نام بازی PES به eFootball تغییر کرد | شروع عصر جدید یک مجموعه قدیمی

کونامی به صورت رسمی نام Pro Evolution Soccer را به eFootball تغییر داد. در کنار تغییر نام بازی PES اتفاقات مهمی برای این سری محبوب رخ داده است. با کلیک همراه باشید تا به این جزئیات بپردازیم.

نام بازی PES به eFootball تغییر کرد | شروع عصر جدید یک مجموعه قدیمی

تغییر نام بازی PES

شرکت الکترونیک آرتز هفته گذشته در یک تریلر جزئیاتی از گیم‌پلی فیفا ۲۲ را به نمایش گذاشت. شرکت کونامی فردای بعد از این اتفاق، با دستانی پر اقدام به انتشار اطلاعاتی از بازی‌ ورزشی خود کرد. با این کار، تمام نگاه‌ها به سمت کونامی و بازی PES 2022 معطوف شد.

این شرکت نسبت به بازی فوتبالی خود تغییر رویه‌ای جدی داده است. پیش از این، کونامی بی‌سروصدا اقدام به انتشار دموی قابل بازی و محدود PES 2022 کرد. این دمو نوید تغییرات بزرگ این سری را می‌داد. حالا در جدیدترین اخبار بازی منتشر شده، کونامی به صورت رسمی نام بازی شبیه‌ساز فوتبال خود را به بازی eFootball تغییر داد.

با این اوصاف، نام Pro Evolution Soccer به گنجینه خاطرات فوتبال دوستان خواهد رفت. روند تغییر نام این مجموعه از دو سال پیش شروع شد. کونامی نسخه سال ۲۰۲۰ PES را با پیشوند eFootball منتشر کرد. آنها دلیل این کار را تمرکز بیشتر روی بازی‌های ورزش الکترونیک اعلام کرده بودند.

اتفاقات بزرگ بازی PES یا eFootball به اینجا خلاصه نمی‌شود. کونامی اطلاعات مفصلی از این بازی منتشر کرده است. در ادامه به آنها می‌پردازیم.

معرفی بازی eFootball معرفی بازی eFootball توسط لیونل مسی

بازی eFootball رایگان شد!

کونامی پس از تغییر نام مجموعه فوتبالی خود، اعلام کرد این بازی به صورت کاملا رایگان منتشر خواهد شد. این بازی قرار است به صورت دیجیتالی برای کنسول‌های پلی‌استیش 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و پی‌سی منتشر شود.

این خبر یکی از مهم‌ترین اطلاعات کونامی درباره بازی eFootball بود. به طوریکه می‌تواند عملکرد رقیب خود یعنی فیفا ۲۲ را تحت‌الشعاع قرار بدهد. این بازی در تاریخ نامعلومی در فصل پاییز ۱۴۰۰ منتشر خواهد شد.

گیم‌ پلی بازی PES 2022 نمایی از گیم پلی بازی eFootball

خداحافظی با انتشار سالانه بازی

با اعلام شرکت کونامی دیگر شاهد انتشار سالانه بازی فوتبالی از کونامی نخواهیم بود. در واقع این شرکت آپدیت‌های سالانه برای بازی eFootball منتشر خواهد کرد. این آپدیت شامل نقل و انتقالات باشگاه‌ها، تغییر لباس و اضافه کردن ویژگی‌های جدید به این بازی می‌شود.

کونامی در ابتدا قصد دارد بازی eFootball را به همراه ۹ تیم باشگاهی لایسنس شده منتشر کند. این تیم‌ها شامل یوونتوس، بارسلونا، بایرن مونیخ و منچستر یونایتد می‌شود. به مرور به تعداد تیم‌های این بازی اضافه خواهد شد. این بازی شامل دو بخش Kick-off و آنلاین می‌شود.

ناگفته نماند، بخش محبوب Master League هم در بازی حضور دارد. اما این بخش به صورت پولی در دسترس قرار می‌گیرد. این بخش در واقع به صورت یک DLC پولی است که کونامی قیمت آن را اعلام نکرده است.

نیمار در بازی eFootball خوشحالی پس از گل نیمار و مسی

تغییر موتور بازی‌سازی

کونامی برای بازی eFootball موتور بازی‌سازی خود را تغییر داد. این شرکت از موتور Unreal Engine 4 برای توسعه این بازی استفاده کرده است. این برای اولین بار است که کونامی از این موتور استفاده می‌کند. بنابراین، گیم پلی PES 2022 یا eFootball واقع‌گرایانه‌تر از نسخه‌های پیشین خود شده است.

چهره بازیکنان و فضای استادیوم‌ها به لطف تکنولوژی جدید Motion Matching بسیار چشم‌نواز هستند و دست سازندگان برای ساخت یک بازی شبیه‌ساز بسیار باز بوده است. تغییر موتور بازی‌سازی توانسته در توسعه بازی eFootball برای کنسول‌های نسل نهمی کمک شایانی کند.

تغییر نام بازی PES رودمپ انتشار بازی eFootball به صورت رایگان

پشتیبانی از کراس پلی

پشتیبانی از قابلیت کراس‌پلی خبر خوبی بود که کونامی به علاقه‌مندان این مجموعه داد. بازی eFootball در ابتدا از کراس پلی بین پلتفرم‌ها پشتیبانی می‌کند. سپس به مرور قابلیت کراس پلی بین تمامی دستگاه‌ها امکان‌پذیر خواهد شد.

این اتفاق باعث خواهد تمامی گیمرها، فارغ از کنسولی که دارند، با دوستان خود به صورت آنلاین بازی کنند. جالب است بدانید، تمامی اطلاعات و فایل‌های ذخیره گیمرها قابل انتقال به دیگر پلتفرم‌ها نیز خواهد بود.

کونامی در ادامه ارائه جزئیات درباره eFootball اعلام کرد این بازی دارای نسخه موبایل هم خواهد بود. به طوریکه، بازیکنان می‌تواند روند بازی خود را در گوشی‌های موبایل خود ادامه دهند.

گیم‌پلی بازی eFootball نمایی از گیم پلی بازی eFootball

طبق اطلاعاتی که کونامی نسبت به بازی جدید خود منتشر کرده، اتفاقات مثبتی در انتظار بازی eFootball خواهد بود. این شرکت عصر جدیدی را با یکی از مجموعه‌های قدیمی خود شروع کرده است. تاکنون نظر بسیاری از گیمرها و منتقدین درباره eFootball مثبت بوده است.

تغییرات بزرگ این مجموعه می‌تواند این بازی را به دوران اوج خود بازگرداند. در چند سال گذشته، بازیکنان از بازی‌های رایگان یا Free-to-Play استقبال کرده‌اند و شاهد حضور آنها در این آثار بوده‌ایم. با توجه به اینکه کونامی سیستمی همانند سیزن پس برای این بازی در نظر گرفته است. این اتفاق می‌تواند بازیکنان را نسبت به خرید آن ترغیب کند.

باید منتظر باشیم تا ببینیم عملکرد بازی eFootball هنگام انتشار چگونه خواهد بود؟ آیا شما نسبت به تغییرات بازی eFootball و تغییر نام بازی PES رضایت دارید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر