تجزیه بازی فورتنایت به ۲ بازی متفاوت؛ درگیری‌های اپل و اپیک گیمز ادامه دارد

رسانه کلیک - تغییرات جدیدی در نسخه ویژه پلتفرم‌های اپل ایجاد شده است. طبق این تغییرات بازی فورتنایت از حالت کراس‌پلی می‌شود و به پلتفرم‌های iOS و MacOS مجهز می‌شود.

تجزیه بازی فورتنایت به ۲ بازی متفاوت؛ درگیری‌های اپل و اپیک گیمز ادامه دارد

به زودی فصل جدید فورتنایت شروع می‌شود. اما اگر کاربران از پلتفرم‌های iOS یا MacOS بازی کنند، فصل جدید را از دست خواهند داد. علاوه بر این موارد قابلیت کراس‌پلی در پلتفرم‌های اپل نیز محدود می‌شود؛.به‌صورتی‌که گیمرهای آیفون، آیپد و مک فقط می‌توانند با یکدیگر بازی کنند. یعنی امکان کراس‌پلی با پلتفرم‌های دیگری را که متعلق به اپل نیست، نخواهند داشت.

تنش‌های به‌وجودآمده میان دو شرکت اپل و اپیک گیمز سبب شده تا این بازی به دو بازی مختلف تبدیل شود. در نسخه اول، گیمرهای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان، رایانه شخصی، نینتندو سوییچ و اندروید قادر به تجربه بازی با یکدیگر به‌صورت کراس‌پلی هستند؛ اما در نسخه دوم که متعلق به گیمرهای پلتفرم اپل است، گیمرها تنها امکان کراس‌پلی میان پلتفرم iOS و MacOS را خواهند داشت.

گیمرهای پلتفرم‌های اپل فصل جدید فورتنایت را نیز از دست می‌دهند؛ فصلی که برگرفته از شخصیت‌ها و ابرقهرمانان مارول است و شامل ظاهری جدید برای شخصیت‌های قابل بازی، نقشه‌ها، تجهیزات جدید و موارد دیگر می‌شود. در صورتی که از گیمرهای پلتفرم‌های اپل باشید به هیچ یک از موارد ذکرشده دسترسی نخواهید داشت.

درحال‌حاضر، وضعیت بازی فورتنایت مشخص نیست؛ اما اپل اعلام کرد که اپیک با تغییر در نحوه پرداخت درون‌برنامه‌ای و بازگرداندن آن به شرایطی که قوانین اپ استور رعایت شود، امکان اضافه‌کردن این بازی به اپ استور را خواهد داشت. درواقع مقامات اپل به گیمرها نشان داده‌اند که تقسیم بازی فورتنایت به دو نسخه اقدام اپیک بوده و ارتباطی به کوپرتینویی‌ها ندارد.

اپیک در ادامه توضیح می‌دهد که قوانین اپل، آزادی عمل را از توسعه‌دهندگان می‌گیرد و بازاری انحصاری پدید می‌آورد. روی سیستم‌عامل مک، گیمرها می‌توانند با استفاده از لانچر اختصاصی این بازی اقدام به نصب آن کنند. درواقع مشکلی در عرضه به‌روزرسانی جدید روی سیستم‌عامل مک مشاهده نمی‌شود؛ اما به‌نظر می‌رسد که برنامه‌های اپیک در مورد نسخه مک بازی فورتنایت نیز تغییر کرده و به‌روزرسانی جدیدی برای دارندگان نسخه مک این بازی عرضه نخواهد شد.

طبق گفته‌ها دارندگان نسخه مک بازی فورتنایت از آخرین به‌روزرسانی به نسخه ۱۳.۴۰ برخوردار خواهند بود که چندی پیش عرضه شد. باید دید که تنش‌های اپیک و اپل چه پیامدهای دیگری در پی خواهد داشت. در هر صورت، اتفاقات پیش‌آمده سبب شده تا دارندگان نسخه مک یا iOS بازی فورتنایت دیگر قادر به شرکت در سیزن جدید این بازی نباشند.

ارسال نظر