آمار فروش بازی Anthem در ژاپن به 80 هزار نسخه رسیده است

رسانه کلیک - آمار فروش بازی Anthem نشان می‌دهد که علاقه‌مندان به بازی‌های چند نفره همچنان مجذوب این بازی هستند به رغم این که منتقدان چندان دل خوشی از آن ندارند.

آمار فروش بازی Anthem در ژاپن به 80 هزار نسخه رسیده است

طبق آخرین جدول فروش هفتگی کشور ژاپن که توسط Media Create منتشر شده است، آمار فروش بازی Anthem به قدری شگفت انگیز بوده که این بازی را به صدر جدول پرفروش‌ترین بازی هفته‌ی گذشته در ژاپن دست یافته است. این بازی که توسط بایوویر (BioWare) توسعه داده شده است، تا هفته گذشته توانسته است نزدیک به 80 هزار نسخه در کشور ژاپن فروش داشته باشد. این در حالی است که آمار فروش این بازی در کشور‌های غربی هم اوضاع شرایط بسیار خوبی داشته است و این نشان می‌دهد که به رغم نمرات ضعیفی که بیشتر منتقدان به بازی Anthem اعطا کرده اند، علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی به خصوص بازی‌های چند نفره، انگیزه زیادی نسبت به تجربه بازی Anthem دارند.

اما نکته‌ای که در رابطه با آمار فروش بازی Anthem در ژاپن بیش از هر چیزی جالب توجه است، این است که کمتر پیش آمده است که گیمر‌های ژاپنی میل و رمقی به بازی‌های مانند بازی Anthem (و یا سایر ساخته‌های بایوویر) داشته باشند. همان طور که می‌دانید ژاپنی‌ها بیشتر به بازی‌های فانتزی و خلاقانه علاقه‌مند هستند و این که از یک بازی با اتمسفر و اصالت کاملا غربی چنین استقبال بی‌نظیری کرده اند، جای تعجب دارد؛ آن هم بازی Anthem که بیشتر منتقدان بازی‌های ویدیویی حسابی از خجالت آن درآمده اند!

با این وجود انتظار می‌رفت که بازی Jump Force که اتمسفر آن بیشتر با علایق ژاپنی‌ها مطابقت دارد، در صدر جدول فروش هفتگی ژاپن در هفته گذشته قرار بگیرد اما قرار گرفتن این بازی در رتبه پنجم، یکی دیگر از شگفتی‌های آخرین آمار ارائه داده شده از طرف Media Create بود. لازم به ذکر است که به گزارش این مرکز آماری، فروش بازی Jump Force در هفته گذشته در کشور ژاپن از مرز 17 هزار نسخه عبور کرده است.

همان طور که اشاره شد، بازی Anthem در صدر جدول فروش هفتگی بریتانیا در هفته گذشته قرار گرفت اما شاید جالب باشد بدانید که فروش این بازی در اولین هفته عرضه جهانی، تقریبا 50 درصد فروش بازی Mass Effect Andromeda بوده است. همین مسئله نشان می‌دهد که به رغم صدرنشینی بازی Anthem در جدول‌های فروش هفتگی در اقلیم‌های مختلف، این بازی آن طور که شاید و باید انتظارات سازندگان خود را برآورده نکرده است.

پس از ثبت آمار فروش بازی Anthem به عنوان پرفروش‌ترین بازی هفته گذشته در این کشور، بازی‌های New Super Mario Bros. U Deluxe و Super Smash Bros. Ultimate در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند و نشان می‌دهد ژاپنی در هر حالتی، دنیای سوپر ماریو را فراموش نمی‌کنند. بازی نسبتا جدید Kingdom Hearts III هم در رتبه ششم قرار گرفت.

نکته‌ی دیگری که در مورد جدول فروش هفتگی ژاپن لازم به ذکر است، قرار گرفتن بازی NieR: Automata - Game of the YoRHa Edition در رتبه چهارم هست که به تازگی منتشر شده است. این بازی در هفته ابتدایی انتشار خود در ژاپن توانسته است از مرز 21 هزار نسخه فروش عبور کند. بازی NieR: Automata در سال 2017 میلادی (حدود 2 سال پیش) منتشر شده بود.

آمار فروش سخت‌افزارهای مرتبط با صنعت بازی‌های ویدیویی، همه چیز مطابق انتظار است. کنسول دستی نینتندو سوییچ به رغم کاهش 12 هزار واحدی، با بیش از 53 هزار دستگاه فروش، توانسته است در صدر جدول پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی در کشور ژاپن قرار بگیرد. پس از نینتندو سوییچ، کنسول پلی‌استیشن 4 (مجموع فروش PS4 و PS4 Pro) با 17 هزار دستگاه فروش در جایگاه دوم قرار گرفته است.

در پایین جدول فروش هفتگی کشور ژاپن در هفته گذشته را مشاهده می‌فرمایید:

آمار فروش بازی‌های ویدیویی (نرم‌افزار):

  1. Anthem
  2. New Super Mario Bros. U Deluxe
  3. Super Smash Bros. Ultimate
  4. NieR: Automata Game of the YoRHa Edition
  5. Jump Force
  6. Kingdom Hearts III
  7. Far Cry: New Dawn
  8. Pokemon: Let's Go, Pikachu! / Let's Go, Eevee!
  9. Mario Kart 8 Deluxe
  10. Super Mario Party
  11. Minecraft: Nintendo Switch Edition
  12. The Legend of Zelda: Breath of the Wild
  13. Girls und Panzer: Dream Tank Match DX
  14. Catherine: Full Body
  15. Splatoon 2
  16. Resident Evil 2
  17. Metro Exodus
  18. Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy (Nintendo Switch)
  19. Phoenix Wright: Ace Attorney Trilogy (PS4)
  20. Super Mario Odyssey

آمار فروش کنسول‌های بازی (سخت‌افزار):

  1. Switch
  2. PlayStation 4
  3. PlayStation 4 Pro
  4. PlayStation Vita
  5. New 2DS LL
  6. New 3DS LL
  7. 2DS
  8. Xbox One X
  9. Xbox One

نظر شما در رابطه با آمار فروش بازی Anthem چیست؟ فکر می‌کنید این بازی لایق چنین استقبالی از سوی بازیکنان بوده است؟

ارسال نظر