سهام سونی در پی خرید بزرگ مایکروسافت افت کرد

شب گذشته خبر بسیار بزرگی صنعت بازی‌های ویدیویی را در شوک فرو برد. کمپانی مایکروسافت شرکت اکتیویژن بلیزارد را خریداری کرد. این اتفاق مهم باعث شد سهام سونی ۱۳ درصد کاهش پیدا کند.

سهام سونی در پی خرید بزرگ مایکروسافت افت کرد

سهام سونی در پی خرید بزرگ مایکروسافت افت کرد

شب گذشت خبر بزرگی صنعت بازی‌های ویدیویی را شوکه کرد. مایکروسافت شرکت اکتیویژن بلیزارد را تصاحب کرد. ردموندی‌ها خالق بازی‌های Call of Duty و World of Warcraft را با مبلغ ۷۰ میلیارد دلار خریداری کرد. معامله بزرگی که به «خرید قرن» لقب گرفت.

مایکروسافت با خرید اکتیویژن بلیزارد، تعداد استودیوهای ایکس‌باکس را به تعداد ۳۰ استودیو افزایش داد. این شرکت هم‌اکنون به عنوان سومین شرکت گیمینگ جهان شناخته می‌شود. اتفاق مهمی که رقابت در صنعت بازی‌های ویدیویی را جذاب کرده است.

بر اساس گزارشات منتشر شده، این خبر شرکت سونی را هم تحت تأثیر قرار داد. به طوری که سهام این شرکت از دیشب تاکنون ۱۳ درصد کاهش پیدا کرده است. این افت سهام کمترین میزان در سه ماه اخیر بوده است.

سهام سونی در پی خرید بزرگ مایکروسافت افت کرد استودیوهای ایکس‌باکس به تعداد ۳۰ استودیو رسید

شرکت سونی به عنوان اصلی‌ترین رقیب مایکروسافت شناخته می‌شود. این اتفاق باعث خواهد شد بازی‌های مهمی چون کالاف دیوتی در انحصار ایکس‌باکس قرار بگیرند. حتی این شرکت در نظر دارد بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را به سرویس گیم‌پس اضافه کند.

هرچند فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس، پس از اعلام خرید اکتیویژن بلیزارد اعلام کرد آنها قصد ندارند گیمرهای پلی‌استیشن را از بازی‌های مورد علاقه‌شان جدا کنند. اما با نگاه به خرید قبلی ردموندی‌ها یعنی شرکت بتسدا، تعدادی از بازی‌های مهم این شرکت مثل Starfield به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس منتشر خواهد شد.

شرکت سونی در این چند وقت تلاش کرده در رقابت با مایکروسافت اقداماتی انجام دهد. انتشار بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن مثل God of War برای پی‌سی از جمله فعالیت‌های این شرکت بوده است. اخیرا شایعاتی منتشر شده که سونی روی یک سرویس اشتراکی مشابه گیم‌پس کار می‌کند.

گفتنی است، این کمپانی ژاپنی پتنت جدیدی ثبت کرده که بتوان بازی‌های PS3 را در کنسول پلی‌استیشن ۵ تجربه کرد. باید منتظر بمانیم تا ببینیم سونی چه واکنشی نسبت به خرید بزرگ مایکروسافت خواهد داشت.

نظر شما درباره افت سهام سونی چیست؟ آیا مایکروسافت می‌تواند در نسل نهم کنسول‌ها سونی را شکست دهد؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر