راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ حرفه ای برای اجرای بازی های سنگین

خرید یک لپتاپ شاید برای بسیاری از کاربران کار ساده ای باشد؛ اما خرید یک لپتاپ گیمینگ حرفه ای به سادگی که بسیاری از شما فکر می کنید نیست. چرا که برای خرید لپتاپ بازی قدرتمند باید به موارد زیادی توجه کرد تا سیستم مورد نظر از پس اجرای بازیهای سنگین بر آید. در ادامه ما را به مطلب راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ حرفه ای همراهی کنید.

راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ حرفه ای برای اجرای بازی های سنگین

راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ حرفه ای برای اجرای بازی های سنگین

مراحل سریع تبلیغات را نادیده بگیرید، مستقیماً به سراغ مشخصات بروید .

بودجه تعیین کنید رم 16 گیگابایتی DDR4/DDR5 را در نظر بگیرید.

الزامی برای خرید لپتاپ با نمایشگر 4K نداشته باشید

بهترین GPU را که می توانید بخرید از فروشنده طلب کنید Intel Core i7/AMD Ryzen 7 کار شما را راه می اندازد.

اینکه چگونه یک لپ‌تاپ مخصوص بازی بخرید، در حالی که قبلاً هرگز آن را نخریده‌اید، می‌تواند کار دلهره‌آوری باشد، به‌ویژه زمانی که تولیدکنندگان به‌شدت آن‌ها را با تبلیغاتی که به‌خوبی ساخته می‌شوند بازاریابی می‌کنند که هیچ چیز مفیدی را به شما نمی‌گویند. با توجه به اینکه چقدر می‌توانید برای یک لپ‌تاپ گیمینگ سطح پائین خرج کنید، مهم است که بدانید دقیقاً باید به دنبال چه نوع مشخصاتی باشید. هنگام مرتب‌سازی گزینه‌های خود و کجا آنها را در صفحه محصول پیدا کنید. خوشبختانه، ما اینجا هستیم تا آن را برای شما تحلیل کنیم تا بتوانید پولی را که به سختی به دست آورده‌اید، برای یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های بازی با بودجه خود خرج کنید و نه یک لپتاپ قلابی غیراصل که نتواند بازی‌های محبوب رایانه ای را اجرا کند.

تبلیغات را نادیده بگیرید، به دنبال مشخصات باشید : تولیدکنندگان از تبلیغات برای بازاریابی محصولات خود استفاده می کنند، و این چیز جدید (یا حتی بد) نیست. اما هر گونه تبلیغاتی که شامل سخت افزار بازی باشد، تقریباً فرینبده است و اطلاعات خاصی به شما نمی دهد. تنها چیزی که باید به آن اهمیت دهید برگه مشخصات لپ تاپ بازی است.

بودجه خود را تنظیم کنید: اولین کاری که باید انجام دهید این است که تعیین کنید چقدر برای یک لپ تاپ گیمینگ جدید حاضرید هزینه کنید. این موضوع مشخص می کند که کدام مشخصات را واقعاً باید در اولویت قرار دهید.

بسته به بودجه خود کدام مشخصات را هدف قرار دهید: شما همیشه باید مطمئن شوید که حداقل 16 گیگابایت رم در لپ تاپ بازی خود بدون توجه به هر نگرانی دیگری دارید. 8 گیگابایت به سختی برای اجرای بازیها در ویندوز 11 به کار می آید و اولویت خرید لپتاپی با حداقل 16 گیگابایت حافظه است. داشتن تنها 8 گیگابایت رم، بازی های شما را تا حد خزیدن کند می کند.

بهترین رزولوشن صفحه نمایش برای لپتاپ گیمینگ

در مرحله بعد، از خرید لپتاپ هایی با نمایشگرهای 4K اجتناب کنید. صدای آن‌ها فوق‌العاده است و شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند، اما پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ به اندازه کافی قدرتمند نیستند تا بازی‌ها را با کیفیت ۴K به خوبی اجرا کنند و نمایشگرهای ۴K نرخ refresh صفحه پایینی دارند اما بسیار گران‌تر هستند. حداکثر، لپ تاپ شما باید صفحه نمایش با رزولوشن 2560X 1440p/1600p (به ترتیب QHD یا QHD+) داشته باشد. صفحه نمایش 1080p/1200p هم به کار شما می آید و از نظر کارایی خوب است.

اندازه صفحه نمایش های لپتاپ های گیمینگ خیلی با هم فرقی ندارند. بنابراین نمایشگرهای با وضوح بالاتر برای یک لپ تاپ گیمینگ پول هدر دادن هستند.

کدام GPU برای لپتاپ گیمینگ خوب است؟

یک GPU حرفه ای و قدرتمند برای اجرای بی دردسر بازیهای سنگین ضروری است. اگر یک لپ‌تاپ «بازی» یک GPU مجزا با استخر VRAM خاص خود را نداشته باشد، لپ‌تاپ بازی نیست. GPU های غیرمتمرکز در واقع جایگزین گرافیک های یکپارچه شده اند، جایی که GPU در CPU ساخته می شود و معمولاً بسیار کوچکتر است و از حافظه اصلی سیستم برای کارهای پردازش گرافیکی خود استفاده می کند. این GPU ها بازی های قدیمی تر را به خوبی اجرا خواهند کرد . اما اگر می‌خواهید جدیدترین بازی‌های AAA منتشر شده در چند سال اخیر را بازی کنید، برای انجام آن به یک GPU مجزا نیاز دارید.

پیشنهاد خرید لپتاپ گیمینگ با بودجه بالا

بخش اعظم پول خود را به خرید لپتاپی با بهترین GPU و CPU اختصاص دهید. گران‌ترین اجزای یک لپ‌تاپ گیمینگ، CPU و GPU خواهند بود، و همچنین دو موردی هستند که بعداً نمی‌توان آن‌ها را ارتقا داد. اگر آن را در بودجه خود دارید، GPU را در اولویت قرار دهید. هم انویدیا و هم AMD پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ تولید می‌کنند، اما انویدیا به طور کلی بهتر هستند (هر چند گران‌تر)، بنابراین بهترین GPU انویدیا را که در بازار است بخرید و در کنار آن یک پردازنده گرافیکی سری RTX 3000 مانند RTX 3070 Ti یا RTX 3080 تهیه کنید. CPU نیز مهم است، اما تأثیر آن بر عملکرد بازی نسبت به GPU ثانویه است. برای لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی، باید پردازنده‌های نسل فعلی اینتل Core i7 یا AMD Ryzen 7 را انتخاب کنید. شما واقعاً برای اجرای بازی ها واقعاً به بیش از این نیاز ندارید و این می تواند به صرفه جویی در هزینه ای که می توانید برای داشتن یک GPU بهتر صرف کنید، کمک کند.

پیشنهاد خرید لپتاپ گیمینگ با بودجه کم

بهترین لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت بازی حتی به اندازه یک دستگاه نسبتاً سطح بالا قدرتمند نیستند، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانید تجربه‌ای عالی از گیم‌پلی را از آن‌ها به دست آورید. نکته کلیدی در اینجا این است که مطمئن شوید لپتاپ شما یک RTX 2060 یا بهتر و یک GPU Nvidia RTX را دارد. پردازنده‌های گرافیکی RTX می‌توانند فناوری یادگیری عمیق سوپرنمونه‌سازی (DLSS) انویدیا را اجرا کنند، که نرخ فریم را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد و تجربه‌ای غیرقابل وصف را حین اجرای بازیها به شما می دهد. اگر نمی توانید یک لپ تاپ گیمینگ مجهز به Nvidia RTX بخرید، حتماً به دنبال لپ تاپ AMD Radeon RX 6000 یا لپ تاپ Intel Arc A500M باشید (اگر می توانید یکی را پیدا کنید). این لپ‌تاپ‌ها تازه وارد بازار شده‌اند، بنابراین ممکن است برخی از آنها خارج از بودجه شما باشند، اما همچنان از لپ‌تاپ‌های بازی مجهز به Nvidia RTX ارزان‌تر خواهند بود. همچنین شما می‌توانید از فناوری FidelityFX Super Resolution AMD برای افزایش نرخ فریم در هر GPU استفاده کنید.

ارسال نظر