آموزش افزودن صدای سه بعدی به تلویزیون در PS5

یکی از ویژگی‌های جالب توجه PS5، تکنولوژی صدای سه‌بعدی است. حالا شرکت سونی با انتشار یک آپدیت، امکان افزودن صدای سه بعدی به تلویزیون را برای این کنسول نسل نهمی فراهم کرده است.

آموزش افزودن صدای سه بعدی به تلویزیون در PS5

امکان افزودن صدای سه بعدی به تلویزیون در PS5

زمانی که شرکت سونی از کنسول نسل نهمی خود رونمایی کرد، خبر از تکنولوژی صدای سه‌بعدی در PS5 داد. در کنار تمامی ویژگی‌های جذاب این کنسول، صدای سه‌بعدی یکی از قابلیت‌های جالب توجه پلی‌ استیشن ۵ بوده است.

تکنولوژی 3D Audio امکان تجربه صدای سه‌بعدی و باکیفیت را برای بازیکنان فراهم می‌کند. در واقع گیمرها در طول بازی خود از عمق صدای بیشتری در جهت‌های مختلف را تجربه می‌کنند. به طوری که، صداهای دور نسبت به صداهای نزدیک تفاوت محسوسی دارد و بازیکن جهت صدا را به خوبی تشخیص می‌دهد.

تکنولوژی صدای سه‌بعدی PS5 تکنولوژی صدای سه‌بعدی پلی استیشن ۵

شرکت سونی تکنولوژی صدای سه‌بعدی را ابتدا به صورت محدود برای هدست Pulse 3D پلی‌ استیشن ۵ در نظر گرفته بود. سپس این تکنولوژی را به هدست‌ها و هدفون‌های معمولی هم اضافه کرد. حالا، این شرکت در آخرین آپدیت PS5، امکان افزودن صدای سه بعدی به تلویزیون را فراهم کرده است.

نحوه فعال کردن صدای سه‌ بعدی در پلی استیشن ۵

ویژگی افزودن صدای سه بعدی به تلویزیون، به صورت خودکار فعال نیست. برای فعال کردن 3D Audio به کنسول پلی‌استیشن ۵، باید از طریق بخش تنظیمات کنسول اقدام کنید. برای انجام این کار، ابتدا به بخش Settings بروید.

تنظیمات صدای سه‌بعدی تنظیمات صدای سه‌بعدی

در بخش تنظیمات، گزینه Sound را انتخاب کنید. در سمت چپ صفحه، روی منوی Audio Output کلیک کنید. در این قسمت، گزینه Enable 3D Audio for TV Speakers را فعال کنید.

فعالسازی 3D Audio در PS5 فعالسازی 3D Audio در بخش تنظیمات صدا

فعال کردن این گزینه برای تجربه صدای سه‌بعدی کافی نیست. در همین قسمت، گزینه Measure Room Acoustics for 3D Audio را انتخاب کنید. این بخش برای تنظیم صدای ۳ بعدی از طریق اسپیکرهای تلویزیون است.

افزودن صدای سه‌بعدی به تلویزیون افزودن صدای سه‌بعدی به تلویزیون

کنسول PS5 برای تنظیم و تجربه صدای این تکنولوژی، از میکروفون کنترلر DualSense کمک می‌گیرد. برای انجام این کار، مطمئن شوید دسته PS5 به آخرین نسخه فرمویر، آپدیت شده باشد.

برای آپدیت کنترلر، باید دسته را با کابل به کنسول وصل کنید، سپس دکمه Update را بزنید تا دوال‌سنس آپدیت شود. این آپدیت بلافاصله بعد از نصب بروزرسانی کنسول قابل مشاهده است.

تنظیمات صدای پلی استیشن 5 تنظیم صدای اسپیکر تلویزیون

حالا کابل را از کنترلر PS5 جدا کنید. سپس در جای همیشگی خود در هنگام بازی کردن بنشینید. برای تنظیم بهتر صدای سه‌بعدی، اتاق شما در سکوت کامل باشد. صدای تلویزیون را در حالت همیشگی که بازی می‌کنید تنظیم کنید. در آخر میکروفون دسته را از حالت Mute خارج کنید.

تنظیمات صدا با دوال‌سنس قرار دادن دوال‌سنس در مقابل صورت

دسته PS5 را در مقابل صورت خود، ثابت نگهدارید و دکمه Next را بزنید. تنظیمات صدای سه‌بعدی شروع می‌شود و تلویزیون شروع به صداهای مختلفی می‌کند. پس از قطع شدن صداها، تنظیمات با موفقیت انجام می‌شود. حالا می‌توانید از تجربه جذاب صدای سه بعدی در تلویزیون خود لذت ببرید.

ارسال نظر