Arduboy Mini کوچک‌ترین کنسول گیمینگ دستی

این کنسول بازی که تحت پروژه کیک‌استارتر قرار دارد، از یک نمایشگر OLED تک‌رنگ بهره می‌برد و 300 بازی دارد.

Arduboy Mini کوچک‌ترین کنسول گیمینگ دستی

کنسول‌های بازی دستی روزبه‌روز محبوب‌تر و انواع مختلفی از آن‌ها ساخته می‌شود. حالا جدیدترین محصول در این خانواده، یک کنسول به نام Arduboy Mini است که اگرچه اندازه‌ای مشابه یک قوطی کبریت دارد، اما نمایشگر OLED و صدها بازی متن‌باز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

خالق این کنسول فردی به نام «کوین بیتس» است که کنسول Arduino را هم توسعه داده است. محصول جدید این فرد از طراحی باز استفاده می‌کند و کاربران می‌توانند سخت‌افزار و کدهای آن را دستکاری کنند.

این کنسول همانطور که می‌توان از اندازه‌اش حدس زد، اسپیکر یا باتری درونی ندارد و به‌جای آن به ورودی آن‌ها مجهز شده است. با استفاده از پورت USB-C می‌توانید آن را به یک باتری یا پاوربانک متصل و از آن استفاده کنید.

مشخصات کنسول Arduboy Mini

این کنسول بازی دستی به یک نمایشگر تک‌رنگ OLED با رزولوشن 128 در 64 پیکسل، پردازنده 16 مگاهرتزی ATmega32u4 و 7 دکمه مجهز شده است که 4 دکمه آن در سمت چپ و 2 دکمه آن در سمت راست بخش جلویی قرار دارند. از 4 دکمه می‌توان برای حرکت در بازار استفاده کرد و 2 دکمه دیگر هم دکمه‌های اکشن یا عملکردی محسوب می‌شوند. در بخش پشتی هم یک دکمه دیگر قرار دارد که برای ریست کنسول باید از آن استفاده کنید.

روی این کنسول کوچک 300 بازی قدیمی 8 بیتی نصب شده است که تمام آن‌ها متن‌باز هستند و توسط یک جامعه توسعه‌دهنده جداگانه ایجاد شده‌اند.

کنسول Arduboy Mini هم‌اکنون با قیمت 29 دلار به عنوان یک پروژه در کیک‌استارتر حضور دارد و تنها در 13 ساعت (در روز 7 دسامبر) توانست به هدف اولیه‌اش یعنی جذب 10 هزار دلار سرمایه، دست پیدا کند. انتظار می‌رود این کنسول از ژوئن 2023 در اختیار خریداران قرار بگیرد.

منبع : دیجیاتو

ارسال نظر