لیست پرفروش‌ترین بازی‌های کپکام منتشر شد

کمپانی کپ‌کام (Capcom) به تازگی لیستی از پرفروش‌ترین بازی‌های خود را منتشر کرده است که در صدر آن‌ بازی‌هایی از سری‌هایی نظیر Monster Hunter و رزیدنت اویل به چشم می‌خورد.

لیست پرفروش‌ترین بازی‌های کپکام منتشر شد

گفتنی است که دیدن اینکه بازی‌هایی نظیر Monster Hunter: World و رزیدنت اویل ۷ در بالای لیست قرار دارند، چندان تعجب‌آور نیست. طی چند سال گذشته، کپ‌کام با نسخه‌های جدید و بازسازی‌های رزیدنت اویل و Monster Hunter موفقیت چشمگیری داشته و تمایل این شرکت برای پشتیبانی بیشتر از رایانه‌های شخصی به‌عنوان یک پلتفرم بازی نیز نتیجه‌ی خوبی داده است. اگرچه در گذشته اعلام شده بود که کپ‌کام انتظار دارد تا ماه مارس سال جاری رکوردهای فروش بازی‌های آن شکسته شود، اما این ناشر در ابتدا آمار دقیقی از فروش ارائه نکرده و این باعث شده بود تا برخی در مورد میزان موفقیت شرکت نظریه پردازی کنند.

با این حال، به تازگی وبسایت این کمپانی با آمار جدیدی به‌روزرسانی شده است. طبق لیست منتشر شده، به نظر می‌رسد که Monster Hunter: World موفق‌ترین بازی کپ‌کام تا به امروز است که ۱۸.۶ میلیون نسخه روی کنسول‌های پلی‌استیشن۴، ایکس‌باکس وان و همچنین رایانه‌های شخصی فروش داشته است. در جایگاه دوم نسخه‌ای دیگر از این سری به نام Rise قرار دارد که ۱۱.۷ میلیون نسخه روی نینتندو سوییچ و رایانه‌های شخصی فروخته است. در ادامه رزیدنت اویل ۷ با ۱۱.۷ میلیون فروش در جایگاه سوم قرار دارد و بازسازی رزیدنت اویل ۲ نیز با فروش ۱۱.۲ میلیون نسخه‌ای در جایگاه چهارم قرار دارد.

۱۰ بازی پرفروش کپ‌کام در تاریخ

در حالی که بسیاری از بازی‌های لیست عملکرد مورد انتظاری داشته‌اند، ممکن است برای برخی تعجب‌آور باشد که رزیدنت اویل ویلج تنها ۷.۴ میلیون نسخه در تمام پلتفرم‌ها فروخته است. این در حالی است که نسخه‌ی هفتم موفقیت بالایی کسب کرده و حتی نسخه‌های پنجم و ششم نیز عملکرد بهتری نسبت به آن دارند. با این حال، این بازی به طور کلی عملکرد بهتری از نظر فروش نسبت به دویل می کرای ۵ و استریت فایتر ۵ داشته که برای کپ‌کام قابل قبول به نظر می‎‌رسد.

در نهایت در سال ۲۰۲۳ شاهد انتشار چندین بازی جدید از کپ‌کام خواهیم بود که از بین آن‌ها آثاری نظیر بازسازی رزیدنت اویل ۴ و استریت فایتر ۶ احتمالا فروش بالایی را تجربه خواهند کرد و این شانس را خواهند داشت که در لیست پرفروش‌ترین بازی‌های کپ‌کام قرار گیرند.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر