فیفا ۲۲ کی میاد؟ | ویژگی های جدید بازی FIFA 22

رسانه کلیک – الکترونیک آرتز برخلاف سال‌های گذشته اطلاعات کافی از فیفا ۲۲ در دسترس قرار نداده است. تاکنون اطلاعات اندکی از این بازی ورزشی منتشر شده که به آن می‌پردازیم.

فیفا ۲۲ کی میاد؟ | ویژگی های جدید بازی FIFA 22

شرکت الکترونیک آرتز هرسال در ماه خرداد اطلاعات جدیدی از نسخه بعدی بازی FIFA منتشر می‌کرد. سپس با نمایش یک تیزر تریلر هیجان‌انگیز، از بازی جدید فیفا به صورت رسمی رونمایی می‌کرد. اما امسال این شرکت رویه متفاوتی در پیش گرفته و هیچ اطلاعات رسمی از بازی FIFA 22 منتشر نکرده است.

سکوت EA برای بازی فیفا ۲۲ کمی عجیب به نظر می‌رسد. به طوریکه برخی کارشناسان گمانه‌زنی کرده‌اند که این شرکت قصد انتشار این بازی را ندارد. اما این شائبه اشتباه است، چون الکترونیک آرتز هرگز مهم‌ترین و سودآورترین بازی خود را کنار نخواهد گذاشت.

تاکنون جزئیاتی از بازی فوتبالی فیفا ۲۲ منتشر شده است. اطلاعاتی که می‌تواند ما را کمی با این بازی محبوب آشنا کند. با توجه به این جزئیات، انتظاراتی نیز از سمت گیمرها برای نسخه بعدی فیفا وجود دارد. بنابراین، امیدواریم که الکترونیک آرتز بتواند با ارائه FIFA 22 رضایت هواداران این بازی فوتبالی را جلب کند.

تصویر لوگوی FIFA 22 لوگوی بازی FIFA 22

ویژگی‌های احتمالی بازی FIFA 22 ‌ و نسل نهم

نسخه بعدی فیفا، اولین بازی از این سری خواهد بود که برای نسل نهم کنسول‌ها منتشر می‌شود. بنابراین، باید منتظر یک پیشرفت مهم در گرافیک و گیم‌پلی بازی باشیم. تاکنون جزئیات مهمی از گرافیک، گیم‌پلی و بخش‌های مهمی مثل Volta و FUT بازی منتشر نشده است. انتظار می‌رود شاهد ویژگی‌های جدید در این بخش‌ها باشیم.

تا اینجا می‌دانیم الکترونیک آرتز از نسخه آپدیت شده موتور فراست‌بایت برای FIFA 22 استفاده می‌کند. همانطور در نسخه نسل نهم FIFA 21 مشاهده کردیم، چهره و موهای بازیکنان بسیار واقع‌گرایانه خواهد بود. فیزیک توپ بسیار طبیعی شده است؛ به طوریکه، بازیکن هنگام شوت کردن توپ،‌ شکل ظاهری توپ تغییر می‌کند. همچنین، فضای ورزشگاه‌ها بسیار زیبا و دیدنی طراحی شده‌اند. این موارد به احتمال زیاد در این بازی دیده خواهد شد.

نمایی از منوی FIFA 22 نمایی از منوی فیفا ۲۲

طبق اطلاعاتی که از بتای محدود FIFA 22 لو رفته است، شاهد تغییراتی در این بازی خواهیم بود. این تغییرات به شرح ذیل است:

  • بازیکنان در شروع مسابقه، لباس گرمکن تیم باشگاهی یا ملی خود را به تن می‌کنند.
  • هیت‌ مپ بازیکنان بروز شده و شمایل جدیدی به خود گرفته است. هیت مپ عملکرد بازیکن در زمین مسابقه را نشان می‌دهد.
  • تلاش برای گل زدن به عنوان آمار بازیکن در نظر گرفته می‌شود.
  • پست‌های LF و RF در ترکیب‌هایی مثل ۱-۳-۲-۴ به پست CF تغییر کرده است.
  • تغییرات بسیاری در چینش تاکتیک‌ها ایجاد شده است.
  • تغییراتی برای سوییچ کردن بین بازیکنان اعمال شده است.
  • پرسینگ بازیکن دوم دچار تغییراتی شده است.
بازیکنان با گرمکن نمایی از بازیکنان با گرمکن

لازم به ذکر است، موارد ذکر شده در نسخه بتای FIFA 22، ممکن است در نسخه نهایی این بازی دستخوش تغییراتی شوند. همچنین، احتمالا برخی از موارد بیان شده هرگز در نسخه نهایی دیده نشوند. جالب است بدانید، گزارشاتی مبنی بر حضور گزارشگری بانوان در این بازی منتشر شده که هنوز مورد تأیید قرار نگرفته است.

