در رویداد ۲۰ سالگی ایکس باکس چه گذشت؟

ایکس‌باکس دوست‌داشتنی ۲۰ ساله شد. مایکروسافت به همین مناسبت، رویداد مختصر و مفیدی را برگزار کرد. رویداد ۲۰ سالگی ایکس باکس با محوریت سری Halo اجرا شد که طرفداران را حسابی هیجان‌زده کرد.

در رویداد ۲۰ سالگی ایکس باکس چه گذشت؟

رویداد ۲۰ سالگی ایکس باکس

کنسول محبوب شرکت مایکروسافت شمع ۲۰ سالگی را فوت کرد. ایکس‌باکس در این سال‌ها روزهای پر فراز و نشیبی را طی کرد. مایکروسافت به مناسبت بیست ساله شدن یکی از مهم‌ترین بخش‌های خود، رویدادی را برگزار کرد.

رویداد ۲۰ سالگی ایکس باکس با محوریت بازی Halo اجرا شد. البته اتفاقات مهم دیگری نیز در این مراسم رخ داد که هواداران Xbox را بسیار خوشحال کرد. در ابتدای مراسم فیل اسپنسر، رییس بخش Xbox، درباره این کنسول صحبت کرد و خبر داد که بزودی مستند Power On: The Story of Xbox منتشر خواهد شد.

مستند Power On مستند Power On

این مستند قرار است در ۶ قسمت اتفاقات و مشکلاتی که در طول ساخت اولین کنسول Xbox رخ داد را روایت کند. مستند Power On روز ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در یوتیوب و سایر پلتفرم‌های ویدیویی پخش خواهد شد.

شایان ذکر است، ایکس‌باکس پیش از برگزاری مراسم نسخه ویژه کنترلر و هدست Xbox را به مناسبت بیست سالگی خود معرفی کرد. در این مراسم اعلام شد که فروش نسخه‌های ویژه این لوازم به صورت رسمی آغاز شده است.

لوازم جانبی ایکس باکس کنترلر و هدست ایکس‌باکس با طرح ۲۰ سالگی

بازی‌های جدید Backward Compatibility

قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل پیشین ایکس‌باکس یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کنسول است. مایکروسافت تلاش کرده است بازی‌های قدیمی زیادی را با قابلیت Backward Compatibility در دسترس قرار دهد.

با این اوصاف، در رویداد ۲۰ سالگی ایکس باکس بازی‌های جدیدی با این قابلیت معرفی شدند. بیش از ۷۰ بازی بزرگ و مهم از جمله آثار Max Payne، F.E.A.R و Skate به این مجموعه اضافه شده است. این بازی‌ها علاوه بر پشتیبانی Backward Compatibility با بهبود رزولوشن قابل بازی خواهند بود.

قابلیت Backward Compatibility بازی‌های جدید قابلیت Backward Compatibility

شایان ذکر است، مایکروسافت بیش از ۲۵ بازی را به لیست پشتیبانی از FPS Boost نسل نهم نیز معرفی کرد. بازی‌هایی مثل Gears of War، Fallout 3، Fallout: New Vegas، The Elder Scrolls IV: Oblivion و Sonic Generations آثاری هستند که با بهبود گرافیکی و رزولوشن در کنسول Xbox Series X/S اجرا خواهند شد.

معرفی‌های جذاب از سری Halo

یکی از نکات جالب رویداد ۲۰ سالگی ایکس باکس، طرح تیشرت فیل اسپنسر بود. وی با تیشرتی با طرح Halo Infinite در این رویداد حاضر شده بود که خبر از تمرکز این مراسم روی مجموعه Halo می‌داد. اسپنسر به تمجید استودیوهای تحت نظر ایکس‌باکس سخن گفت و آنها را به عنوان بااستعدادترین افراد صنعت بازی‌سازی معرفی کرد.

در این مراسم اعلام شد بخش چندنفره آنلاین بازی Halo Infinite به صورت Free-to-Play منتشر شده است. این بخش در حالت دسترسی پیش از موعد قرار دارد و گیمرها می‌توانند فصل اول بخش چندنفره هیلو را تجربه کنند.

رویداد ۲۰ سالگی ایکس باکس بخش چندنفره بازی Halo Infinite

جالب است بدانید، از دیشب که بازی منتشر شده است، بیش از ۲۷۰ هزار بازیکن بخش چندنفره هیلو اینفینیت را تجربه کرده‌اند. همچنین، پس از انتشار رسمی این بازی، تمام پیشرفت بازیکنان به نسخه نهایی منتقل خواهد شد.

دارندگان کنسول ایکس‌باکس سری ایکس/اس، ایکس‌باکس وان و پی‌سی هم‌اکنون می‌توانند نسخه بتای بخش چندنفره هیلو اینفینیت را بازی کنند. اخبار مهم هیلو به این بخش خلاصه نشد و ایکس‌باکس یک رونمایی بزرگ دیگر از این سری را در رویداد خود انجام داد.

سریال Halo سریال لایواکشن Halo

در این رویداد شاهد تیزر کوتاهی از سریال Halo بودیم. در این تیزر شاهد پوشیدن لباس مخصوص مستر چیف بودیم. سریال Halo بر اساس داستان‌های سری بازی‌های Halo ساخته شده است. گفتنی است، استیون اسپیلبرگ وظیفه تهیه‌کنندگی این سریال لایواکشن را برعهده گرفته است.

پابلو شرایبر، جن تیلور، ناتاشا مک‌الهون، چارلی مورفی، شبانه اعظمی، دنی ساپانی، الیو گری، بوکین وودبین، کیت کندی، ناتاشا کولزاک، یرین ها و بنتلی کالو از جمله بازیگران اصلی سریال هیلو هستند. این سریال سال ۲۰۲۲ در پلتفرم پارامونت پلاس پخش خواهد شد.

نظر شما به رویداد ایکس‌باکس چیست؟ آیا شما از تماشای این مراسم راضی بودید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر