمینگ برای کارهای اداری مناسب نیستند.

به دلیل این که کنسول گیمرها در حالت لمیده بازی می‌کنند، پشتی این صندلی برای این حالت طراحی شده است. در واقع بازیکنان به پشتی به صورت خمیده تکیه می‌دهند. طراحان برای اینکه فشاری به ستون فقرات ایجاد نشود، ارگونومی لمیده را برای صندلی کنسول گیمینگ در نظر گرفته‌اند.

بنابراین، هنگام خرید صندلی گیمینگ به تفاوت این دو مدل صندلی توجه کنید. جالب است بدانید، صندلی‌های کنسول گیمینگ دارای دو نوع چرخ‌دار و بدون پایه است. نوع چرخ‌دار شبیه به همه صندلی‌های اداری و گیمینگ است که ارتفاع آن قابل تنظیم است. اما نوع بدون پایه این صندلی روی زمین قرار می‌گیرد که بازیکن هنگام بازی اشراف بهتری به محیط گیم داشته باشد.

برخی از مدل‌های صندلی کنسول گیمینگ دارای لوازم جانبی خاصی هستند. جا لیوانی، اسپیکر استریو در کنار گوش گیمر و پورت USB برای شارژ دسته از لوازمی هستند که هنگام خرید صندلی گیمینگ می‌توانید به آنها توجه کنید.

خرید صندلی گیمینگ صندلی شبیه‌ساز ماشین‌سواری

صندلی شبیه‌ساز ماشین‌سواری

صندلی‌های شبیه‌ساز ماشین‌سواری جزو صندلی‌های گران‌قیمت برای بازی کردن هستند. این نوع مدل مشابه صندلی‌های مخصوص رانندگی مسابقات ماشین‌سواری طراحی شده است. به طوری که گیمر هنگام نشستن روی این صندلی‌ها، فضای داخل اتاق ماشین‌های مسابقه‌ای برای او شبیه‌سازی می‌شود.

طراحی صندلی شبیه ماشین‌های مسابقه‌ای است. دنده، محل قرار گرفتن فرمان مخصوص بازی و پدال از جمله آپشن‌های صندلی شبیه‌ساز ماشین‌سواری هستند. این مدل صندلی برای طرفداران بازی‌های ریسینگ بسیار مناسب است.

خرید صندلی گیمینگ صندلی Bean Bag

صندلی Bean Bag

بین بگ خاص‌ترین مدل از صندلی‌های گیمینگ است. این نوع صندلی به شکل یک جسم کروی پفی است. داخل آن از فوم پر شده که گیمر هنگام نشستن روی آن، به داخل بین بگ فرو می‌رود. این صندلی را می‌توان به حالت‌های مختلفی تبدیل کرد. بنابراین،‌ گیمرها احساس راحتی برای انجام بازی‌ها دارند.

در بازار انواع زیادی از بین بگ موجود است که گیمرها می‌توانند بسته به سلیقه خود آنها را خریداری کنند. ناگفته نماند، ارگونومی این صندلی همانند دیگر صندلی‌های گیمینگ نیست. بنابراین، برخی گیمرها شاید موقع بازی بدنشان خسته شود. پس هنگام خرید صندلی گیمینگ حواستان به این نکته مهم باشد.

گیمرها علاقه زیادی به بین بگ دارند. به این دلیل که این صندلی‌ها ارزان‌تر از بقیه صندلی‌های مخصوص بازی هستند. همچنین، شکل‌پذیری این صندلی باعث می‌شود گیمر در طول بازی پوزیشن نشستن خود را تغییر دهد.

خرید صندلی گیمینگ تنظیم ارتفاع دسته صندلی برای گیمرها کاربردی است

نکاتی مهم برای خرید صندلی گیمینگ

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید صندلی مخصوص بازی باید به آن توجه کنید، ارگونومی پشتی آن است. راحتی گیمر برای بازی کردن بسیار مهم است. بیشتر پشتی صندلی‌ها متناسب با کمر و ستون فقرات طراحی شده‌اند. بنابراین، هنگام خرید به ارگونومی صندلی توجه کنید و راحت‌ترین صندلی را برای خود خریداری کنید.

روکش بدنه صندلی گیمینگ یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه کنید. توصیه می‌شود یک صندلی با روکش پارچه‌ای یا PVC و یا چرم را خریداری کنید. برخی از صندلی‌های بی‌کیفیت از چرم مصنوعی و پارچه‌های نازک استفاده می‌کنند که خیلی زود فرسوده و پاره می‌شوند.

خرید صندلی گیمینگ پشتی گردنی برای بازی کردن مناسب است

به اندازه صندلی خود توجه کنید. برای خرید صندلی گیمینگ سعی کنید به صورت حضوری به فروشگاه بروید. جنس و اندازه دقیق صندلی را بررسی کنید. مدتی روی صندلی بنشینید تا نسبت به راحتی و اندازه آن مطمئن شوید. برای خرید اینچنین لوازمی، توصیه نمی‌شود که به صورت آنلاین اقدام به خرید صندلی گیمینگ کنید.

اگر دوست دارید که هنگام بازی کردن گردنتان دچار مشکل نشود، صندلی‌هایی که دارای بالش مخصوص گردن هستند خریداری کنید. همچنین، برخی صندلی‌ها دارای زیرپایی هستند. این نوع صندلی‌ها تجربه بهتری برای بازی کردن برای شما فراهم می‌کنند.

در مجموع، اگر بتوانید بودجه خود را مشخص کنید، شما می‌توانید صندلی گیمینگ مناسبی خریداری کنید. توجه به کیفیت و ارگونومی صندلی می‌تواند کار را برای خرید این صندلی راحت کند. همچنین، از کیفیت جنس بدنه صندلی اطمینان حاصل کنید تا بتوانید یک صندلی گیمینگ با کیفیت خریداری کنید.

ارسال نظر