چطور بفهمیم کامپیوتر یا لپتاپ توانایی اجرای یک بازی را دارد یا خیر؟

اگر به دنبال یافتن جواب این سوال هستید که چطور بفهمیم سیستم کامپیوتری ما توانایی اجرای یک بازی را دارد یا خیر با کلیک همراه باشید.

چطور بفهمیم کامپیوتر یا لپتاپ توانایی اجرای یک بازی را دارد یا خیر؟

چطور بفهمیم کامپیوتر یا لپتاپ توانایی اجرای یک بازی را دارد یا خیر؟

اکثر بازی‌های رایانه ای دارای حداقل و سیستم توصیه شده برای اجرای بازیها هستند. برای اجرای بازی در پایین ترین تنظیمات، به رایانه ای نیاز دارید که با حداقل مشخصات مطابقت داشته باشد یا بیشتر از آن باشد. رایانه های شخصی به خوبی یا بهتر از مشخصات توصیه شده، نرخ فریم بالاتر، پشتیبانی از وضوح بالاتر، و ظاهر و تجربه بازی بهتری را ارائه می دهند.

تشخیص اینکه آیا رایانه شخصی شما با حداقل مشخصات اجرای بازی مطابقت دارد یا از آن قوی تر است همیشه آسان نیست، زیرا نسل های مختلف CPU و GPU به راحتی قابل مقایسه نیستند. این موضوع زمانی پیچیده‌تر می‌شود که پردازنده‌ها و پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ را ترکیب کنید که در این حالت حتی با همتایان دسکتاپ خود هم قابل مقایسه نیستند.

خبر خوب این است که اگر CPU و GPU شما جدیدتر از حداقل مشخصات هستند، احتمالاً می توانید بازی را انجام دهید. یک مدل بالاتر از سیستم توصیه شده داشته باشید.. به عنوان مثال، یک GTX 1080 جدیدتر و بسیار بهتر از یک GTX 770 است و یک Core i3-10400 اینتل بهتر از یک i5-4440 است.

برای اینکه بفهمید آیا رایانه شخصی شما این خواسته ها را برآورده می کند، باید الزامات تعیین شده توسط توسعه دهنده و مشخصات رایانه شخصی خود را بدانید.

برای آگاهی از حداقل و یا مشخصات توصیه شده بازی به سایت سازنده آن مراجعه کنید و یا اگر نسخه فیزیکی خریداری کرده اید، پشت کاور DVD را بررسی کنید.

برای اطلاع از مشخصات رایانه شخصی خود، Ctrl+Shift+Escape را فشار دهید تا Task Manager باز شود. سپس تب Performance را انتخاب کنید.

با استفاده از منوی سمت چپ، CPU، Memory و GPU را انتخاب کنید و آنچه را که هر یک از آنها در گوشه سمت راست بالا ذکر کرده اند یادداشت کنید. فضای ذخیره سازی رایگان در هارد دیسک اصلی شما نیز مهم است. درایو دیسک 0 یا C (اگرچه ممکن است متفاوت باشد) را بررسی کنید تا ببینید آیا احتمالاً فضایی برای نصب بازی‌ها وجود دارد یا خیر.

مشخصات رایانه شخصی خود را با حداقل سخت افزار مورد نیاز و توصیه شده برای بازی مورد نظر خود مقایسه کنید. اگر رایانه شما با آنها مطابقت دارد یا از آنها بهتر است، در اجرای بازی مشکلی نخواهید داشت. اگر اینطور نیست، ممکن است با مشکلی مواجه شوید و باید به فکر ارتقا یا تعویض رایانه شخصی خود باشید.

چرا کامپیوتر من یک بازی کامپیوتری را اجرا نمی کند؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا رایانه شما یک بازی رایانه شخصی خاص را اجرا نمی کند. ممکن است سخت افزار شما به اندازه کافی قدرتمند نباشد، ممکن است درایورهای شما قدیمی باشند، ممکن است بدافزاری داشته باشید که بر رایانه شخصی شما تأثیر می گذارد، یا فقط ممکن است یک اشکال در بازی وجود داشته باشد.

نکاتی برای حل مشکل اجرا نشدن بازی در کامپیوتر

  • با استفاده از مراحل بالا، بررسی کنید که آیا رایانه شخصی شما حداقل مشخصات را برآورده می کند یا بیشتر از آن است. اگر اینطور نیست، ارتقا را در نظر بگیرید.
  • درایورهای کارت گرافیک خود را به آخرین نسخه به روز کنید.
  • بازی مورد نظر خود را دوباره نصب کنید. ابتدا از داده ها و تنظیمات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • وبلاگ سازنده یا رسانه های اجتماعی آن را بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلات شناخته شده ای در بازی وجود دارد که ممکن است در وصله بعدی برطرف شود. اگر وجود دارد، ممکن است فقط لازم باشد صبر کنید.
  • سعی کنید کامپیوتر خود را برای بدافزار اسکن کنید. بدافزارها می توانند از زمان ارزشمند CPU استفاده کنند و بازی را دشوار کنند. درضمن حتی اگر گیمر نیستید... از شر آن بدافزار خلاص شوید!
ارسال نظر