کنسول ایکس باکس سری ایکس در زمان مقرر عرضه می‌شود

رسانه کلیک - رئیس کل بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت بر این باور است که کنسول ایکس باکس سری ایکس با وجود شیوع کرونا، همچنان در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد.

کنسول ایکس باکس سری ایکس در زمان مقرر عرضه می‌شود

پس از همه گیری ویروس کرونا، فعالیت های بسیاری از شرکت ها مطابق برنامه ریزی های قبلی پیش نرفت و در این بین، با توجه به تعطیلی نمایشگاه ها و استودیوهای بازی سازی، انتشار برخی از عناوین مورد انتظار امسال به تعویق افتاد. با این وجود، شرکت مایکروسافت به هیچ عنوان نگران تاخیر در عرضه کنسول نسل نهم خود یعنی ایکس باکس سری ایکس نیست و رئیس بخش ایکس باکس این کمپانی چندی پیش بار دیگر تاکید کرد که این دستگاه همچنان برای عرضه در تعطیلات کریسمس سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است.

فیل اسپنسر (Phil Spencer)، مدیر ایکس باکس، به تازگی در گفت و گو با رسانه CNBC خاطرنشان کرد که تولید ایکس باکس جدید تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار نگرفته و این دستگاه در زمان مقرر به دست بازیکنان خواهد رسید. با این حال، ممکن است که ساخت بازی های روز عرضه کنسول طی چند ماه آتی به خاطر همه گیری این بیماری طبق برنامه پیش نرود و برخی از این عناوین با کمی تاخیر روانه بازار شوند.

فیل اسپنسر در این مصاحبه اعلام کرد:

اگر حقیقت را برایتان بگویم، باید بدانید که وضعیت ساخت بازی ها هم اکنون در نامشخص ترین حالت خود است. در این روزها که فعالیت روی ساخت بازی های جدید به شدت بالا گرفته، اما بسیاری از مردم باید دور یکدیگر جمع شوند تا یک بازی جدید را خلق و عرضه کنند.

در پایان این گفت و گو، فیل اسپنسر اشاره کرد که اگر فرآیند تولید بازی ها از برنامه ریزی ها عقب تر بیافتد، طبیعی است که آن اثر ویدیویی با تاخیر عرضه خواهد شد. در این صورت، او معتقد است که شرکت مایکروسافت هیچ فشاری را به تیم سازندگان بازی وارد نمی‌کند، چرا که اولویت اصلی این شرکت، حفظ سلامتی کامل افراد است.

در حال حاضر، تعداد زیادی از کارمندان استودیوهای بازی سازی ایکس باکس در خانه های خود روی پروژه های جدید فعالیت می کنند. به علاوه، استودیوی 343 اینداستریز (343 Industries) از دو سال پیش ساخت بازی Halo Infinite را آغاز کرده بود. عنوانی که قرار است همزمان با عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس، در اختیار علاقه مندان قرار بگیرد. با این حال، قاعدتا اگر پروسه ساخت بازی در چند ماه آینده با مشکلاتی رو به رو شود، با توجه به گفته های آقای فیل اسپنسر، می توان انتظار داشت که این اثر با کمی تاخیر برای کنسول نسل نهم مایکروسافت منتشر خواهد شد.

ارسال نظر