معرفی ویژگی های گیمینگ ویندوز ۱۱

مایکروسافت ویندوز ۱۱ را با امکانات فراوان و جدیدی منتشر کرد. طبق ادعای این شرکت،‌ این سیستم عامل بهترین مکان برای پی‌سی گیمرها است. ویژگی های گیمینگ ویندوز ۱۱ امکاناتی را فراهم می‌کند تا گیمرها بهترین شرایط را برای بازی کردن تجربه کنند.

معرفی ویژگی های گیمینگ ویندوز ۱۱

معرفی ویژگی های گیمینگ ویندوز ۱۱

شرکت مایکروسافت به صورت رسمی ویندوز ۱۱ را منتشر کرد. این سیستم‌عامل دچار تغییرات زیادی نسبت به ویندوز ۱۰ شده است. این شرکت تلاش کرده است بهترین ویندوز را در اختیار کاربران قرار دهد. مایکروسافت به گیمرها هم توجه ویژه‌ای کرده و امکانات جدیدی را برای ویندوز ۱۱ فراهم کرده است.

این شرکت در راستای گسترش پلتفرم‌های گیمینگ و ایجاد اکوسیستم واحد ایکس‌باکس، حالت بهبودیافته و پیشرفته Game Mode را برای ویندوز ۱۱ در نظر گرفته است. به طوری که ردموندی‌ها مدعی هستند این سیستم عامل بهترین مکان برای پی‌سی گیمرها است.

ویژگی های گیمینگ ویندوز ۱۱ به بازیکنان این اجازه را می‌دهد با بهترین تنظیمات، بازی‌ها را انجام دهند. همچنین،‌ گیمرها هنگام بازی کردن بهترین تجربه گیمینگ را داشته‌ باشند. در ادامه به معرفی ویژگی های گیمینگ ویندوز ۱۱ می‌پردازیم.

گیم پس ویندوز ۱۱ سرویس Xbox Game Pass در ویندوز ۱۱

سرویس Xbox Game Pass

مایکروسافت برای تجربه یکپارچه گیمرها و گسترش پلتفرم گیمینگ ایکس‌باکس، سرویس اشتراکی Xbox Game Pass را برای ویندوز ۱۱ در نظر گرفته است. این سرویس اشتراکی، مجموعه بزرگی از بازی‌های ویدیویی از جمله آثار انحصاری ایکس‌باکس را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

سرویس گیم‌پس هم‌اکنون برای ویندوز ۱۱ در دسترس است و گیمرها می‌توانند با خرید اشتراک این سرویس، بازی‌های این سرویس را تجربه کنند. شایان ذکر است، این سرویس داخل اپلیکیشن Xbox ویندوز قرار گرفته است.

ناگفته نماند، اپلیکیشن Xbox ویندوز ۱۱ نسبت به نسخه ویندوز ۱۰ این برنامه کاربردی‌تر شده است. به طوری که مایکروسافت امکانات گیم‌پس، ویژگی‌های کنسول ایکس‌باکس و فناوری XCloud را در قالب یک اپلیکیشن ارائه داده است. بنابراین، گیمرها می‌توانند از امکانات فراوان برنامه ایکس‌باکس استفاده کنند.

جالب است بدانید، سرویس گیم‌پس از فناوری گیمینگ XCloud مایکروسافت هم پشتیبانی می‌کند. این فناوری بازی‌ها را به صورت استریم در کامپیوتر یا لپ‌تاپ کاربر اجرا می‌کند. بنابراین، گیمرها در هرجایی که باشند می‌توانند بدون مشکل به بازی کردن بپردازند.

گیم مود ویندوز ۱۱ حالت گیم مود ویندو ۱۱

حالت Game Mode

شرکت مایکروسافت حالت Game Mode از ویندوز ۸ به سیستم عامل خود اضافه کرد. اما آنچنان کاربرد مفیدی برای گیمرها نداشت. این شرکت در ادامه حالت بهبود یافته این حالت را هم برای ویندوز ۱۰ منتشر کرد. این حالت به گیمر اجازه می‌داد که هنگام بازی کردن، برنامه‌های در حال اجرا در پس زمینه کامپیوتر متوقف شوند.

این کار باعث می‌شد گیمر فضای رم بیشتری برای اجرای بازی داشته باشد. همچنین، سرعت بازی نیز افزایش پیدا می‌کرد. حالا مایکروسافت نسخه پیشرفته و کاربردی‌تر Game Mode را برای ویندوز ۱۱ آماده کرده که نقاط ضعف نسخه ویندوز ۱۰ این حالت را برطرف کرده است.

حالت گیم این سیستم عامل دارای ویژگی‌های گفته شده در بالا به علاوه چند مورد جدید است. یکی از ویژگی های گیمینگ ویندوز ۱۱ پشتیبانی از ویژگی Auto HDR است که ای این حالت پشتیبانی می‌کند. این ویژگی در رندر تصاویر طبیعی و زنده در بازی‌ها کمک بسزایی می‌کند.

حالت Game Mode در کنار متوقف کردن برنامه‌ها، آپدیت‌ها و نوتیفیکیشن‌های سیستم کامپیوتر هم متوقف می‌کند. با این کار، گیمر تمام تمرکزش معطوف به انجام بازی خواهد شد. همچنین، بر اساس گزارش کاربران،‌ این حالت نسبت به نسخه ویندوز ۱۰ عملکرد بهتری داشته و سرعت اجرای بازی‌ها را بیش از پیش کرده است.

جالب است بدانید، حالت گیمینگ ویندوز ۱۱ رزولوشن تصویری بازی را بهینه می‌کند و سعی می‌کند بالاترین کیفیت تصویری را در اختیار بازیکن قرار دهد. همچنین، این حالت حتی برای تماشای فیلم و سریال هم کاربرد دارد و علاقه‌مندان به سینما می‌توانند از این ویژگی‌ها هنگام تماشای فیلم بهره‌مند شوند.

ویژگی های گیمینگ ویندوز ۱۱ مقایسه تصویری Auto HDR و SDR

ویژگی Auto HDR

فناوری Hugh Dynamic Range یا به اختصار HDR یکی از استانداردهای ویدیویی در جهان است. این فناوری کمک می‌کند تصاویر در بهترین کیفیت ممکن اجرا شوند. در واقع این فناوری نسبت روشنی تصویر به تاریکی را مشخص می‌کند. خروجی تصاویر با رنگ‌های واقعی و طبیعی‌تری را برای مشاهده ارائه می‌دهد.

این فناوری در بازی‌های ویدیویی هم وجود دارد و سعی می‌کند بهترین کیفیت تصویری را در اختیار گیمرها قرار دهد. مایکروسافت با توجه به این فناوری مهم، ویژگی Auto HDR را برای ویندوز ۱۱ در نظر گرفته است. با روشن کردن این ویژگی، سیستم کامپیوتر سعی می‌کند بهترین خروجی تصویری را به صورت خودکار ایجاد کند.

بنابراین، هنگام بازی کردن، تصاویر پویا و واقع‌گرایانه‌ای قابل مشاهده خواهد بود. ناگفته نماند، صفحه نمایش لپ‌تاپ یا مانیتور کامپیوتر باید از فناوری HDR پشتیبانی کند. به غیر از این مورد، این فناوری کاربرد چندانی برای رندر تصاویر برای بازی‌ها ندارد.

ویژگی Auto HDR در بخش Display تنظیمات ویندوز ۱۱ قرار دارد. برای فعال کردن این ویژگی شما می‌توانید به این بخش بروید و این قابلیت را روشن کنید.

قابلیت DirectStorage قابلیت DirectStorage برای کاهش لودینگ بازی

قابلیت DirectStorage

یکی دیگر از ویژگی‌ های گیمینگ ویندوز ۱۱، قابلیت DirectStorage است. این قابلیت برای اولین بار برای کنسول Xbox Series X معرفی شد. در واقع این ویژگی جزو سیستم معماری کنسول نسل نهمی ایکس‌باکس موسوم به Velocity‌ است. مایکروسافت این قابلیت جدید را به صورت مستقیم از ایکس‌باکس به ویندوز ۱۱ آورده است.

هدف اصلی قابلیت DirectStorage خواندن و نوشتن سریع‌تر اطلاعات در فضای ذخیره‌سازی است. این قابلیت زمان لودینگ بازی را کاهش می‌دهد. در واقع این قابلیت داده‌های بازی را به صورت مستقیم از فضای ذخیره‌سازی SSD را دریافت می‌کند و با سرعت بالایی در بازی پیاده‌سازی می‌کند.

جالب است بدانید، قابلیت DirectStorage بخشی از نرم‌افزار DirectX 12 است که سعی می‌کند سرعت اجرای بازی را افزایش دهد. این قابلیت از هارد SSD نوع NVMe پشتیبانی می‌کند. بنابراین، همه سیستم‌های کامپیوتری از این قابلیت نمی‌توانند استفاده کنند.

نظر شما درباره ویژگی های گیمینگ ویندوز ۱۱ چیست؟ این ویژگی‌ها چقدر در تجربه بازی شما تأثیرگذار بوده است؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

همچنین در کلیک بخوانید: لینک دانلود ویندوز ۱۱ نسخه ۶۴ بیتی

ارسال نظر