سونی قصد دارد از نوآوری بیشتری در تکنولوژی پلی استیشن VR استفاده ‌کند

رسانه کلیک - طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده است سونی قصد دارد در حوزه واقعیت‌افزوده و پلتفرم پلی استیشن VR سرمایه‌گذاری کند و تکنولوژی آن را ارتقا دهد.

سونی قصد دارد از نوآوری بیشتری در تکنولوژی پلی استیشن VR استفاده ‌کند

سونی از زمانی که کنسول پلی استیشن ۴ را به بازار عرضه کرد بر هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR نیز تمرکز کرده بود و توانست موفقیت‌های زیادی را نیز به دست آورد. برای مثال برخی بازی‌های مستقل مانند Blood and Truth روی پلتفرم PSVR در دسترس کاربران قرار گرفتند.

پلی استیشن VR فعالیت خود را گسترش داد. برای مثال رزیدنت ایول ۷ از قابلیت‌های متنوعی مبتنی بر فناوری VR پشتیبانی می‌کند تا تجربه‌های ترسناک‌تر را به کاربران ارائه دهد. همه این موارد باعث می‌شوند که مخاطبان انتظار بیشتری از PSVR داشته باشند. به نظر می‌رسد سونی می‌خواهد روش خود را ادامه دهد و از سیستم‌های واقعیت مجازی در نسل نهم آن حمایت کند.

طبق این روش پلی ‌استیشن ۵ و ۴ به‌طور کامل از فناوری VR در بازی‌هایی مانند Hitman 3 پشتیبانی می‌کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد این موضوع درباره Resident Evil Village نیز صادق است.

کمپانی سونی در گزارشی جدید علاقه خود را به سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی واقعیت مجازی نشان داده است. همچنین اعلام کرد که ارتباط محتوای گیمینگ با فناوری واقعیت مجازی را در نسل جدید بیشتر از گذشته ادامه می‌دهد و برای رسیدن به این هدف خود به پیشرفت و نوآوری در فناوری واقعیت مجازی نیاز دارد.

سونی اعلام کرد که بیشترین تمرکز خود را به بحث ارتباط با کاربر اختصاص خواهد داد. شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی فراهم کردن محتوای مناسب در ساختارها و ژانرهای مختلف گیمینگ و ایجاد پیشرفت در ارائه‌ی تجربه‌ی منحصر‌به‌فرد در زمینه VR، می‌خواهد در این حوزه فعالیت کند.

سونی درباره احتمال عرضه بازی‌های انحصاری بیشتر در پلتفرم پی‌سی نیز صحبت کرده است و اعلام کرد که می‌خواهد استودیوهای بازی‌سازی بیشتری را به دست آورد و آن‌ها را به مجموعه‌‌استودیوهای فرست پارتی خود اضافه کند. این کمپانی سال گذشته اعلام کرد که نمی‌خواهد پلی استیشن VR را به زودی وارد بازار کند. برخی شایعات نیز درباره عرضه PSVR 2 همراه با کنسول PS5 منتشر شده‌اند.

در حال حاضر سونی مشخص نکرده است که از چه برنامه‌هایی برای پیشرفت و نوآوری بیشتر در پلی استیشن VR استفاده خواهد کرد. اما به نظر می‌رسد کنترلرهایی مانند کنترلرهای Valve Index برای این هدست‌ها نیز در نظر گرفته شده است. همچنین احتمال دارد سونی از فناوری تصاویر سه‌بعدی استریوسکوپیک و هدست‌های بی‌سیم برای محصول جدید خود استفاده کند.

ارسال نظر