سونی به خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت واکنش نشان داد

مایکروسافت دو روز پیش اکتیویژن بلیزارد را تصاحب کرد. با این اتفاق بازی‌هایی مثل کالاف دیوتی و کرش بندیکوت تحت مالکیت ایکس‌باکس قرار خواهد گرفت. حالا سونی به این خرید واکنش نشان داده است.

سونی به خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت واکنش نشان داد

سونی به خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت واکنش نشان داد

مایکروسافت با خرید بزرگ و جنجالی خود حسابی سروصدا به پا کرده است. ردموندی‌ها شرکت اکتیویژن بلیزارد را با مبلغ نجومی ۷۰ میلیارد دلار خریداری کرد. این اتفاق باعث شد شرکت سونی نیز تحت تأثیر این اتفاق قرار بگیرد. به طوری سهام این شرکت ۱۳ درصد افت کرد . این افت سهام معادل ۲۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

پس از گذشت دو روز از این اتفاق، شرکت سونی نسبت به خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت واکنش نشان داد. سخنگوی سونی در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت: «ما از مایکروسافت انتظار داریم به قراردادها پایبند باشد. ما به این اطمینان برسیم که بازی‌های اکتیویژن همچنان مولتی‌پلتفرم باقی بماند.»

لازم به ذکر است، سونی با شرکت اکتیویژن قراردادهای انحصاری امضا کرده است. بر اساس این قراردادها، اکتیویژن محتوای انحصاری برای کنسول‌های پلی‌استیشن توسعه می‌دهد. با توجه به این خرید،‌ این قراردادها بلندمدت بسته شده و اکتیویژن به مدت چندسال محتویات انحصاری تولید خواهد کرد.

با توجه به سخنان فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس، برخی از بازی‌های اکتیویژن بلیزارد انحصاری نخواهند شد. اما اسپنسر به درستی اعلام نکرده است که کدام بازی‌ها انحصاری خواهد شد. بنابراین، برخی کارشناسان معتقدند که مایکروسافت به مرور تمامی بازی‌های اکتیویژن بلیزارد را انحصاری خواهد کرد.

گفتنی است، خرید مایکروسافت در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ تکمیل خواهد شد. در این مدت کارهای قراردادی و مالکیت انجام خواهد شد. شرکت اکتیویژن بلیزارد نیز تا پایان سال ۲۰۲۲ به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

نظر شما درباره واکنش سونی نسبت به خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت چیست؟ آیا این اتفاق به نفع گیمرها خواهد بود؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر