آموزش ترفندهای بازی فورتنایت برای برنده شدن | قسمت اول

بازی فورتنایت یکی از پرطرفدارترین آثار ویدیویی چند سال اخیر بوده است. گیمرهای سرتاسر جهان در تلاش هستند به Victory Royale برسند. با انجام یکسری ترفندهای بازی فورتنایت می‌توانید رقبا را شکست دهید.

آموزش ترفندهای بازی فورتنایت برای برنده شدن | قسمت اول

ترفندهای بازی فورتنایت برای برنده شدن

در یک روز زیبای پاییزی، پای دستگاه خود نشسته‌اید و بازی فورتنایت را اجرا می‌کنید. کاراکتر خود را سوار بر اتوبوس پرنده بر فراز جزیره بزرگ فورتنایت تماشا می‌کنید و از داخل آن به سمت جزیره فرود می‌آیید. شرایط به خوبی پیش می‌رود، اسلحه و مهمات به اندازه کافی دارید.

کم کم دارید به حلقه اصلی جزیره نزدیک می‌شوید که یک بازیکن را می‌بینید. شروع به شلیک می‌کنید که حریف با چیدن یک دیواره مستحکم، اجازه شلیک را به شما نمی‌دهد. در یک چشم بهم زدن، می‌بینید که بازیکن مقابل با یک حرکت زیبا شما را می‌زند و شاهد خروج از نقشه بازی می‌شوید.

این اتفاق برای خیلی از گیمرها رخ داده است. اما چرا نمی‌توانیم در بازی فورتنایت به خوبی مبارزه کنیم؟ اشکال کار در کجا است؟ با یادگیری یکسری نکات مهم، می‌توانید یک بازیکن حرفه‌ای در فورتنایت شوید. در ادامه، به آموزش ترفندهای بازی فورتنایت می‌پردازیم.

فرود در مناطق خلوت فرود در مناطق خلوت

در مناطق خلوت فرود بیایید

گیمرها در بازی فورتنایت برای بقا می‌جنگند. در واقع هسته اصلی تمامی بازی‌های بتل رویال، زنده ماندن در بین تمام چالش‌ها است. هرچه بازی جلوتر می‌رود، شرایط برای بقا سخت‌تر می‌شود. برای همین باید مهمات و اسلحه‌های مختلفی را برای مواقع حساس و ضروری جمع کنید.

با این اوصاف، زمانی که سوار بر اتوبوس پرنده هستید کمی صبور باشید. وقتی تعداد قابل توجهی از بازیکنان از اتوبوس خارج شدند، اقدام به خروج از اتوبوس کنید. سعی کنید در مناطق خلوت فرود بیایید. با این کار، زمان کافی برای جمع‌آوری آیتم و اسلحه خواهید داشت.

برای اینکه موقعیت مناسبی برای نزدیک شدن به حلقه داشته باشید، تلاش کنید مرکز نقشه فرود بیایید. البته حواستان باشد که به مناطق شلوغ نروید. معمولا در مرکز نقشه، لوت‌ها و آیتم‌های باارزشی وجود دارد که می‌توانید در این موقعیت آنها را پیدا کنید.

فرود آمدن در فورتنایت فرود سریع به موقعیت تعیین شده

سریع فرود بیایید

از فرود آمدن در مناطق خلوت گفتیم که بتوانید زمان کافی برای جمع‌آوری اسلحه و آیتم داشته باشید. اما این نکته مهم را بدانید که زمان فرود، با سرعت به سمت موقعیت مورد نظر خود حرکت کنید. اگر به صورت گروهی وارد بازی شده‌اید، پیش از فرود موقعیت خود را در نقشه تعیین کنید.

در زمان مناسب، از اتوبوس خارج شوید و به همراه تیم خود با سرعت به محل مورد نظر فرود بیایید. تا جای ممکن از چتر نجات استفاده نکنید. نگران سقوط آزاد و کشته شدن بر اثر سقوط هم نباشید. مکانیزم بازی طوری تنظیم شده است که در یک فاصله معین، کاراکتر شما به صورت خودکار چتر نجات خود را باز می‌کند.

بنابراین، با سرعت هرچه تمام‌تر به سمت منطقه مورد نظر خود حرکت کنید. به مرور با موقعیت‌ها و مناطق مهم جزیره آشنا می‌شوید. این آشنایی باعث می‌شود در چه زمانی اقدام به فرود آمدن کنید. گفتنی است، اگر در زمان فرود متوجه حضور دشمن در موقعیت مورد نظر خود شدید، سرعت خود را کاهش دهید و به یک منطقه نزدیک و به دور از دشمن فرود بیایید.

همچنین، شما می‌توانید در همان منطقه فرود بیایید. اما به پشت بام ساختمان‌ها بروید تا بتوانید موقعیت امنی داشته باشید. پس از مدت کوتاهی که منطقه خلوت شد، از ساختمان خارج شوید.

منابع بازی فورتنایت منابع بازی فورتنایت

برای جمع‌آوری منابع زود اقدام کنید

منابع یکی از مهم‌ترین آيتم‌ها در بازی فورتنایت است. زمانی که دشمن به شما حمله می‌کند، برای اینکه از شلیک تیر در امان باشید باید دیواره بسازید. برای ساخت دیواره یا ساختمان، باید منابع داشته باشید. در طول بازی، با استفاده از کلنگ در و دیوار و درختان را بکنید تا منابع جمع‌آوری کنید.

از اولین ثانیه‌های فرود خود، توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشید. منابع در مواقع ضروری به شما کمک می‌کند تا استراتژی حمله یا دفاع خود را بچینیند. همچنین، با ساخت دیواره فرصت مناسبی برای جان گرفتن و استفاده از شیلد ایجاد خواهید کرد.

لازم به ذکر است، در کنار جمع کردن منابع، نحوه استفاده از ساخت دیواره و ساختمان را یاد بگیرید. ساخت دیواره را بسیار تمرین کنید تا در لحظات حساس بازی، بتوانید با سرعت بالایی دیواره دفاعی خود را بسازید. بسیاری از گیمرهایی که به Victory Royale رسیده‌اند، نحوه ساخت سریع ساختمان را به خوبی انجام می‌دهند.

در واقع رمز موفقیت شما در فورتنایت، ساخت دیواره و چینش استراتژی مناسب برای حمله به دشمنان است. بنابراین، به تمرین ساخت دیواره و پلکان ساختمان توجه ویژه‌ای کنید.

ترفندهای بازی فورتنایت اسلحه‌های بازی فورتنایت

اسلحه‌های خود را اولویت‌بندی کنید

هر کاراکتری توان حمل حداکثر ۵ اسلحه یا مهماتی مثل نارنجک را دارد. در بین طرفداران فورتنایت بحث‌های زیادی وجود دارد که کدام اسلحه عملکرد بهتری در طول بازی دارد. در واقع تمامی اسلحه‌های موجود در بازی قدرت مخصوص به خود را دارد و می‌تواند به گیمر کمک کند.

هر بازیکنی سبک خاص خود را برای بازی کردن دارد. بنابراین، با سبکی که علاقه دارید فورتنایت بازی کنید. در طول بازی اسلحه‌های مختلف را امتحان کنید، با هرکدام که احساس راحتی کردید، آن را جزو اسلحه‌های اصلی خود در نظر بگیرید.

با نحوه کار همه اسلحه‌ها آشنا شوید، چون ممکن است در مواقع ضروری مجبور به استفاده از یک سلاح غیرتخصصی خود شوید. اسلحه‌هایی مثل شات‌گان و اسنایپر قلق خاص خود را دارند. در حد امکان، یکی از این دو اسلحه را همراه داشته باشید.

تنظیمات کنترلر فورتنایت تنظیمات کنترلر فورتنایت

از تنظیمات کنترلر بازی غافل نشوید

یکی از مهم‌ترین ترفندهای بازی فورتنایت، راحتی بازیکن در کنترل کاراکتر است. تنظیمات کنترلر بازی حالت استاندارد را برای تمامی گیمرها در نظر گرفته است. به طوری که، بازیکنان به راحتی می‌توانند با کنترلر بازی کنند و به Victory Royale برسند.

با این اوصاف، سری به تنظیمات کنترلر بازی بزنید. اگر می‌دانید که با روشن کردن قابلیت Aim Assist می‌توانید عملکرد بهتری از خود نشان دهید، این قابلیت را فعال کنید. قابلیت Aim Assist امکانی است که زمان هدفگیری، اسلحه به صورت خودکار به سمت دشمن نشانه‌گیری می‌کند.

سرعت حرکت دوربین یا برعکس کردن چرخش دوربین از تنظیمات مهمی هستند که می‌توان آنها را تنظیم کرد. برخی بازیکنان سرعت حرکت دوربین را افزایش می‌دهند تا در زمان درگیری با دشمنان، واکنش سریع‌تری از خود نشان دهند.

لازم به ذکر است، پس از تنظیم کردن کنترلر خود، حتما آن را تست کنید تا به تنظیمات مورد نظر خود برسید. هر چقدر روی کنترلر خود تسلط داشته باشید، شانس بیشتری در حرفه ای شدن در فورتنایت خواهید داشت.

همچنین در کلیک بخوانید: آموزش نصب بازی فورتنایت برای کامپیوتر و موبایل

ارسال نظر