سجاد پاک آیین

بهترین بازی های کراس پلی برای کنسول و پی سی

قابلیت Cross-play یکی از امکانات ویژه‌ای است که از نسل هشتم وارد صنعت بازی‌های ویدیویی شد. این قابلیت در واقع امکانی برای گیمرها فراهم می‌کند که آنها فارغ از پلتفرمی که دارند، بازی مورد نظر خود را با دیگران تجربه کنند.

بهترین بازی های کراس پلی برای کنسول و پی سی

امکان بازی های کراس پلی چیست؟

قابلیت Cross-play یکی از امکانات ویژه‌ای است که از نسل هشتم وارد صنعت بازی‌های ویدیویی شد. این قابلیت در واقع امکانی برای گیمرها فراهم می‌کند که آنها فارغ از پلتفرمی که دارند، بازی مورد نظر خود را با دیگران تجربه کنند.

دارندگان کنسول‌های پلی‌استیشن، ایکس‌باکس، نینتندو سوییچ و پی سی می‌توانند یک بازی واحد را با یکدیگر بازی کنند. این قابلیت توانسته کمک شایانی در تجربه بازی‌ها کند. بازیکنان با دوستان خود می‌توانند بدون محدودیت پلتفرم، بازی چندنفره آنلاین مورد علاقه خود را انجام دهند.

ناگفته نماند، خود بازی‌ها باید از قابلیت کراس‌پلی پشتیبانی کنند تا بازیکنان بتوانند با یکدیگر بازی کنند. با این اوصاف، در این مطلب قصد داریم بهترین بازی های کراس پلی برای کنسول‌ها و پی‌سی را معرفی کنیم. بدون شک اوقات خوش و سرگرم‌کننده‌ای را می‌توانید با دوستان خود تجربه کنید.

بازی Overwatch با امکان کراس پلی بازی Overwatch

بازی Overwatch

پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ، پی‌سی

مدت زمانی است بهترین بازی سال ۲۰۱۶ یعنی Overwatch از قابلیت کراس‌پلی پشتیبانی می‌کند. بازیکنان می‌توانند با یکدیگر به جهان بزرگ این اثر بروند و به صورت چندنفره بازی کنند. بازیکنان برای تجربه بازی، باید در سایت Battle.net یک حساب کاربری باز کنند. سپس، اکانت کنسول خود را با این حساب کاربری لینک کنند.

بازی Overwatch در سبک چندنفره آنلاین قهرمان محور است که بازیکنان با انتخاب قهرمان مورد نظر خود، با دیگر گیمرها رقابت می‌کنند. این بازی بخش‌های متنوعی دارد که می‌تواند بازیکنان را مدت‌ها سرگرم خود کند. کار تیمی در این بازی حرف اول را می‌زند؛ بنابراین، گیمرها باید همکاری خوبی با هم‌تیمی‌های خود داشته باشند تا بتوانند برنده مسابقه شوند.

بازی بتل رویال فورتنایت بازی Fortnite

بازی Fortnite

پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ، پی‌سی

بدون شک یکی از بهترین بازی های بتل رویال، بازی Fortnite است. این بازی جزو اولین آثاری بود که از کراس‌پلی پشتیبانی کرد. بازیکنان با ورود به جهان رنگارنگ این بازی، شروع به رقابت با یکدیگر می‌کنند. گیم‌پلی بازی درگیرکننده و اعتیادآور است که باعث شده بازیکنان بسیاری ساعت‌ها سرگرم فورتنایت شوند.

یکی از مزایای فورتنایت این است که شخصیت گیمرها در پلتفرم ابری اپیک گیمز ذخیره می‌شود. بنابراین، بازیکنان با ورود به هر کدام از کنسول‌ها یا کامپیوتر می‌توانند با شخصیت خود به ادامه بازی بپردازند.

بازی کالاف دیوتی کلد وار بازی Call of Duty: Black Ops Cold War

بازی Call of Duty: Black Ops Cold War

پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌ سری ایکس/اس، پی‌سی

یکی از بهترین بازی‌های کراس پلی بازی CoD: Black Ops Cold War است. این بازی در کنار کمپین تک‌نفره خود، یک بخش چندنفره آنلاین پرمحتوا و جذاب دارد که بازیکنان روزانه در سرورهای بازی حضور دارند. بازی CoD: Black Ops Cold War از یک سیستم خوبی برای پشتیبانی از کراس‌پلی بهره می‌برد.

این سیستم دستگاه‌های دارای ماوس و کیبورد مثل پی‌سی را با دستگاه‌های دارای کنترلر از یکدیگر تفکیک می‌کند. به عبارتی، بازیکنان دارای ماوس و کیبورد با یکدیگر و گیمرهای دارای کنترلر نیز باهم Cold War را بازی می‌کنند. این مورد باعث می‌شود همه گیمرها با شرایطی برابر با یکدیگر رقابت کنند.

بازی Paladins با امکان کراس‌پلی بازی Paladins

بازی Paladins: Champions of the Realm

پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ، پی‌سی

بازی Paladins یک اثر خوش‌ساخت و زیبا است. اما در بین بازیکنان، کمتر شناخته شده است. این بازی اکشن و قهرمان‌محور سرورهای بهینه‌‌ای دارد و توانسته بازیکنان را حسابی سرگرم کند. این بازی رایگان، دارای سه بخش Team Deathmatch، Ranked وOnslaught است. هر بخش چالش‌های مختلفی را برای بازیکنان ایجاد می‌کند.

