راهنمای خرید هدست گیمینگ | سیمی بهتر است یا بی سیم؟

یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی برای بازی کردن، هدست گیمینگ است. این هدست‌ها به دلیل کیفیت بالا و ویژگی‌های منحصر بفرد خود، تجربه بصری بی‌نظیری برای گیمرها ایجاد می‌کنند. اما برای خرید هدست گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

راهنمای خرید هدست گیمینگ | سیمی بهتر است یا بی سیم؟

راهنمای خرید هدست گیمینگ

هدست‌ برای بازی کردن بسیار مناسب هستند. این وسیله کیفیت صوتی بازی را برای گیمرها بالا می‌برد. به طوری که آنها تجربه بصری لذتبخشی را در طول بازی احساس می‌کنند. هدست گیمینگ ویژگی‌های زیادی دارد که صداهای فراگیر و سه‌بعدی را برای شنیدن ایجاد می‌کند.

این نوع هدست‌ها دارای دو نوع سیمی و بی‌سیم هستند. هرکدام از این دو مدل کیفیت مطلوبی دارند که بسته به نیاز گیمرها تولید شده‌اند. برای خرید هدست گیمینگ باید به یکسری نکات توجه کرد. این نکات می‌تواند برای انتخاب بهترین هدست مفید و کاربردی باشد. در ادامه به بیان این نکات می‌پردازیم.

همچنین در کلیک بخوانید: معرفی بهترین هدست‌های گیمینگ

خرید هدست گیمینگ هدست‌های گیمینگ ویژگی‌های صوتی زیادی دارند

هدست سیمی یا بی‌سیم؟

برای تعداد زیادی از گیمرها تفاوت هدست گیمینگ سیمی یا بی‌سیم مهم است. هدست‌های بی‌سیم از نظر قیمتی گران‌تر از سیمی هستند. همچنین، هدست سیمی ويژگی‌های اضافه‌ای نسبت مدل دیگر دارد. به عنوان مثال برخی هدست‌ها به دو دستگاه متصل می‌شوند.

گفتنی است، هدست‌های سیمی کیفیت صدای بهتری با قیمت مناسب ارائه می‌دهند. همچنین، تمام شدن شارژ باتری و صبر برای شارژ کردن هدست برای برخی گیمرها ناخوشایند است. بنابراین، خرید هدست گیمینگ باسیم برای این افراد انتخاب خوبی است.

کاربران باید بررسی کنند به چه هدستی نیاز دارند. آنها برای خرید هدست گیمینگ باید به مؤلفه‌هایی مثل نوع اتصال و نوع دستگاه توجه کنند. هدست‌های سیمی معمولا دارای جک ۳.۵ میلی‌متر یا یک پورت USB هستند که به دستگاه وصل می‌شوند.

خرید هدست گیمینگ هدست‌ها از همه دستگاه‌های گیمینگ پشتیبانی نمی‌کنند

هدست‌های بی‌سیم سیستم اتصالی پیچیده‌ای دارند که از طریق Wi-Fi، بلوتوث و یا دانگل مخصوص خود هدست به دستگاه‌ها متصل می‌شوند. گفتنی است، پیش از خرید هدست گیمینگ حتما به پشتیبانی کردن آن از دستگاه مورد نظر مطمئن شوید.

برخی هدست‌ها از دستگاه‌هایی مثل کنسول‌های بازی پشتیبانی نمی‌کنند. پشت جعبه هر هدستی لیست دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده درج شده است. بنابراین، پیش از خرید به این نکته مهم دقت کنید.

یک هدست خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

در چند سال اخیر کیفیت هدست‌های گیمینگ به طرز محسوسی پیشرفت کرده است. به طوری که انتخاب بهترین هدست برای گیمرها سخت شده است. عمده هدست‌ها از تکنولوژی Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند. این فناوری صدای شفافی را در هدست ایجاد می‌کند.

صوت فراگیر و صدای سه‌بعدی از جدیدترین تکنولوژی صوتی هستند که در مدل‌های جدید هدست‌ها وجود دارند. این فناوری‌ها عمق صدای بالایی دارند و گیمر فاصله صداها را به خوبی تشخیص می‌دهد. این نوع هدست‌ها گزینه بسیار مناسبی برای خرید هستند.

خرید هدست گیمینگ فناوری‌های صوتی جدید تجربه بصری بی‌نظیری ایجاد می‌کنند

هدست‌های گیمینگ معمولا برای همه سبک‌های بازی بهینه شده‌اند. بنابراین، تجربه بصری جذابی برای گیمرها فراهم می‌شود که می‌تواند لذت بازی کردن را دوچندان کند. توصیه می‌شود از برندهای معروف خرید کنید. این برندها تلاش کرده‌اند بهترین ویژگی‌ها را به محصولات خود اضافه کنند.

میکروفون بخصوص برای گیمرهایی که اهل بازی‌های چندنفره آنلاین هستند بسیار مهم است. تمامی هدست‌های مخصوص بازی دارای یک میکروفون هستند. اما برای کارهایی مثل استریم کردن یا ضبط صدا زیاد مطلوب نیستند.

برای کسانی که قصد تولید محتوای ویدیویی دارند، خرید یک میکروفون جدا توصیه می‌شود. در مجموع، میکروفون هدست‌ها کیفیت خوبی دارند و برای انجام بازی‌ها و چت‌های صوتی بسیار کاربردی هستند. همچنین، هدست‌های باسیم کیفیت میکروفن بهتری نسبت به مدل‌های بی‌سیم دارند.

در کنار مشخصات فنی برای خرید هدست گیمینگ، راحتی این هدفون‌ها بسیار مهم هستند. هدست خوب و راحت دستگاهی است که دور گوش را به خوبی بپوشاند. وزن آن باید مناسب باشد تا وقتی هدست روی گوش و سر قرار می‌گیرد، گردن گیمر خسته نشود. همچنین، کابل هدست‌های سیمی طوری نباشد که باعث شود صورت و گردن را اذیت کند.

خرید هدست گیمینگ راحتی هدست روی سر و گوش بسیار مهم است

توصیه می‌شود هنگام خرید، هدست را تست کنید تا اندازه و شکل آن روی سر شما درست باشد. این کار می‌تواند کمک کند تا مناسب‌ترین هدست را خریداری کنید. این نکته برای کسانی که از عینک استفاده می‌کنند مهم است و باید هنگام خرید حتما هدست را روی سر خود امتحان کنند.

البته توصیه می‌شود کسانی که عینکی هستند از هدست‌هایی با یک اندازه بزرگ‌تر از سر خود استفاده کنند. به این دلیل که گوشی‌های هدست به خوبی روی گوش قرار می‌گیرند و دسته‌های عینک گوش گیمر را اذیت نمی‌کند.

اگر به نکات ذکر شده هنگام خرید دقت شود، گیمرها می‌توانند مناسب‌ترین هدست گیمینگ را خریداری کنند. توجه به اندازه هدست، پشتیبانی از دستگاه و ویژگی‌های صوتی مناسب باعث می‌شود خرید هدست گیمینگ موفقیت‌آمیزی را تجربه کنید.

ارسال نظر