بازی فیفا ۲۳ در مسیر تبدیل شدن به پرفروش ترین بازی تاریخ مجموعه قرار دارد

با توجه به جدیدترین آمار منتشر شده، به نظر می‌رسد که آخرین نسخه از سری ورزشی فیفا در مسیر تبدیل شدن به پرفروش‌ترین بازی این مجموعه قرار دارد.

بازی فیفا ۲۳ در مسیر تبدیل شدن به پرفروش ترین بازی تاریخ مجموعه قرار دارد

کمپانی الکترونیک آرتز (Electronic Arts) به تازگی نتایج مالی سه ماهه‌ی سوم سال مالی ۲۰۲۳، یعنی سه ماه آخر سال ۲۰۲۲ خود را منتشر کرده و اعلام کرده که فیفا ۲۳ در راه ثبت رکورد جدیدی از درآمدزایی است. گفتنی است که این نسخه آخرین بازی مجموعه‌ی فیفا خواهد بود که توسط این کمپانی ساخته می‌شود و به دلیل مسائل مربوط به کسب مجوز از سازمان فیفا، این سری بازی‌ها در تابستان سال جاری با نام تجاری جدید EA Sports ریبوت می‌شوند.

اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیرعامل الکترونیک آرتز، در بیانیه‌ای اعلام کرده که در سه‌ ماهه‌ی سوم، الکترونیک آرتز بازی‌های باکیفیتی را ارائه کرده که باعث رکوردشکنی‌های مختلفی شده و جامعه‌ی بازیکنان این شرکت را رشد داده است. آنچه این ناشر به عنوان جامعه‌ی بازیکنان می‌شناسد، اکنون بیش از ۶۵۰ میلیون بازیکن در سرتاسر بازی‌های خود دارد. از طرفی سود آثار سرویس محور و مواردی نظیر خریدهای درون برنامه‌ای ۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و اکنون ۷۵ درصد از کل سود خالص الکترونیک آرتز را تشکیل می‌دهد.


الکترونیک آرتز همچنین بازی‌هایی نظیر NHL 23 و Need for Speed Unbound را به‌عنوان آثار باکیفیت AAA برجسته کرده و اعلام کرده که تیم‌‌های سازنده در بازه‌ی زمانی ذکر شده ۱۲۸ به‌روزرسانی را برای ۳۶ بازی ارائه کرده‌اند و سیمز بیش از ۱۰ میلیون بازیکن جدید را در طول این سه ماهه جذب کرده است. در ادامه اندرو ویلسون، اعلام کرد که فیفا ۲۳ در حال تبدیل شدن به بزرگترین بازی تاریخ مجموعه است و از ابتدای سال تاکنون ۴ درصد در درآمدزیایی رشد داشته است. از طرفی به طور خاص تنها در آمریکای شمالی، فروش نسخه‌های مختلف بازی ۵۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد بزرگترین عاملی که باعث این رشد بوده، FIFA Ultimate Team باشد، از طرفی فروش مستقیم بازی نیز بسیار زیاد است. طبق آمار، فیفا ۲۳ در هفته‌ی اول عرضه‌ی خود به بیش از ۱۰.۳ میلیون بازیکن دست یافته است. البته همراه شدن آن با برگزاری جام جهانی نیز بی‌تاثیر نبوده است. در هر صورت باید دید که در اواخر سال جاری با تغییر نام فیفا چه اتفاقی برای این سری محبوب خواهد افتاد. اتفاقی که با خطرات زیادی همراه خواهد بود.

بازی فیفا ۲۳ هم اکنون روی کنسول‌های نسل هشتم و نهمی ایکس‌باکس، پلی‌استیشن، نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی در دسترس است.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر