معرفی بازی Valheim | گشت و گذار در سرزمین دهم وایکینگ‌ها

بیشتر گیمرها ماجراجویی را دوست دارند. گشت و گذار در جهانی بزرگ و بکر در نوع خود بسیار هیجان‌انگیز است. سرزمینی که وایکینگ‌ها در آن سکونت دارند، می‌تواند بسیار جذاب باشد. همه این اتفاقات را در بازی Valheim شاهد هستیم.

معرفی بازی Valheim | گشت و گذار در سرزمین دهم وایکینگ‌ها

معرفی بازی Valheim

بسیاری از گیمرها علاقه بسیار زیادی به گشت و گذار دارند. به همین دلیل است که آثار بزرگی مثل Red Dead Redemption و GTA مورد توجه بازیکنان قرار گرفته است. چقدر جذاب می‌شود که در جهانی بکر و هیجان‌انگیزی مثل جهان نورس و وایکینگ‌ها ماجراجویی کنیم.

بازی Valheim اثری است که بازیکنان را به عصر وایکینگ‌ها می‌برد. حالا اگر به این جهان چاشنی بقا را هم اضافه کنیم، ایده‌آل‌ترین شرایط برای گیمرها فراهم می‌شود. استودیو Iron Gate AB با استفاده از موتور بازی‌سازی Unity، جهان وسیع و زیبای بازی Valheim را توسعه داده است.

معرفی بازی والهایم نمایی از سرزمین والهایم

این بازی در سبک بقا و ماجراجویی ساخته شده است. هدف بازی این است که بازیکنان کاراکتر وایکینگی خود را می‌سازند. سپس وارد دنیای بزرگ والهایم می‌شوند تا دشمنان را شکست دهند. گیم‌پلی جذاب بازی باعث شد گیمرها خیلی سریع با این اثر ارتباط برقرار کنند.

جالب است بدانید، بازیکنان از نسخه بتای بازی Valheim استقبال بسیار زیادی کردند. به طوری که استودیو Iron Gate AB انتظار این همه توجه را نداشت. بنابراین، به احترام گیمرها سعی کرد بهترین کیفیت بازی را برای آنها فراهم کند.

بازی Valheim با نظر مثبت منتقدین نیز روبرو شد. به طوری که سایت معتبر IGN‌ نمره ۹ از ۱۰ را برای این بازی در نظر گرفت. بازی Valheim هم‌اکنون به صورت انحصاری برای پی‌سی در دسترس قرار گرفته است. گفتنی است، این اثر با قیمت ۲۰ دلار در استیم موجود است.

معرفی بازی Valheim گیم پلی بازی Valheim

گیم‌پلی بازی والهایم

ماجرای اصلی بازی Valheim این است که اودین، خدای جهان نورس، همه سرزمین‌ها را با یکدیگر متحد می‌کند. او دشمنان خود را به جهان دهم نورس یعنی والهایم تبعید می‌کند. دشمنان برای شکست دادن اودین، شروع به افزایش قدرت خود می‌کنند.

اودین از این موضوع با خبر می‌شود و سربازهای والکری خود را به سمت والهایم رهسپار می‌کند. والکری‌ها نیروهای قدرتمند نورس هستند که شانس دوباره متولد شدن را دارند. این سربازها باید با دشمنان بجنگند و اجازه ندهند آنها علیه اودین قیام کنند.

با توجه به داستان بازی، گیمرها در نقش والکری‌ها باید به سرزمین والهایم سفر کنند. بازیکنان باید ارزش خود را به اودین ثابت کنند. برای همین با چالش‌ها و دشمنان قدرتمندی روبرو می‌شوند تا آنها را شکست دهند.

گیم پلی بازی والهایم باس‌های بازی سخت و چالش‌برانگیز هستند

بازیکنان می‌توانند این بازی را به دو صورت تک‌نفره یا آنلاین Co-op با ۱۰ نفر دیگر تجربه کنند. گیمرها باید منابع مختلفی مثل چوب و سنگ را جمع‌آوری کنند. این منابع برای ساخت اسلحه، دارو و لوازم دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در واقع گیمرها از صفر شروع به ساخت تجهیزات و قلمروی خود در والهایم می‌کنند. پس از تجهیز شدن به اسلحه و کسب مهارت‌های لازم، مبارزه با دشمنان ریز و درشت این سرزمین شروع می‌شود. دشمنان هرکدام مهارت‌ها و قدرت‌های مخصوص به خود را دارند.

بازیکنان با گشت و گذار در جنگل‌ها و دشت‌های والهایم، باید مقر دشمنان را پیدا کنند. پس از کشتن دشمنان، گیمر با باس‌های قدرتمندی روبرو می‌شود که از بین بردن آنها موجب افزایش سطح آنها خواهد شد.

مدیریت منابع، زنده ماندن در برابر دشمنان و کشف آیتم‌های ویژه از نکات مهمی هستند که گیمرها در بازی Valheim تجربه خواهند کرد. بدون شک اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی این بازی می‌تواند گیمرها را ساعت‌ها سرگرم خود کند.

روند بازی والهایم پیشرفت سطح کاراکتر در مبارزات بسیار کاربردی است

سیستم مورد نیاز Valheim برای پی‌سی

بازی والهایم گرافیک زیبا و چشم‌نوازی دارد. اما با توجه به طراحی شخصیت‌ها و سرزمین دهم، بازیکنان می‌توانند با یک سیستم میان‌رده هم این بازی را تجربه کنند. مشخصات فنی بازی والهایم به شرح ذیل است:

حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی

  • سسیتم عامل: ویندوز ۷، ویندوز ۸، ویندوز ۸.۱، ویندوز ۱۰، ویندوز ۱۱، لینوکس
  • پردازنده: 6 GHz Quad Core یا سی‌پی‌یوهای مشابه
  • کارت گرافیک: Geforce GTX 950 / AMD Radeon HD 7970
  • رم: ۸ گیگابایت
  • نسخه ۱۱ DirectX
  • فضای مورد نیاز: ۱ گیگابایت
موجودات بازی ولهیم مبارزه با غول‌ها بسیار جذاب است

سیستم پیشنهادی Valheim

  • سسیتم عامل: ویندوز ۷، ویندوز ۸، ویندوز ۸.۱، ویندوز ۱۰، ویندوز ۱۱، لینوکس
  • پردازنده: Intel Core-i5 3GHz / AMD Ryzen 5 3GHz
  • کارت گرافیک: GeForce GTX 1060 / AMD Radeon RX 580
  • رم: ۱۶ گیگابایت
  • نسخه ۱۱ DirectX
  • فضای مورد نیاز: ۱ گیگابایت

شاید برای شما سؤال پیش آمده است که چرا حجم بازی فقط ۱ گیگابایت است؟ بیشتر بازی‌ها سعی می‌کنند بهترین کیفیت و رزولوشن گرافیکی را در اختیار گیمرها قرار دهند. اما بازی Valheim همانند بازی ماینکرفت از گرافیک ساده و پیکسلی استفاده می‌کند. این موضوع باعث می‌شود میزان رزولوشن بازی بسیار پایین باشد.

برخلاف رزولوشن پایین، محیط بازی بسیار زیبا طراحی شده است. به طوری که گیمر احساس نمی‌کند بازی کیفیت پایینی دارد. تمام بازی در یک دیتابیس بسیار کوچک توسعه یافته است. این دیتابیس همه سرزمین والهایم را در خود جای داده است. بنابراین، خروجی بازی به ۱ گیگابایت رسیده است.

بازی والهایم اثری سرگرم‌کننده و چالش‌برانگیز است. اگر سیستم کامپیوتر خوبی دارید،‌ حتما سری به سرزمین دهم بزنید. اودین به عنوان یک والکری قدرتمند روی شما حساب باز کرده است.

نظر شما درباره بازی Valheim چیست؟‌ آیا تاکنون موفق به تجربه این بازی شده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر