سونی در تلاش برای رفع سردرگمی در چت صوتی PS5
رسانه کلیک - سونی برای کاهش آزار و اذیت در چتهای صوتی، یک کلیپ صوتی 40 ثانیهای از چت صوتی PS5 هر کاربر ایجاد میکند تا توسط تیم فنی بررسی شود.
بهروزرسانی 8.0.0 که ابتدای این هفته برای پلی استیشن 4 منتشر شد، این امکان را برای والدین فراهم کرده است تا کنترل دقیق تری روی ارتباطات فرزندان خود داشته باشند. اما متاسفانه اخباری درباره ظاهر شدن یک نونیفیکیشن مرتبط با امکان ارتباطات صوتی نیز به گوش می رسد.
سونی بعدا در پست وبلاگ خود اعلام کرد که این نوتیفیکیشن مربوط به ویژگی های جدید PS5 است و امروز جزئیات بیشتری در مورد نحوه کار آن ارائه کرد. طبق پست بلاگ پلی استیشن، در حالی که چت های صوتی به طور فعال کنترل یا گوش داده نمی شوند، اما در سیستم جدید گزینهای برای گزارش آزار و اذیت وجود دارد که یک کلیپ چت صوتی حداکثر 40 ثانیهای را از 5 دقیقه آخر هر چت جدا میکند.
این ویژگی به دلخواه کاربران فعال نمیشود و همه افرادی که از چت صوتی در پلی استیشن 5 استفاده میکنند آن را تجربه خواهند کرد. یعنی یک کلیپ 40 ثانیهای از گفتوگو آنها درست میشود و برای بررسی به تیم نظارت فرستاده میشود.
با توجه به مواردی که در طول این سال ها در هدست های خود شنیده ایم، قابل درک است که چرا سونی می خواهد به دنبال راه هایی برای کاهش آزار و اذیت در چت باشد و آن را به مکانی تبدیل کند که مردم با خیال راحت در آن وقت بگذرانند.
به نظر میرسد که این ویژگی برای پلی استیشن 4 ایجاد نشده است؛ اما از آنجایی که کاربران کنسولهای نسل های متفاوت میتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، لازم بوده است که این موضوع به اطلاع کاربران پلی استیشن 4 نیز برسد.
نظرها