معرفی 3 اپلیکیشن بازی با کلمات ایرانی که سرتان را حسابی گرم می‌کنند!

رسانه کلیک - بازی با کلمات در دسته بازی‌های سخت و پیچیده دسته‌بندی نمی‌شود. این بازی‌ها عموماً برای زمان‌های مرده‌ای طراحی شده‌اند که می‌خواهید چند دقیقه‌ای خودتان را مشغول کنید. وقتی در صف انتظار مطب پزشک، در وسایل حمل‌ونقل عمومی و موقعیت‌های مشابه هستید، این بازی‌ها می‌توانند حسابی سرتان را گرم کنند.

معرفی 3 اپلیکیشن بازی با کلمات ایرانی که سرتان را حسابی گرم می‌کنند!

روال این نوع بازی‌ها ساده است. در هر مرحله چند حرف در اختیار دارید و باید فقط با استفاده از آن‌ها، کلمات مورد نظر سازندگان بازی را بسازید و خودتان را به مرحله بعد برسانید. در نمونه‌های دیگر به شما جدولی از حروف به‌هم‌ریخته داده می‌شود و باید از میانشان کلمات معنی‌دار بسازید.

این بازی‌ها البته نمونه‌های معروف خارجی زیاد دارند، اما بسیاری از کاربران ایرانی به دلایلی چون ناآشنایی با زبان و ... نمونه‌های ایرانی را ترجیح می‌دهند. در ادامه به سه نمونه از معروف‌ترین و پرنصب‌ترین اپلیکیشن‌های بازی کلمات ایرانی می‌پردازیم.

بازی با کلمات آمیرزا

بازی آمیرزا

حجم: 56M تعداد دانلود در گوگل‌پلی: +1M امتیاز در گوگل‌پلی: 4.7

آمیرزا یکی از موفق‌ترین اپلیکیشن‌های بازی کلمات ایرانی است که عناوینی چون برترین بازی سال 96 از نگاه مخاطبان را هم کسب کرده است.

آمیرزا محیطی کاملاً ایرانی با موسیقی سنتی و دیگر المان‌های ایران قدیم را دارد. این بازی به دو بخش بازی معمولی و نیز بخش بازی استاد میرزا تقسیم شده است. در بخش بازی معمولی باید با توجه به تعداد حروفی که در اختیارتان قرار داده شده، کلمات معنادار اما بی‌ارتباط به هم بسازید. در بخش استاد میرزا ارتباط کلمات با یکدیگر هم اهمیت دارد و در واقع بازی حالتِ جدول‌گونه هم پیدا می‌کند. علاوه بر انتخاب کلمات مدنظر در هر مرحله، پیدا کردن و ساخت کلمات معنی‌دار اضافه هم امتیاز دارد.

آمیرزا مراحل سرگرم‌کننده زیادی دارد و همچنین بخشی را هم به عنوان چالش روزانه در نظر گرفته است که هر روز تغییر می‌کند. این تعدد مراحل باعث می‌شود که تا مدت‌های زیادی با این بازی سرگرم باشید، هرچند ممکن است یکنواختی آن پس از مدتی حوصله‌تان را سر ببرد. بازی آمیرزا امکان پرداخت درون‌شبکه‌ای هم دارد و اگر در مرحله‌ای گیر کردید، می‌توانید با خرید سکه و خرج کردن آن راهنمایی بگیرید.

محیط بازی آمیرزا

در مجموع گرافیک سرگرم‌کننده و جذاب و موسیقی گوش‌نواز آمیرزا را می‌توان به عنوان بزرگ‌ترین حسن آن در نظر گرفت.

نسخه اندرویدی بازی آمیرزا را از اینجا دانلود کنید.

بازی با کلمات فندق

بازی فندق

حجم: 25M تعداد دانلود در گوگل‌پلی: +1M امتیاز در گوگل‌پلی: 4.7

فندق هم از دیگر اپلیکیشن‌های بازی کلمات ایرانی است. روال این بازی هم به همان شیوه آمیرزاست؛ یعنی در هر مرحله تعدادی حرف الفبا در اختیارتان است و باید با کشیدن انگشتتان روی صفحه و وصل کردن حروف به هم، کلمات معنی‌دار بسازید.

فندق هم امکان دریافت سکه در هر مرحله، خرید سکه‌های بیشتر و راهنمایی گرفتن با استفاده از خرج کردن سکه‌ها را دارد. همچنین در هر مرحله می‌توانید با مشاهده تبلیغ‌ها سکه اضافی بگیرید و خرج کنید.

محیط بازی فندق

مراحل بازی فندق به تدریج از آسان به سمت پیچیده می‌رود و در هر بار آپدیت خود می‌کوشد مراحل جدیدی را هم اضافه کند. با این حال گرافیک و نیز موسیقی زمینه فندق از آمیرزا ساده‌تر است و شاید این چشم‌نواز نبودن آن پس از مدتی حوصله‌تان را سر ببرد.

نسخه اندرویدی بازی فندق را از اینجا دانلود کنید.

بازی با کلمات سماور

بازی سماور

حجم: 25M تعداد دانلود در گوگل‌پلی: +500K امتیاز در گوگل‌پلی: 4.7

بازی کلمات سماور توسط همان استودیوی بازی‌سازی طراحی شده است که فندق را هم عرضه کرده است. با این حال یک نکته وجود دارد که سماور را از دو بازی قبلی متفاوت می‌کند و آن ساختار جدول‌گونه آن است. در این بازی دیگر لازم نیست با استفاده از حروف کلمه بسازید، بلکه در هر مرحله جدولی شامل حروف مختلف در اختیارتان قرار داده شده است. فقط کافی است چشمان تیزبینی داشته باشید و این کلمات را از میان جدول تشخیص بدهید. این کار به ویژه در مرحله‌های ابتدایی بسیار آسان است.

محیط بازی سماور

این بازی هم امکان پرداخت درون‌شبکه‌ای برای خرید سکه را دارد. همچنین می‌توانید از طریق مشاهده تبلیغات، سکه‌های بیشتر بگیرید.

نسخه اندرویدی بازی سماور را از اینجا دانلود کنید.

ارسال نظر