الکترونیک آرتز تمرکز زیادی روی بخش FIFA Ultimate Team بازی خود گذاشته است. این بخش تعدادی بازیکن کلاسیک یا آیکون دارد که بازیکنان می‌توانند از این ستارگان فوتبال استفاده کنند. تاکنون اسامی بازیکنان زیر در فضای مجازی منتشر شده است که احتمالا به FUT می‌آیند:

  • گابریل باتیستوتا
  • رابین فن پرسی
  • لوسیو
  • پارک جی سونگ
  • جاپ استام
  • چا بومکان
  • دیگو فورلان
  • وسلی اسنایدر
  • ایکر کاسیاس
  • جان تری
  • ژابی آلونسو

از آنجایی که سال آینده، مسابقه بزرگ جام جهانی ۲۰۲۲ را در پیش دارم؛ این احتمال وجود دارد که بخش FIFA 2022 World Cup برای بازی FIFA 22 منتشر شود.

هیت مپ بازیکنان در فیفا ۲۲ تغییرات در هیت مپ بازیکنان

اطلاعات تأیید شده برای FIFA 22

اخیرا اخباری منتشر شد که الکترونیک آرتز قصد دارد بخش Career را به صورت آنلاین منتشر کند. این برای اولین با در سری فیفا است که این بخش به صورت آنلاین ارائه می‌شود. این خبر از طرف EA تأیید شده است، اما اطلاعاتی از ویژگی‌های جدید این بخش ارائه نشده است.

بر اساس اعلام تیم‌های باشگاهی آتالانتا و ناپولی، این دو تیم با شرکت کونامی قرارداد انحصاری بسته‌اند. بنابراین، این دو تیم با نام و نشان متفاوتی در بازی FIFA 22 و نسخه بعدی آن حضور خواهند داشت. این قرارداد تا پایان فصل ۲۰۲۳/۲۰۲۲ اعتبار خواهد داشت.

عکس کاور فیفا 22 کاورهای احتمالی FIFA 22

عکس کاور فیفا 22

شرکت EA در چند سال اخیر برای عکس کاور بازی‌های خود از بازیکنان بااستعداد و جوان فوتبال استفاده می‌کند. حال، تصاویری از کاور احتمالی فیفا ۲۲ منتشر شده که سه بازیکن از شانس بالاتری برای حضور در جلد این بازی برخوردارند.

کیلیان امباپه، فوق‌ستاره تیم پاریسن ژرمن، ترنت الکساندر آرنولد، ستاره تیم لیورپول، و جود بلینگام و ارلینگ هالند از تیم بروسیا دورتموند بازیکنانی هستند که احتمالا در تصویر کاور فیفا 22 حضور داشته باشند.

چیدن ترکیب در FUT نمایی از چیدن ترکیب در FUT

تاریخ و زمان انتشار بازی FIFA 22

الکترونیک آرتز معمولا نسخه جدید فیفا را در پایان ماه سپتامبر یا هفته اول ماه اکتبر (بین ماه‌های شهریور و مهر) منتشر می‌کند. اما تاکنون به صورت رسمی تاریخ و زمان انتشار بازی FIFA 22 اعلام نشده است. البته باید توجه داشته باشید، به دلیل کرونا و دورکاری بسیاری از کارکنان شرکت‌ها، احتمال تأخیر در انتشار بازی وجود خواهد داشت.

بازی FIFA 22 برای کنسول‌های PS5، PS4، Xbox One، Xbox Series X/S، نینتندو سوییچ، گوگل استیدیا و پی‌سی منتشر خواهد شد. همچنین، الکترونیک آرتز برنامه‌ای برای عرضه این بازی برای کنسول‌های نسل هفتمی Xbox 360 و PS3 ندارد.

قیمت فیفا 22 برای کنسول‌های نسل نهم ۷۰ دلار خواهد بود. نسخه نسل هشتمی این بازی قیمت استاندارد ۶۰ دلار برای فروش در دسترس قرار می‌گیرد. البته الکترونیک آرتز بازی فیفا را در قالب دو نسخه ویژه نیز منتشر می‌کند. بنابراین، نسخه چمپیونز فیفا ۸۰ دلار و نسخه آلتیمت نیز ۱۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. همچنین، سیستم خرید درون برنامه‌ای نیز مثل همیشه در نسخه جدید فیفا حضور دارد.

نظر شما درباره بازی FIFA 22 چیست؟ آیا شما منتظر انتشار این بازی هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر