حل مشکلات کال آف دیوتی در PS4 و Xbox One

کنسول گیمرها هنگام بازی CoD Warzone یا CoD Black Ops Cold War دچار مشکلاتی در اجرای بازی می‌شوند. برای حل مشکلات کال آف دیوتی در PS4 و Xbox One چه کار کنیم؟

حل مشکلات کال آف دیوتی در PS4 و Xbox One

مشکلات کال آف دیوتی در PS4 و ایکس‌باکس وان

سری بازی‌های Call of Duty یکی از پرطرفدارترین آثار در بین گیمرها است. بازیکنان بسیاری به صورت روزانه مشغول تجربه یکی از نسخه‌های این مجموعه هستند. به طوری که، شرکت اکتیویژن با پشتیبانی از بازی‌های خود، سعی می‌کند گیم‌پلی بازی را پویا و جذاب نگهدارد.

برخی کنسول گیمرها در اجرای بازی دچار مشکل شده‌اند و موارد مختلفی از ایرادات فنی را گزارش داده‌اند. مشکلاتی مانند کرش کردن بازی، ارور های کال آف دیوتی و پینگ بالا باعث شده گیمرها نتوانند بازی محبوب خود را تجربه کنند. در ادامه به حل مشکلات کال آف دیوتی در PS4 و Xbox One می‌پردازیم.

شایان ذکر است، مشکلات فنی بازی‌های CoD Black Ops Cold War و CoD Warzone مشابه هستند. بنابراین راه‌حل‌هایی که در ادامه مطالعه می‌کنید، مشکلات این دو بازی را برطرف می‌کند. این دو بازی، نسخه‌های جدیدی از سری کالاف دیوتی هستند و طبیعی است که دارای مشکلات فنی باشند. با انتشار آپدیت‌ها ایرادات فنی بازی به مرور برطرف خواهد شد.

بازی Call of Duty بازی Call of Duty

برطرف کردن خطای CE-34878-0

دارندگان کنسول PS4 یا Xbox One ممکن است هنگام اجرای بازی، با خطای CE-34878-0 مواجه شوند. این خطا به صورت تصادفی برای برخی گیمرها ظاهر می‌شود. برای حل این مشکل باید به سیستم کنسول خود رجوع کنید.

به احتمال زیاد، ممکن است سیستم‌عامل کنسول شما آپدیت نشده باشد. معمولا بازی‌ها، خود را با آخرین نسخه فرمویر کنسول‌ها تطبیق می‌دهند تا از مشکلات احتمالی دوری کنند. اگر سیستم کنسول شما آپدیت نشده باشد، احتمال بروز خطاهایی مثل CE-34878-0 بالا می‌رود. پس، حتما سیستم کنسول خود را همیشه آپدیت نگهدارید.

رفع اشکال کرش کردن بازی

گاهی پیش می‌آید که در طول انجام Warzone، بازی کرش می‌کند و از صفحه خارج می‌شود. یکی از عمده دلایل این اشکال، می‌تواند مربوط به داغ کردن شدید کنسول پلی‌استیشن ۴ یا ایکس‌باکس وان باشد. برای اینکه مشکلی برای دستگاه شما پیش نیاید، برای مدتی کنسول خود را خاموش کنید.

یکی از مهم‌ترین دلایل داغ کردن کنسول، جای نامناسب دستگاه برای تخلیه گرمای سیستم خنک‌کننده است. این اتفاق به مرور باعث می‌شود سیستم شما داغ کند و قادر به خنک کردن سخت‌افزار دستگاه نخواهد بود. بنابراین، حتما کنسول خود را در یک مکان مناسب بگذارید.

ارور های کال آف دیوتی بازی CoD Black Ops Cold War

اگر باز هم با کرش کردن بازی Call of Duty یا خطاهای مختلفی مواجه شدید، باید یک دور کامل سیستم کنسول خود را ریستارت کنید. در هردو کنسول PS4 و Xbox One، دکمه پاور دستگاه را به مدت ۳۰ ثانیه نگهدارید. سپس کنسول شما صدا می‌دهد و شروع به ریستارت خواهد کرد.

برای اطمینان بیشتر از عدم بروز کرش کردن بازی، شما می‌توانید کنسول خود را خاموش کنید. سپس سیم پاور دستگاه خود را از کنسول جدا کنید. پس از ۵ دقیقه دوباره کابل پاور را به کنسول وصل و دستگاه را روشن کنید. این روش اشکالات احتمالی کنسول را برطرف خواهد کرد.

معیوب بودن فایل ذخیره بازی

یکی از مشکلات کال آف دیوتی در PS4 و Xbox One فایل ذخیره معیوب است. اگر تمامی موارد ذکر شده کارساز نبود، بازی Call of Duty را یک دور کامل از کنسول خود حذف کنید. سپس فایل ذخیره بازی خود را از سیستم پاک کنید. احتمالا کرش کردن بازی به دلیل فایل معیوب ذخیره است.

در کنسول PS4، به بخش Settings بروید و گزینه Storage را انتخاب کنید. در این بخش، روی گزینهSystem Storage‌ کلیک کنید و به بخش Saved Data بروید. فایل ذخیره بازی را پیدا کنید و آن را پاک کنید. حالا بازی را دوباره دانلود و نصب کنید.

مشکلات وارزون بازی CoD Warzone

در کنسول Xbox One، به قسمت Settings بروید. روی گزینه System کلیک و گزینه Storage را انتخاب کنید. در این بخش، سمت راست صفحه، گزینه Manage Storage را انتخاب کنید. سپس روی گزینه View Contents کلیک کنید. بازی کالاف دیوتی را پیدا کنید و دکمه Menu را بفشارید تا گزینه Manage Game را انتخاب کنید. در این بخش فایل ذخیره را پاک کنید. حالا اقدام به دانلود بازی کنید.

مشکلات پینگ در بازی

یکی از رایج‌ترین مشکلات گیمرهای ایرانی، پینگ و لگ در انجام بازی‌های آنلاین است. برای اینکه پینگ ثابتی داشته باشید و بدون لگ بازی کنید، کنسول خود را با کابل LAN به مودم وصل کنید. این کابل قدرت انتقال دیتای بالایی دارد و پینگ بازی را کاهش می‌دهد.

دستگاه‌های دیگری که به اینترنت مودم متصل هستند را قطع کنید. به طوری که، فقط کنسول بازی به اینترنت مودم متصل باشد. این روش باعث می‌شود تمام انتقال دیتای اینترنت به کنسول متمرکز شود. ناگفته نماند، قبل از اتصال دستگاه به اینترنت، مودم خود را یک دور خاموش و روشن کنید.

ارسال نظر