رقابت‌ها در بازی Paladins به صورت تیمی است و بازیکن بر اساس عملکرد خود، امتیازاتی دریافت می‌کند. با وجود شناخت کم بازیکنان از این بازی، اما گیمرها از تجربه آن رضایت دارند. بنابراین، سازندگان بازی نیز به خوبی از این بازی پشتیبانی می‌کنند.

متفاوت‌ترین بازی کراس‌پلی بازی Brawlhalla

بازی Brawlhalla

پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/اس، نینتندو سوییچ، پی‌سی

بازی Brawlhalla یک اثر در سبک مبارزه‌ای و پلتفرمر دوبعدی است. نقشه‌های بازی دارای پرتگاه هستند که بازیکنان باید با ضربه زدن به رقبا، آنها را به دره پرت کنند. با این کار، بازیکنان امتیازاتی کسب می‌کنند و با پایان زمان مبارزه، برنده مسابقه اعلام می‌شود.

بازی Brawlhalla را می‌توان به صورت چندنفره آنلاین تجربه کرد. همچنین، گیمرها می‌توانند به صورت تیمی با دوستان خود رقابت کنند. استودیو Blue Mammoth پشتیبانی خوبی از این بازی کرده است. این اثر جزو بازی های کراس پلی متفاوتی است که می‌تواند تجربه مهیجی را برای بازیکنان فراهم کند.

بازی مبارزه‌ای Street Fighter V برای PS4 بازی Street Fighter V

بازی Street Fighter V

پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، پی‌سی

بدون شک سری بازی‌های Street Fighter یکی از بهترین بازی‌های مبارزه‌ای است. حال، بازی Street Fighter V از قابلیت کراس‌پلی پشتیبانی می‌کند. بازیکنان می‌توانند با دوستان خود در مسابقات این بازی شرکت و با یکدیگر مبارزه کنند.

یکی از مزیت‌های کراس‌پلی در Street Fighter V، سرورهای بهینه و حضور پرشمار بازیکنان است. بنابراین، گیمرها به راحتی می‌توانند وارد میدان مبارزه شده و با دوستان خود مبارزه کنند. همچنین، این بازی از کنترلرهای مخصوص بازی‌های مبارزه‌ای پشتیبانی می‌کند که لذت تجربه مبارزات را دوچندان کرده است.

بهترین بازی های بتل رویال بازی PUBG

بازی PUBG

پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان

بازی Player Unknown Battlegrounds یا به اختصار PUBG یکی از بهترین بتل رویال های کنسول‌ها است. این بازی از محبوبیت بالایی در بین بازیکنان برخودار است. دارندگان کنسول‌های نسل هشتمی PS4 و Xbox One می‌توانند این بازی را با یکدیگر تجربه کنند.

بازی پابجی گیم‌پلی روان و درگیرکننده‌ای دارد که می‌تواند گیمرها را تا مدت‌ها سرگرم کند. بازیکنان می‌توانند با دوستان خود یک تیم چهارنفره تشکیل بدهند و برای بقا در جزیره این بازی تلاش کنند. کار تیمی و ارتباط با هم‌تیمی‌ها باعث خواهد شد گیمرها شانس پیروزی در این بازی را افزایش دهند.

بازی Gears 5 برای ایکس‌باکس بازی Gears 5

بازی Gears 5

پلتفرم‌ها: ایکس‌باکس سری ایکس/اس، ایکس‌باکس وان، پی‌سی

بازی Gears 5 جزو بهترین بازی‌های شوتر کنسول ایکس‌باکس است. این بازی از امکان کراس‌پلی پشتیبانی می‌کند که گیمرها می‌توانند آن را با دارندگان پی‌سی تجربه کنند. بازی Gears 5 بخش‌های co-op و چندنفره آنلاین متنوعی دارد.

جالب است بدانید، بازیکنان می‌توانند بخش داستانی یا کمپین بازی را به همراه دوستان خود به صورت آنلاین تجربه کنند. همچنین، بخش‌ چندنفره آنلاین بازی دارای نقشه‌ها و حالت‌های متنوعی است که گیمرها به سختی می‌توانند از تجربه Gear 5 دست بکشند.

بهترین بازی بتل رویال بازی Apex Legends

بازی Apex Legends

پلتفرم‌ها: پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/اس

استودیو ریسپاون با شاهکار Titanfall توانست یک بازی شوتر اول شخص متفاوتی را ارائه کند. حال، این استودیو با ساخت بازی Apex Legends به روند رو به رشد خود ادامه داد. این بازی در سبک بتل رویال است که در جهان بازی‌ Titanfall قرار دارد.

بازیکنان با انتخاب یکی از قهرمانان بازی، وارد یک نقشه بزرگ می‌شوند و به مبارزه با دیگر گیمرها می‌پردازند. این بازی سعی کرده است حالت متفاوتی از بتل رویال را ارائه کند که تا حدودی در این کار موفق بوده است.

نظر شما درباره بازی‌های معرفی شده چیست؟ آیا با دوستان خود به صورت آنلاین بازی می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر