جدایی مسی از بارسلونا چه تأثیری بر بازی‌های فیفا و PES می‌گذارد؟

خبر جدا شدن مسی از تیم بارسلونا جهان فوتبال را در شوک فرو برد. حالا این اتفاق چه تأثیری روی بازی‌های فوتبالی فیفا و PES خواهد گذاشت؟ با کلیک همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم. 

جدایی مسی از بارسلونا چه تأثیری بر بازی‌های فیفا و PES می‌گذارد؟

جدایی مسی از بارسلونا

بدون شک لیونل مسی یکی از اساطیر بزرگ جهان فوتبال است. خبر جدایی مسی از بارسلونا حسابی سروصدا کرده و هواداران این تیم را شوکه کرده است. اخبار بسیاری از تیم بعدی مسی منتشر شده است. از تیم‌های منچسترسیتی و پاریس سنت ژرمن به عنوان مقصد بعدی مسی یاد می‌شود.

با این اوصاف، با جدا شدن کینگ لئو از بارسلونا، چه اتفاقی برای بازی‌های فیفا و PES می‌افتد؟ تا الان می‌دانیم که لیونل مسی به عنوان سفیر بازی eFootball (نسخه جدید PES 2022 به این نام تغییر کرده است) معرفی شده است.

مسی در بازی eFootball تصویر مسی در بازی eFootball

تأثیر خروج مسی بر بازی‌های فوتبالی

تیم بارسلونا از سال ۲۰۱۶ به عنوان یکی از تیم‌های اصلی سری PES شناخته می‌شود. شرکت کونامی قرارداد طولانی مدتی با این تیم و بازیکنانش بسته است تا بتواند از لایسنس بارسلونا استفاده کند. در ادامه این اتفاق، لیونل مسی به عنوان یکی از بازیکنان اصلی این مجموعه شناخته می‌شود. به طوریکه این بازیکن در عکس کاور بازی‌های PES حضور دارد.

این همکاری تاکنون ادامه داشته است. کونامی برای معرفی بازی eFootball از پتانسیل این فوق ستاره آرژانتینی استفاده کرده است. با این وجود، خروج مسی از بارسا می‌تواند مشکل بزرگی برای کونامی ایجاد کند.

بر اساس قرارداد کونامی با تیم بارسلونا، این شرکت اجازه استفاده انحصاری از تمامی آیتم‌های این تیم را در بازی خود دارد. این آیتم‌ها شامل حق استفاده از لباس‌های رسمی، استادیوم نوکمپ، چهره بازیکنان و لوگوی این تیم می‌شود.

کونامی توانست چهره بازیکنان بارسلونا را با بهترین کیفیت اسکن و اجرا کند. آیتم‌های انحصاری از لیونل مسی نیز در بازی PES 2020 استفاده شده است. همچنین، کونامی برای شرکت در مسابقات ورزش الکترونیک، بارسلونا را به عنوان تیم اصلی خود معرفی کرده است.

بازی‌های فیفا و eFootball بازی‌های فیفا و eFootball

کونامی و چالش‌های پیشِ رو

با جدایی قطعی مسی از بارسلونا، احتمال پیوستن این بازیکن به یکی از دو تیم منچسترسیتی و پاریس سنت ژرمن وجود دارد. لازم به ذکر است، این دو تیم با شرکت الکترونیک آرتز و فیفا قرارداد بسته‌اند. این تیم‌ها به عنوان سفیران اصلی سری فیفا فعالیت می‌کنند.

اگر لیونل مسی به یکی از این دو تیم ملحق شود، شرایط سختی برای استفاده از مسی برای کونامی ایجاد می‌شود. به این دلیل که کونامی نمی‌تواند از لایسنس دو تیم منچسترسیتی و PSG در بازی خود استفاده کند.

بنابراین، کونامی با یک چالش بزرگ روبرو خواهد شد. با پیوستن احتمالی مسی به یکی از این دو تیم، الکترونیک آرتز می‌تواند از تصویر این بازیکن در عکس کاور فیفا استفاده کند. این اتفاق ممکن است فیفا را در بازاریابی و جذب مخاطب در برابر رقیب خود برنده کند.

تنها راهی که روبروی کونامی وجود دارد، این است که از تصویر لیونل مسی با لباس متفاوتی استفاده کند. به عنوان مثال، کونامی می‌تواند لباس مخصوصی با لوگوی eFootball برای این فوق ستاره آرژانتینی طراحی کند.

لیونل مسی با لباس تیم ملی آرژانتین لیونل مسی با لباس تیم ملی آرژانتین

همچنین، کونامی می‌تواند همانند قراردادی که با نیمار بسته است، از لیونل مسی با لباس تیم‌ ملی آرژانتین استفاده کند. گفتنی است، نیمار در سری بازی‌های PES با لباس تیم ملی برزیل نمایش داده می‌شود.

تا الان کونامی هیچ اظهار نظر رسمی درباره جدایی مسی از بارسلونا نکرده است. همانطور که شوک بزرگی در جهان فوتبال ایجاد شده است. شرایط برای شرکت‌های کونامی و الکترونیک آرتز پیچیده شده است. به خصوص برای کونامی که برنامه‌ریزی جامعی با محوریت لیونل مسی کرده است.

باید منتظر بمانیم تا ببینیم تیم جدید مسی کدام یک از تیم‌های بزرگ اروپایی است. طرفداران بلوگرانا و کینگ لئو هر لحظه منتظر اخبار مسی و بازار نقل و انتقالات فوتبال هستند.

نظر شما درباره جدایی لیونل مسی از بارسا چیست؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر