کنسول جدید پلی استیشن 5 از بازی های دیسکی PS4 پشتیبانی می کند

رسانه کلیک - کنسول جدید پلی استیشن 5 در ماه آینده به بازار خواهد آمد. خوشبختانه بسیاری از بازی های PS4 توسط کنسول جدید پشتیبانی می شوند.

کنسول جدید پلی استیشن 5 از بازی های دیسکی PS4 پشتیبانی می کند

قابلیت Backward Compatibility (سازگاری عقبرو) عبارتی است که بیشتر در هنگام عرضه یک کنسول نسل جدید شنیده می شود. سازگاری عقبرو به بیان ساده به معنی پشتیبانی یک کنسول جدید از بازی های مربوط به نسل گذشته است. سونی به تازگی پستی را منتشر کرده و توضیح داده که قابلیت Backward Compatibility در کنسول پلی استیشن 5 (PS5) چگونه عمل می کند.

پلی استیشن 5 در ماه آینده در معرض فروش قرار می گیرد. کاتالوگ کوتاهی از بازی ها به همراه این کنسول عرضه می شود. اما خبر خوب این است که بازی های متعلق به پلی استیشن 4 به وسیله دستگاه جدید نیز پشتیبانی می شوند. پس تمام بازی های قابل اجرا در کنسول PS4 روی PS5 نیز به اجرا در می آیند. این بازی ها شامل موارد انحصاری مانند The Last of Us Part II و Ghost of Tsushima می شوند.

طبق گفته های هیداکی نیشینو (SVP بخش مدیریت و برنامه ریزی پلتفرم)، پس از عرضه PS5 در نوامبر سال جاری، بیش از 99 درصد از 4000 بازی قابل دسترس برای PS4 روی این کنسول به اجرا در می آیند.

کنسول چلی استیشن 5 در دو نسخه متفاوت عرضه می شود؛ نسخه تماما دیجیتالی و نسخه ای با یک درایو دیسک بلوری. با استناد به پست جدید کمپانی سونی، حالت اجرای بازی های PS4 روی این دو نسخه فرق می کند. برای نسخه دیجیتالی کنسول، کاربران قادر خواهند بود تا نسخه دیجیتالی بازی های PS4 سازگار را روی نسخه دیجیتالی PS5 بازی کنند. این مجموعه شامل بازی های از پیش خریداری شده یا بازی هایی است که کاربر می تواند آن ها را از فروشگاه PlayStation STore روی PS4، PS5، وب یا از طریق اپلیکیشن موبایل PlayStation خریداری کنند. کاربرانی که دارای دیسک های PS4 هستند، اما نسخه دیجیتالی PS5 را انتخاب می کنند، قادر به اجرای بازی های دیسکی خود روی کنسول نیستند.

در صوت انتخاب PS5 با درایو دیسک، بلوری، می توان نسخه دیجیتالی بازی های خریداری شده را به اجرا درآورد. در ضمن، اگر بازی های دیسکی در اختیار دارید، می توانید آن ها را در درایو قرار داده و مشغول بازی شوید. در واقع، سونی به این کاربران پیشنهاد می کند تا کنسول های خود را به جدیدترین نسخه موجود بروزرسانی کرده و پچ های جدید بازی های مختلف را مورد استفاده قرار دهند. هر دو نسخه PS5 از بازی های PlayStation VR نیز پشتیبانی می کنند.

قضیه به اینجا ختم نمی شود. اجرای بازی های PS4 روی کنسول جدید، تجربه متفاوتی برای کاربر دارد. این بازی ها سریع تر لود شده و نرخ فریم آن ها به سبب استفاده از Game Boost بهتر و پایدارتر است. طبق پست منتشر شده توسط سونی، این بازی ها از ویژگی های UX جدید کنسول PS5 نیز بهره مند می شوند، هرچند که توضیحی در مورد کدام ویژگی ها نوشته نشده است. کاربران همچنین می توانند ذخیره بازی های خود را (بر اساس تصمیم توسعه دهنده) از PS4 به PS5 منتقل کنند. این کار از طریق کابل های LAN، وای فای، حافظه جانبی USB، و حافظه ابری (برای دارندگان حساب کاربری PS Plus) امکان می شود.

البته باید به این نکته اشاره کرد که تمام بازی های PS4 سازگار با PS5 نیستند. در این رساتا، سونی لیستی از بازی های ناسازگار را منتشر کرده که در ادامه نام آن ها را ذکر می کنیم. به بیان ساده، بازی هایی که توصیف آن ها در PlayStation Store حاوی عبارت PS4 Only است، توسط کنسول پلی استیشن 5 پشتیبانی نمی شوند. در ضمن، برخی بازی های پشتیبانی شده نیز ممکن است در هنگام اجرا روی PS5 موجب خطا یا رفتار غیرمنتظره شوند. همچنین از ویژگی های خاص نظیر منوی SHARE، ویژگی Tournaments، In-Game Live، و اپلیکیشن PS4 Second Screen نمی توان روی کنسول جدید استفاده کرد.

  • بازی های PS4 ناسازگار با PS5 عبارتند از:
  • DWVR
  • Afro Samurai 2 Revenge of Kuma Volume One
  • TT Isle of Man - Ride on the Edge 2
  • Just Deal With It
  • Shadow Complex Remastered
  • Robinsons: The Journey
  • We Sing
  • Hitman Go: Definitive Editions
  • Shadwen
  • Joe's Diner

در هنگام اجرای بازی های PS4 روی PS5 می توان از کنترلگر DualShock4، کنترلگر DualSense (متعلق به PS5) و کنترلگرهای مجاز جانبی استفاده کرد. برای بازی های PS VR به هدست PS VR، یک دوربین PS (که باید به طور جداگانه خریداری کنید)، و یک آداپتور دوربین PS نیاز دارید. فرمان ها، دسته های آرکید و دسته های پرواز مجاز برای بازی های PS4 سازگار روی PS5 و همچنین بازی های کنسول جدید قابل استفاده هستند، اما کنترلگر DualShock 4 برای بازی های PS5 کار نمی کند.

ارسال نظر