کمیسیون تجارت فدرال قرارداد اکتیویژن و مایکروسافت را بررسی می کند

مایکروسافت چند وقت پیش شرکت اکتیویژن بلیزارد را تصاحب کرد. ردموند‌ی‌ها این شرکت را با مبلغ نجومی ۷۰ میلیارد دلار خریداری کرده است. این خرید باعث شده کمیسیون تجارت فدرال قرارداد خرید مایکروسافت را مورد بررسی قرار دهد. هدف این کمیسیون بررسی آسیب‌های احتمالی به صنعت و مشتریان است.

کمیسیون تجارت فدرال قرارداد اکتیویژن و مایکروسافت را بررسی می کند

کمیسیون تجارت فدرال قرارداد اکتیویژن و مایکروسافت را بررسی می کند

مدتی است که مایکروسافت شرکت اکتیویژن بلیزارد را تصاحب کرد . اتفاقی جنجالی و بزرگ که صنعت بازی‌های ویدیویی را در شوک فرو برد. ردموندی‌ها خالق بازی‌های کالاف دیوتی و وارکرفت را با مبلغ نجومی ۷۰ میلیارد دلار خریداری کرده است.

بر اساس قرارداد امضا شده، شرکت اکتیویژن بلیزارد از ابتدای سال ۲۰۲۳ تحت مالکیت مایکروسافت قرار خواهد گرفت. بنابراین، این شرکت جزو استودیوهای ایکس‌باکس شناخته خواهد شد. با توجه به رقم بسیار بالای قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) به این مسئله ورود کرده است.

این کمیسیون به همراه دپارتمان عدالت ایالات متحده قصد دارند روی این قرارداد جنجالی تحقیق کنند. کمیسیون تجارت فدرال موضع مثبتی به قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد نگرفته است. این کمیسیون تحقیقاتی روی آسیب‌های احتمالی این قرارداد به رقبای صنعت بازی‌های ویدیویی، شرکای این صنعت و شرایط مشتریان انجام خواهد داد.

کمیسیون تجارت فدرال برای مبارزه با انحصار صنعت توسط شرکت‌های بزرگ، اقدام به این تحقیقات می‌کند. کمیسیون FTC در حالی روی این موضوع تمرکز کرده که پیش از این موضعی نسبت به خرید قبلی مایکروسافت یعنی قرارداد خرید شرکت زنیمکس مدیا و بتسدا نداشته است.

کمیسیون تجارت فدرال نسبت به تک‌قطبی شدن صنعت و مونوپولی مالی شرکت‌ها نگرانی دارد. بنابراین، این کمیسیون روی فعالیت شرکت‌های بزرگ نظارت می‌کند. پیش از این، کمیسیون تجارت فدرال جلوی ثبت قرارداد و خرید شرکت Arm توسط انویدیا را گرفته بود.

نظر شما درباره اقدام کمیسیون FTC چیست؟ آیا این کمیسیون جلوی خرید مایکروسافت را خواهد گرفت؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر