آموزش آنلاین بازی کردن Rocket League | چگونه تحریم‌ها را دور بزنیم؟

سرورهای بازی راکت لیگ به دلیل تحریم‌ها روی گیمرهای ایرانی مسدود شده است. اما برای آنلاین بازی کردن Rocket League‌ چه کار کنیم؟

آموزش آنلاین بازی کردن Rocket League | چگونه تحریم‌ها را دور بزنیم؟

نحوه آنلاین بازی کردن Rocket League

بازی راکت لیگ یکی از آثار محبوب و شناخته شده‌ای است که توانسته گیمرهای زیادی را به خود جذب کند. این بازی توسط استودیو Psyonix ساخته شده است. بازی Rocket League در واقع فوتبال ماشینی است که بازیکنان در قالب یک ماشین وارد زمین می‌شوند و به صورت تیمی فوتبال بازی می‌کنند.

متأسفانه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی،‌ سرورهای بازی راکت لیگ برای گیمرهای ایرانی مسدود شده است. برای آنلاین بازی کردن Rocket League گیمرها باید تحریم‌ها را دور بزنند. به طوریکه به سرورهای کشور‌های دیگر متصل شده و اقدام به تجربه بازی کنند.

مشکلات اتصال به سرور راکت لیگ مشکلات اتصال به سرور راکت لیگ

اتصال به سرور در PC

برای اینکه در پی‌سی بتوانید به سرورهای راکت لیگ وصل شوید، باید از نرم‌افزارهای تغییر IP استفاده کنید. نرم‌افزارهای رایگان امکان اتصال به سرور را دارند، اما پینگ بالایی دارند که دچار مشکلاتی در طول بازی می‌شوید.

برای آنلاین بازی کردن Rocket League از نرم‌افزارهای تغییر IP پولی یا پریمیویم استفاده کنید. نسخه‌های پولی به دلیل اینکه سرور اختصاصی در اختیار گیمر قرار می‌دهد، پینگ پایینی دارد و بازیکنان بدون لگ می‌توانند بازی را تجربه کنند.

البته نرم‌افزارهای کاهش پینگ هم می‌تواند کمک بسزایی در اجرای بازی‌ کند. سرویس‌ کاهش پینگ مانند گادپینگ، پینگ هینت و Pingpass از جمله نرم‌افزارهایی هستند که می‌تواند پینگ بازی‌های آنلاین را کاهش بدهند.

رفع تحریم بازی Rocket League رفع تحریم بازی Rocket League

اتصال به سرور در کنسول‌ها

در کنسول‌های PS4 و Xbox One نمی‌توان به صورت مستقیم به نرم‌افزار تغییر IP‌ متصل شد. همچنین، به دلیل اینکه سرورهای ایران مسدود شده است، با تغییر آدرس DNS هم نمی‌توان به سروهای بازی Rocket League متصل شد.

برای اینکه گیمرهای کنسول پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان بتوانند به سرورهای بازی متصل شوند، می‌توانند از روش Network Sharing استفاده کنند. برای انجام این کار به یک سیم LAN نیاز دارید. کنسول خود را با این کابل به صورت مستقیم به کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود متصل کنید.

در کامپیوتر خود Control Panel را باز کنید و به قسمت Network and Sharing Center بروید. در این قسمت، سمت چپ پنجره، روی منوی Change Adapter Settings کلیک کنید. روی کانکشن WiFi یعنی اینترنتی که از طریق آن به کامپیوتر وصل شده‌اید، کلیک راست کنید. سپس گزینه Properties را انتخاب کنید. در این پنجره، روی تب Sharing کلیک کنید. حالا تیک گزینه Allow Other Network Users to Connect را بزنید.

اتصال به اینترنت با Network Sharing اتصال به اینترنت با Network Sharing

از این طریق کامپیوتر می‌تواند اینترنت را به دیگر دستگاه‌ها به اشتراک بگذارد. در کنسول PS4 به بخش Settings بروید و گزینه Network را انتخاب کنید. کنسول را از طریق Use a LAN Cable به اینترنت متصل کنید.

اتصال به اینترنت در PS4 اتصال به اینترنت در PS4

لازم به ذکر است، کنسول ایکس‌باکس وان به صورت خودکار از طریق کابل LAN به اینترنت متصل می‌شود. سپس با کامپیوتر خود به نرم‌افزار تغییر IP متصل شوید. حالا بدون مشکل می‌توانید به سرورهای بازی راکت لیگ متصل شوید.roc

ارسال نظر