مایکروسافت شرکت اکتیویژن بلیزارد را تصاحب کرد | کالاف دیوتی انحصاری ایکس باکس می شود؟

شرکت مایکروسافت خرید قرن را انجام داد. بخش ایکس‌باکس با مبلغ ۷۰ میلیارد دلار شرکت اکتیویژین بلیزارد را خرید. این شرکت ناشر بازی‌های بزرگی چون سری کالاف دیوتی، کرش بندیکوت و Overwatch است.

مایکروسافت شرکت اکتیویژن بلیزارد را تصاحب کرد | کالاف دیوتی انحصاری ایکس باکس می شود؟

مایکروسافت شرکت اکتیویژن بلیزارد را تصاحب کرد

مایکروسافت در ادامه خریدهای بزرگ خود، این بار سراغ یکی از بزرگ‌ترین ناشران بازی‌های ویدیویی رفت. بخش ایکس‌باکس با مبلغ نجومی ۷۰ میلیارد دلار شرکت Activision Blizzard را تصاحب کرد. پیش از این مایکروسافت استودیو بتسدا را خریداری کرده بود.

شرکت اکتیویژن بلیزارد مالک آثار بزرگ و مهمی چون Call of Duty، Overwatch، Crash Bandicoot و World of Warcraft است. از این پس تمامی استودیوهای این شرکت تحت مالکیت کمپانی مایکروسافت خواهند شد. استودیوهای اکتیویژن بلیزارد شامل Treyarch، Infinity Ward، Zynga و Blizzard می‌شود.

با این اوصاف، آثار بزرگ این شرکت به مرور جزو بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس خواهد شد. جالب است بدانید، شرکت سونی برای بازی‌های کالاف دیوتی و کرش بندیکوت قرارداد انحصاری با اکتیويژن بسته است. باید منتظر بمانیم تا ببینیم شرایط این نوع قراردادها به چه شکلی ادامه پیدا خواهد کرد.

مایکروسافت شرکت اکتیویژن بلیزارد را تصاحب کرد استودیوهای شرکت اکتیویژن بلیزارد

گفتنی است، این استودیوها فعالیت خود را زیر نظر استودیوهای ایکس‌باکس ادامه خواهند داد. با توجه به گزارشات منتشر شده، بابی کاتیک مدیرعامل شرکت اکتیویژن بلیزارد در سمت خود ابقا خواهد شد. شرکت مایکروسافت در زمان مناسب اقدام به تغییرات مدیریتی خواهد کرد.

با خرید جدید مایکروسافت، این شرکت به سومین کمپانی بزرگ گیمینگ تبدیل خواهد شد. شرکت‌های سونی و تنسنت به ترتیب رتبه‌های اول و دوم کمپانی‌های گیمینگ جهان محسوب می‌شوند. این اتفاق بزرگ شرایط نسل نهم بازی‌های ویدیویی را وارد فاز جدید خواهد کرد. باید منتظر بمانیم تا واکنش دیگر شرکت‌های بازی‌سازی نسبت به این اتفاق تاریخی را مشاهده کنیم.

نظر شما درباره تصاحب شرکت اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت چیست؟ آیا این خرید ایکس‌باکس را متحول خواهد کرد؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر