آموزش حل مشکلات بازی Dota 2

در طول تجربه Dota 2 گاهی پیش می‌آید بازی کرش کند و بازیکن از آن خارج شود. حتی ممکن است گیمر به خاطر پینگ بالا و لگ در بازی دچار مشکلاتی شود. آموزش‌هایی برای حل مشکلات بازی Dota 2 وجود دارد که می‌تواند به گیمرها کمک زیادی کند.

آموزش حل مشکلات بازی Dota 2

حل مشکلات بازی Dota 2

برخی بازیکنان هنگام تجربه بازی Dota 2 دچار مشکلاتی شده‌اند. آنها گزارشاتی به شرکت Valve داده‌اند که نمی‌توانند بازی را انجام دهند. کرش کردن، هنگ کردن و پریدن از بازی مشکلاتی هستند که بعضی از گیمرها را دچار نارضایتی کرده است.

مشکلات فنی بازی Dota 2 می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. مواردی مثل درایورهای قدیمی و آپدیت نشده یا فایل دانلود شده معیوب از جمله اشکالات فنی بازی محسوب می‌شوند. در ادامه به حل مشکلات بازی Dota 2‌ می‌پردازیم.

رفع مشکلات بازی Dota 2 رفع مشکلات بازی Dota 2

دلیل کرش شدن بازی Dota 2

بعضی اوقات پیش می‌آید که حین انجام دوتا ۲، بازی کرش می‌کند و از صفحه خارج می‌شود. برای حل این مشکل، سیستم کامپیوتر خود را ریستارت کنید. این کار می‌تواند ارورهای پیش آمده را برطرف کند.

سپس از آپدیت بودن درایور کارت گرافیک پی‌سی خود اطمینان حاصل کنید. اگر درایور آپدیت نباشد، مشکلاتی مثل فریز شدن بازی، هنگ کردن بازی، لگ‌های فراوان و کرش کردن برای بازی پیش می‌‌آید. بنابراین، حتما از بروز بودن درایورهای سخت‌افزار کامپیوتر خود مطمئن شوید.

گاهی اوقات ممکن است آنتی‌ویروس کامپیوتر شما اجازه استفاده از برخی فایل‌ها را ندهد. بنابراین، بازی Dota 2 قادر به پردازش بازی نیست و کرش می‌کند. برای این کار آنتی‌ویروس سیستم خود را خاموش کنید و بازی را اجرا کنید.

کرش کردن بازی Dota 2 کرش کردن بازی Dota 2

اگر مطمئن شدید آنتی ویروس پی‌سی شما اجازه اجرای بازی را نمی‌دهد، این مورد را به پشتیبانی آنتی‌ویروس اطلاع دهید. تیم پشتیبانی با ارسال پچ یا آپدیتی مشکل بازی را حل خواهد کرد.

توصیه می‌شود فایل بازی Dota 2 را از خود لانچر استیم دانلود کنید. دریافت فایل بازی از لینک‌های نامعتبر، احتمال خرابی فایل دیتا را افزایش می‌دهد. همچنین، استیم فایل‌های معتبر و تأیید شده را در لانچر خود قرار می‌دهد.

اگر تمام این موارد نتوانستند مشکل شما را حل کنند، بازی را یک دور کامل حذف کنید. سپس دیتای بازی را از طریق استیم دریافت و دانلود کنید.

لگ و افت فریم در بازی لگ و افت فریم در بازی

حل مشکل پینگ دوتا ۲

پینگ بزرگ‌ترین مشکل گیمرهای ایرانی است. پینگ پایین و باثبات به بازیکنان کمک می‌کند تا تجربه خوبی از بازی Dota 2 داشته باشند. طبق اعلام شرکت Valve، پینگ پایین‌تر از ۵۰ ms مناسب‌ترین پینگ برای انجام دوتا ۲ است.

هر چقدر پینگ بازی بیشتر باشد، گیمرها با لگ یا هنگ کردن بازی مواجه خواهند شد. برای اینکه پینگ سیستم خود را پایین بیاورید، اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های باز و فعال را ببندید. سپس آپدیت خودکار ویندوز و اپلیکیشن‌ها را خاموش کنید. همچنین، از کابل LAN برای اتصال به سرورهای بازی Dota 2 استفاده کنید.

اگر گوشی موبایل یا دستگاه دیگری به مودم وصل هستند، اینترنت آنها را خاموش کنید. سعی کنید وارد سرورهای نزدیک به منطقه (مثلا سرور خاورمیانه یا آسیا) شوید. همچنین، از نرم‌افزارهای تغییر IP استفاده نکنید.

در تنظیمات بازی نرخ فریم بازی را پایین بیاورید تا تجربه روانی از بازی Dota 2 داشته باشید. فراموش نکنید که درایور مودم اینترنت شما آپدیت شده باشد. با انجام این کارها، پینگ شما به طرز محسوسی کاهش پیدا خواهد کرد.

رفع مشکل افت فریم

گاهی پیش می‌آید در طول بازی، نرخ فریم بازی دچار افت می‌شود. این اتفاق بیشتر به خاطر سخت‌افزار سیستم کامپیوتری شما رخ می‌دهد. پی‌سی توانایی اجرا و پردازش بازی را ندارد و دچار افت فریم می‌شود.

برای اینکه این مشکل را رفع کنید، به بخش تنظیمات بازی بروید. در بالای صفحه، روی تب Video کلیک کنید. سپس در سمت راست صفحه، گزینه‌ای به اسم Game System Render Quality وجود دارد. این گزینه را در درجه ۵۰٪ قرار دهید و تنظیمات را ذخیره کنید.

حل مشکل افت فریم حل مشکل افت فریم

این تنظیمات نیمی از قدرت سخت‌افزاری سیستم شما را استفاده خواهد کرد و بازی دچار افت فریم نمی‌شود. لازم به ذکر است، برای تجربه بدون لگ و افت فریم شما می‌توانید کیفیت مصرف اینترنت را کاهش دهید.

تنظیمات اینترنت بازی تنظیمات اینترنت بازی

این تنظیمات تجربه روانی را برای شما ایجاد خواهد کرد. برای انجام این کار، به بخش تنظیمات بروید. در بخش Network، گزینه Network Quality را پیدا کنید. سپس روی گزینه Low کلیک کنید. پس از ذخیره تنظیمات، کیفیت مصرف اینترنت پایین می‌آید و اجرای بازی روان خواهد شد.

همچنین در کلیک بخوانید: آموزش کدها و چیت‌های بازی Dota 2

ارسال نظر