قیمت کنسول بازی پلی استیشن 5 و اطلاعات پیش سفارش

رسانه کلیک - همزمان با نزدیک شدن به تاریخ عرضه کنسول بازی پلی استیشن 5 ، در این مطلب به بررسی قیمت این محصول و اطلاعات لازم جهت پیش سفارش آن می پردازیم.

قیمت کنسول بازی پلی استیشن 5 و اطلاعات پیش سفارش

سونی به طور رسمی قیمت پلی استیشن 5 را اعلام کرده و پیش سفارش این محصول نیز برای هر دو نسخه دیسکی و دیجیتالی آغاز شده است. با ما در بررسی قیمت PS5 و نحوه پیش سفارش آن همراه باشید.

قیمت نسخه های متفاوت PS5

قیمت پلی استیشن 5 برای نسخه استاندارد (نسخه دیسک دار) حدود 499.99 دلار در ایالات متحده خواهد بود. ضمنا نسخه دیجیتالی این محصول (نسخه بدون دیسک) نیز با قیمت 399.99 دلار روانه بازار US می شود. این در حالی است که ساکنین کانادا برای نسخه استاندارد و دیجیتالی PS5 به ترتیب 629 و 499 دلار کانادایی پرداخت خواهند کرد.

در بازار اروپا، نسخه استاندارد با قیمت 499 یورو و نسخه دیجیتالی با قیمت 399 یورو به فروش خواهد رسید. برای انگلیسی ها، نسخه استاندارد و نسخه دیجیتالی به ترتیب به قیمت 499 و 359 پوند در معرض فروش گذاشته می شود. در نهایت در بازار ژاپن، قیمت این محصول برای نسخه استاندارد برابر با 49980 ین و برای نسخه دیجیتالی برابر با 39980 ین خواهد بود.

نسخه استاندارد پلی استیشن 5 در هندوستان با قیمت 49990 روپیه، و نسخه دیجیتالی آن با قیمت 39990 روپیه به فروش می رسد. تاریخ عرضه و همچنین پیش سفارش این محصول در هندوستان هنوز مشخص نشده است.

قیمت PS5 برای کنترلر بی سیم DualSense

قیمت کنترلگر بی سیم DualSense جدید که مخصوص کنسول PS5 ساخته شده، برابر با 69.99 دلار است، حال آنکه در بازار هندوستان با قیمت 5999 روپیه عرضه می شود.

اطلاعات مربوط به پیش سفارش PS5

پیش سفارش PS5 در تاریخ 17 سپتامبر به طور آنلاین فعال شد. با این حال، اسپمرها و احتمالا برخی بات ها خیلی زود نخستین پیش سفارش های کنسول جدید را خریداری کردند. پیش سفارش ها به قدری سریع خریداری شدند که سونی در حساب کاربری توییتر پلی استیشن این طور نوشت: اگر بخواهیم صادق باشیم، پیش سفارش های PS5 نباید تا این اندازه سریع خریداری می شدند. بابت این موضوع متاسف هستیم. سونی افزود که به زودی تعداد بیشتری از این کنسول ها را به صورت پیش سفارش عرضه کرده و به فروشنده های اصلی اطلاع خواهد داد.

نحوه پیش سفارش کنسول بازی پلی استیشن 5

در هنگام پیش سفارش هر محصولی، بهتر است تنها به وب سایت های موثق و معتبر مراجعه کنید. سایت های بزرگ و معروفی مثل آمازون، Best Buy، تارگت، والمارت و GameStop جزو فروشگاه های معتبر جهت خرید پیش سفارش ها هستند. با مراجعه به این فروشگاه ها می توان کنسول جدید را به طور پیش سفارشی خریداری کرد. تنها کافیست تا ایمیل خود را در فروشگاه دلخواه به ثبت برسانید تا در صورت عرضه مجدد پیش سفارش ها، به شما اطلاع رسانی شود.

باندل های پیش سفارش PS5

هنوز به باندل های پیش سفارش PS5 (کنسول به همراه بازی های متعدد) اشاره ای نشده است. با این حال احتمال می رود که بخشی از مجموعه پیش سفارش PS5 شامل موارد زیر باشد:

  • Call Of Duty
  • FIFA21
  • Spider-Man: Miles Morales
  • Assassin's Creed Valhalla

کنسول های بازی Xbox و Nintendo در حال حاضر دارای کدهای دیجیتالی بازی های نام برده شده در بالا هستند. به همین خاطر انتظار می رود که سونی نیز نسخه های فیزیکی بازی های باندل شده را تهیه کند تا ارزش فروش مجدد این محصولات بیشتر شود.

مهلت پرداخت پول پس از پیش خرید PS5

فروشگاه های بزرگی همچون Target، BestBuy و غیره، معمولا هنگام پیش خرید، مبلغی از هزینه را برای ضمانت از مشتری دریافت می کنند. مقدار بیعانه برای خرید کنسول بازی PS5 بین 50 تا 100 دلار است و فرد می تواند باقیمانده هزینه را پس از دریافت دستگاه واریز کند. در صورت خرید آنلاین نیز کل هزینه پس از تحویل محصول از کارت پول کسر خواهد شد.

بازی های ارائه شده برای کنسول بازی پلی استیشن 5

شرکت سونی اعلام کرده که همزمان با عرضه کنسول، چند بازی مهیج و جذاب را نیز در اختیار علاقه مندان می گذارد که برخی در همان روز عرضه و برخی دیگر در هفته های آتی روانه بازار می شوند. در ادامه اسامی تعدادی از این بازی ها را مشاهده می کنید:

  • Assassin's Creed Valhalla
  • Astro's Playroom (عرضه همراه با کنسول)
  • Demon's Souls
  • Destruction All Stars
  • Devil May Cry 5: Special Edition (فقط روی نسخه دیجیتال)
  • Godfall
  • Marvel's Spider-Man: Miles Morales
  • Observer: System Redux
  • Sackboy: A Big Adventure

هیچ یک از بازی های فوق روی کنسول بازی PS4 عرضه نشده اند. با این حال شرکت امکان اجرای برخی از بازی های PS4 را برای پلی استیشن 5 نیز فراهم کرده است.

تاریخ عرضه کنسول بازی پلی استیشن 5

شرکت سونی رسما تایید کرده که نسخه استاندارد و دیجیتالی PS5 روز دوازدهم نوامبر در هفت کشور ژاپن، مکزیک، استرالیا، نیوزیلند، ایالات متحده، کانادا و کره جنوبی عرضه می شود. سایر مناطق نیز می توانند هفت روز بعد یعنی در تاریخ نوزدهم نوامبر به این کنسول ها دسترسی پیدا کنند.

ارسال نظر