معرفی بازی Age of Empires IV | فتح نوستالژی قلمرو دشمن

سری بازی‌های Age of Empires IV (عصر فرمانروایان) یکی از بهترین آثار استراتژی تاریخ است. یک بازی جذاب که توانست بازی‌های استراتژی را متحول کند. بازی Age of Empires IV جدیدترین نسخه این مجموعه است. اثری که با حفظ ویژگی‌های اصلی این سری، مکانیزم‌های جدیدی را برای گیمرها فراهم کرده است.

معرفی بازی Age of Empires IV | فتح نوستالژی قلمرو دشمن

معرفی بازی Age of Empires IV

۲۴ سال پیش استودیو Ensemble ، بازی Age of Empires را منتشر کرد. اثری خوش‌ساخت و جذاب که سبک استراتژی را متحول کرد. در این بازی، گیمرها قلمرو خود را می‌ساختند، پیشرفت می‌کردند و با لشکرکشی به دشمنان، آنها را از بین می‌بردند.

به مرور نسخه‌های جدیدتری از Age of Empires منتشر شد و طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرد. حالا پس از یک وقفه طولانی، نسخه چهارم این بازی منتشر شد که حال و هوای نسخه‌های قبلی را برای گیمرها زنده کرده است.

بازی Age of Empires IV بازی پیشرفت زیادی نسبت به نسخه‌های پیشین کرده است

بازی Age of Empires IV این‌ بار توسط یکی از استودیوهای ایکس‌باکس یعنی Relic Entertainment توسعه داده شده است. این بازی با حفظ المان‌های اصلی نسخه‌های پیشین، مکانیزم‌های جدیدی نیز به بازی اضافه کرده است. به طوری که گیمرها با اثری پویا طرف هستند که در هر لحظه اتفاقات مهمی در طول بازی رخ می‌دهد.

بازی Age of Empires IV هم‌اکنون به‌صورت انحصاری برای پی‌سی در دسترس قرار گرفته است. گفتنی است، گیمرها می‌توانند این بازی را از طریق سرویس گیم‌پس تجربه کنند.

گیم‌ پلی بازی Age of Empires IV

نسخه چهارم Age of Empires در سبک استراتژی توسعه یافته است. این بازی همانند نسخه‌های پیشین به روایت رویدادهای تاریخی می‌پردازد. داستان اصلی درباره وقایع تاریخی نورمن‌ها، جنگ صدساله، امپراتوری مغول و ظهور مسکو است.

گیمرها در نقش یکی از تمدن‌ها قرار می‌گیرند و با انجام مأموریت‌ها به جنگ دشمن می‌روند. فضای کلی بازی به اینگونه است که بازیکنان باید شروع به ساخت تمدن خود کنند. سپس با پیشرفت امکاناتی مثل جنگ‌افزارها، لشکریان، علم و فناوری و قلمرو به مرور قدرت تمدن سعی می‌کنند سلطه و قدرت خود را به رخ دشمنان بکشند.

بازی Age of Empires IV گیمرها برای ساخت تمدن خود به منابع نیاز دارند

گیمرها باید استراتژی مناسبی اتخاذ کنند تا بتوانند در برابر دشمنان دفاع و در زمان مناسب به آنها حمله کنند. آیتم‌های بسیار زیادی در بازی وجود دارد که بازیکنان باید شناخت کاملی از آنها داشته باشند. هر آيتم ویژگی خاصی دارد که به پیشرفت تمدن آنها کمک بسزایی می‌کند.

تمدن‌های بازی Age of Empires IV مثل نسخه‌های پیشین این سری از اهمیت بالایی برخوردار هستند. هر تمدن دارای ویژگی و امکانات مخصوص هستند که شرایط آنها با دیگر تمدن‌ها را متمایز می‌کند. تمدن‌های این بازی شامل عباسی (تمدن خاورمیانه که شامل ایران هم می‌شود)، چین، هند، فرانسه، امپراتوری روم، مغول و روس می‌شود.

بازیکنان در طول بازی باید منابعی مثل غذا، چوب، سنگ و طلا را جمع‌آوری کنند. این منابع برای پیشرفت سطح تمدن بسیار کاربردی هستند. همچنین، غذا برای ساخت سرباز و نیروهای خدماتی استفاده می‌شود. بنابراین، مدیریت درست این منابع بسیار مهم هستند.

برای لشکرکشی و جنگ با دشمنان، باید استراتژی خوبی متناسب با شرایط تدافعی دشمن چیده شود. چینش تاکتیک درست می‌تواند شانس برنده شدن در بازی را افزایش دهد. بنابراین، بازیکنان باید دقت بالایی در جنگ‌های رودررو داشته باشند.

بازی Age of Empires IV چینش صحیح استراتژی شانس برنده شدن را بالا می‌برد

بازی Age of Empires IV‌ در کنار بخش داستانی و تک‌نفره، دارای یک بخش چندنفره نیز هست. گیمرها در این بخش به صورت آنلاین در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. البته در حالت 4v4 بازیکنان می‌توانند به صورت دو به دو رقابت کنند.

سیستم مورد نیازی Age of Empires IV

با توجه به پیشرفت بازی Age of Empires IV، برای اجرای آن نیاز به یک سیستم متوسط رو به قوی است. این بازی گرافیک زیبا و چشم‌نوازی دارد و جنگ‌های بازی بسیار دیدنی هستند. مشخصات فنیAge of Empires IV به شرح ذیل است:

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی

  • سیستم‌ عامل: نسخه ۶۴‌بیتی ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱
  • پردازنده: Intel Core i5-6300U / AMD Ryzen 5 2400G
  • کارت گرافیک: Intel HD 520 / AMD Radeon RX Vega 11
  • رم: ۸ گیگابایت
  • فضای مورد نیاز: ۵۰ گیگابایت
  • نسخه ۱۲ DirectX
بازی Age of Empires IV مبارزات بازی بسیار جذاب و نفسگیر هستند

سیستم پیشنهادی Age of Empires IV

  • سیستم‌ عامل: نسخه ۶۴‌بیتی ویندوز ۱۰ یا ویندوز ۱۱
  • پردازنده: Intel Core-i5 6 3.6 GHz / AMD Ryzen 5 1600
  • کارت گرافیک: Nvidia GeForce 970 GPU / AMD Radeon RX 570 GPU
  • رم: ۱۶ گیگابایت
  • فضای مورد نیاز: ۵۰ گیگابایت
  • نسخه ۱۲ DirectX

بازی Age of Empires IV می‌تواند طرفداران سبک استراتژی را راضی کند. تجربه این بازی برای کسانی که نسخه‌های قبلی این سری را تجربه کرده‌اند بسیار دلنشین خواهد بود. پیشرفت تمدن و جنگ‌های نفسگیر Age of Empires IV باعث شده گیمرها این بازی را در لیست آثار محبوب خود قرار دهند.

نظر شما درباره بازی Age of Empires IV چیست؟ آیا موفق شده‌اید این بازی را تجربه کنید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر