درآمد یک گیمر حرفه ای در ایران و جهان چقدر است؟

مدت زمانی است که بازی کردن به عنوان یک حرفه شناخته می‌شود. در واقع گیمرها برای کسب درآمد بازی می‌کنند. بازیکنان در مسابقات بزرگ شرکت و با دیگر بزرگان گیم رقابت می‌کنند. اما درآمد یک گیمر حرفه ای در ایران و جهان چقدر است؟

درآمد یک گیمر حرفه ای در ایران و جهان چقدر است؟

بررسی میزان درآمد یک گیمر حرفه ای در ایران و جهان

مسابقات بازی‌های ویدیویی موسوم به ورزش‌های الکترونیک نزدیک به دو دهه است که در سرتاسر جهان برگزار می‌شود. به طوری که بازی کردن از وضعیت سرگرمی و تفریحی به یک شغل حرفه‌ای تبدیل شده است. دیگر بازی کردن برای بچه‌ها شناخته نمی‌شود و افراد بسیار زیادی از این راه کسب درآمد می‌کنند.

با شروع نسل هشتم و رونق گرفتن بازی‌های آنلاین، مسابقات شکلی جدی به خود گرفتند. به طوری که بازی‌های مختلفی مثل Dota 2 ، League of Legends، Counter Strike: Global Offensive و Overwatch مسابقات بزرگی را برگزار کردند.

درآمد یک گیمر حرفه ای بازی کردن یک حرفه محسوب می‌شود

تیم‌های مختلفی در این مسابقات شرکت و جوایز بزرگ این تورنمنت‌ها را دریافت کردند. شرایط تیم‌ها همانند فوتبال و دیگر ورزش‌های تیمی نیازمند بازیکنان حرفه‌ای برای شرکت در رقابت‌ها هستند. گیمرهای حرفه‌ای شغل اصلیشان بازی کردن و تمرین برای شرکت‌ در مسابقات است.

آنها به صورت روزانه ۷ الی ۹ ساعت در روز را بازی می‌کنند تا آمادگی خود را حفظ کنند. بنابراین، آنها به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای تمرینات مختلفی را در بازی مخصوص به خود مثل Fortnite یا فیفا انجام می‌دهند. درآمد یک گیمر حرفه ای در ایران و جهان بسته به نوع مسابقات و بازی متغیر است. در واقع یک بازی تیمی با یک بازی انفرادی شرایط متفاوتی دارد.

درآمد یک گیمر حرفه ای در جهان

گیمرهای حرفه‌ای در جهان با شرکت در مسابقات معتبر ورزش‌های الکترونیک، اعتبار کسب می‌کنند. به تیم‌هایی که در این تورنمنت‌ها برنده می‌شوند، مبلغی به عنوان جایزه اهدا خواهد شد. این جایزه می‌تواند از ۲۰.۰۰۰ دلار شروع شده و تا قیمت ۲۴ میلیون دلار افزایش پیدا کند. در واقع مبلغ جایزه بر اساس نوع مسابقات و اسپانسرها تعیین می‌شود.

در امد گیمرها از یوتیوب گیمرها برنامه منظمی برای تمرین کردن دارند

با دریافت جایزه، مبلغ بین بازیکنان تیم تقسیم می‌شود. این مبلغ بخشی از درآمد یک گیمر حرفه ای است. در سال‌های گذشته بازیکنان حقوق ماهانه دریافت نمی‌کردند. شرکت در مسابقات و برنده شدن،‌ بخشی از درآمد آنها محسوب می‌شد.

اما در چند سال گذشته برای گیمرهای حرفه‌ای حقوق ماهانه‌ای توسط سرپرست تیم تعیین شده است. آنها به صورت روزانه تمرین کرده و در انتهای ماه حقوق خود را دریافت می‌کنند. بر اساس آخرین اطلاعات حقوقی تیم‌ها، هر بازیکن بین ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار حقوق ماهیانه کسب می‌کند.

بازیکنان دارای رنکینگ جهانی مثل S!mple یا Topson درآمد بیشتری دارند. آنها به صورت ماهانه ۱۵۰۰۰ دلار از تیم‌های خود دریافت می‌کنند.

شایان ذکر است، حقوق‌های ماهیانه بر اساس پارامترهای مختلفی محاسبه می‌شود. پارامترهایی مثل موارد زیر میزان درآمد آنها را مشخص می‌کند:

  • تعداد برد در مسابقات
  • رنکینگ بازیکن
  • شرکت در مسابقات معتبر
  • تأثیرگذاری آنها در تیم

جالب است بدانید، گیمرهای حرفه‌ای در کنار حقوق ماهیانه و جوایز مسابقات، با استریم بازی‌های خود در یوتوب یا توییچ و جذب اسپانسر درآمدزایی می‌کنند. بازیکنان از طریق استریم کردن به صورت ماهانه مبلغ ۵۰۰۰ دلار دریافت می‌کنند که به مرور این هزینه افزایش پیدا خواهد کرد.

درآمد گیمرها در ایران نمایی زیبا از سالن برگزاری مسابقات ورزش الکترونیک

استریم بازی‌ها و مقدار مبلغ درآمد بازیکنان بر اساس تعداد فالوور و میزان بازدید از ویدیوهای ضبط شده محاسبه می‌شود. بنابراین، گیمرهای حرفه‌ای از نظر شرایط درآمدی وضعیت خوبی دارند. اما آنها باید به قرارداد و شرایط حرفه‌ای خود پایبند باشند تا بتوانند اعتبار خود را افزایش دهند.

درآمد یک گیمر حرفه ای در ایران

شرایط درآمدزایی گیمرهای ایرانی نسبت به کشورهای دیگر متفاوت است. ورزش‌های الکترونیک در ایران پدیده نوظهوری است و به خوبی جا نیفتاده است. اما بازیکنان حرفه‌ای و بزرگ ایرانی در رشته‌های FIFA، PES ، League of Legends، Counter Strike: Global Offensive و Star Craft به صورت جدی فعالیت می‌کنند.

مسابقات محلی و استانی در ایران در حال برگزاری است که برگزارکنندگان سعی می‌کنند طبق استانداردهای جهانی عمل کنند. به دلیل شرایط کشورمان، امکان شرکت حضوری در مسابقات جهانی وجود ندارد. اما گیمرهای حرفه‌ای به صورت آنلاین در رقابت‌ها شرکت می‌کنند.

درآمد یک گیمر حرفه ای گیمرهای ایرانی چالش‌های زیادی در جامعه دارند

درآمد یک گیمر حرفه ای در ایران بین ۳۰۰.۰۰۰ تومان تا ۵ میلیون تومان است. این هزینه بستگی به شرایط تیم و بازی مورد نظر گیمرها متغیر است.

البته گیمرهای ایرانی مشکلاتی مثل هزینه اینترنت، پینگ بالا و گرانی لوازم گیمینگ دست و پنجه نرم می‌کنند. بنابراین، بخشی از درآمد آنها هزینه رفع اشکالات ذکر شده می‌شود.

گیمرها با استریم بازی خود در یوتوب یا توییچ شرایط درآمدی بهتری را تجربه می‌کنند. شرکت‌های واسطه‌ای در ایران فعالیت می‌کنند تا شرایط درآمدزایی از طریق این سایت‌ها برای گیمرها فراهم شود. اگر شرایط بازی کردن به صورت استریم مطلوب باشد، درآمد گیمرها رشد خواهد کرد.

با توجه به اینکه جامعه ایران هنوز بازی کردن را به عنوان یک حرفه و شغل نمی‌شناسد، این نگرش باعث شده گیمرها مشکلاتی را در جامعه و زندگی شخصی خود تجربه کنند. اما با رشد روز افزون بازی‌های ویدیویی، انتظار می‌رود شرایط شغلی گیمرهای ایرانی بهبود پیدا کند و شاهد حضور جهانی آنها در مسابقات باشیم.

نظر شما درباره درآمد گیمرهای حرفه‌ای چیست؟ آیا علاقه دارید وارد این حرفه شوید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر