سرویس گیم پس چیست؟ آشنایی با سرویس اشتراکی ایکس باکس

مایکروسافت یکی از بهترین سرویس‌های اشتراکی را در اختیار گیمرها قرار داده است. سرویسی که با پرداخت هزینه معقولی، دریایی از بازی‌های درجه یک را در دسترس بازیکنان قرار می‌دهد. اما سرویس گیم پس چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

سرویس گیم پس چیست؟ آشنایی با سرویس اشتراکی ایکس باکس

سرویس گیم پس چیست؟

سال ۲۰۱۷، شرکت مایکروسافت در نمایشگاه E3 سرویس اشتراکی گیمینگ خود را برای اولین بار معرفی کرد. این سرویس Xbox Game Pass نام داشت که دارای مجموعه قابل توجهی از بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس بود.

فیل اسپنسر، رییس بخش ایکس‌باکس، اعلام کرده بود که آنها در تلاش هستند تا ایکس‌باکس گیم‌پس را به یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های گیمینگ تبدیل کنند. گیمرها با خرید اشتراک ماهیانه این سرویس، به بازی‌ها دسترسی پیدا می‌کردند.

در واقع این سرویس شبیه نتفلیکس عمل می‌کند. در سرویس نتفلیکس کاربران با خرید اشتراک، به صورت آنلاین به تماشای فیلم و سریال می‌نشینند. در ایکس‌باکس گیم‌پس گیمرها به مجموعه‌ای از بازی‌های مختلف دسترسی دارند که می‌توانند در مدت زمانی که اشتراک دارند، بازی‌ها را تجربه کنند.

گیم پس چیست؟ سرویس Xbox Game Pass

این سرویس مورد استقبال تعداد بسیار زیادی از کاربران قرار گرفت. به طوری که مایکروسافت اعلام کرد تمام بازی‌های انحصاری خود را در روز انتشار در سرویس گیم‌پس در دسترس قرار می‌دهد.

تاکنون بیش از ۱۰۰ بازی بزرگ مثل سری بازی‌های Halo، Gears of War، Doom، Batman Arkham Knight، Forza و Fallout در این سرویس در دسترس هستند.

ویژگی‌های گیم پس

سرویس Xbox Game Pass به مرور گسترش پیدا کرد. بعد از انتشار بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس، آثار بزرگی مثل Rise of The Tomb Raider یا Mortal Kombat X نیز به این سرویس اضافه شدند. همچنین، بخش ایکس‌باکس به صورت ماهانه تعدادی بازی جدید را به سرویس گیم پس اضافه می‌کند.

لازم به ذکر است، مایکروسافت دو رویکرد برای سرویس خود در نظر گرفته؛ این دو رویکرد، اضافه کردن بازی‌های دائمی و موقت به سرویس ایکس‌باکس گیم پس هستند.

بازی‌های دائمی گیم‌پس که برای همیشه در این سرویس حضور دارند و گیمرها می‌توانند از آنها استفاده کنند. اما بازی‌های موقت، آثاری هستند که در یک مدت تعیین شده‌ای در این سرویس قرار می‌گیرند.

بازی‌هایی مثل Shadow of The Tomb Raider، GTA V و Red Dead Redemption 2 از جمله آثاری بودند که برای مدتی مهمان سرویس گیم پس بودند.

سرویس اشتراکی گیم پس سرویس اشتراکی گیم پس

با عرضه کنسول نسل نهمی Xbox Series X، شرکت مایکروسافت نام این سرویس را به Game Pass تغییر داد. همچنین، این سرویس هم‌اکنون برای ویندوز ۱۰، ویندوز ۱۱، کنسول Xbox One و کنسول Xbox Series X/S در دسترس قرار گرفته است.

جالب است بدانید، گیم‌پس برای سرویس استریم XCloud مایکروسافت هم در دسترس قرار گرفته است. این سرویس بازی‌ها را روی دستگاه‌هایی مثل گوشی موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و پی‌سی به صورت آنلاین استریم می‌کند. بنابراین، کاربران در همه‌جا می‌توانند بازی‌های مورد نظر خود را تجربه کنند.

نسخه‌ها و امکانات ویژه گیم پس

شرکت مایکروسافت در ادامه گسترش سرویس گیم‌پس، با شرکت الکترونیک آرتز همکاری بلندمدتی را شروع کرد. بنابر توافق این دو شرکت، سرویس گیمینگ EA Play نیز به گیم پس اضافه شد. این اتفاق باعث شد که بازیکنان علاوه بر بازی‌های گیم‌پس، آثار بزرگ این شرکت مثل فیفا، بتلفیلد و Need for Speed را با خرید یک اشتراک در اختیار داشته باشند.

اشتراک سرویس گیم پس دارای اشتراک یک‌ماهه، سه‌ماهه و شش‌ماهه است. گیمرها با خرید یکی از این اشتراک‌ها می‌توانند به بازی‌ها دسترسی داشته باشند. همچنین، مایکروسافت دو نسخه گیم‌پس را برای بازیکنان در نظر گرفته است. اشتراک Game Pass Ultimate و Game Pass دو نسخه این سرویس هستند.

سرویس EA Play همکاری مایکروسافت و الکترونیک آرتز

اشتراک Game Pass، نسخه استاندارد این سرویس است که کاربران به تمامی مجموعه بازی‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. گفتنی است، این نسخه به صورت جداگانه برای هر پلتفرمی قابل خرید است.

اشتراک Game Pass Ultimate در واقع نسخه پریمیوم این سرویس محسوب می‌شود. گیمرها با خرید این اشتراک، به همه بازی‌های تمامی پلتفرم‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. در واقع کاربران علاوه بر کنسول ایکس‌باکس، می‌توانند بازی‌ها را در پی‌سی خود نیز تجربه کنند.

در کنار این موضوع، اشتراک گیم پس آلتیمت دارای شبکه آنلاین Xbox Live Gold هم هست. این شبکه آنلاین امکان تجربه بازی‌های آنلاین را برای بازیکنان فراهم می‌کند. همچنین، این نسخه دسترسی کامل به سرویس EA Play را به بازیکنان می‌دهد.

گیم پس آلتیمت اشتراک گیم پس آلتیمت

با توجه به مزیت‌های زیاد گیم‌پس آلتیمت، گیمرها ترجیح می‌دهند این نسخه را خریداری کنند. این استقبال زیاد باعث شده مایکروسافت به حذف شبکه آنلاین Xbox Live Gold فکر کند و آن را با گیم‌پَس ادغام کند.

تاکنون سرویس گیم پس برگ برنده کنسول ایکس‌باکس بوده است. این سرویس شرایط خوبی داشته و سعی کرده است نیاز گیمرها را برطرف کند. گیم پس به تنهایی توانسته تعداد بسیار زیادی از کاربران را ترغیب به خرید کنسول ایکس‌باکس سری ایکس/اس کند.

نظر شما درباره سرویس گیم پس چیست؟ آیا شما به خاطر این سرویس علاقه به خرید Xbox پیدا کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر