بهترین بازی های ترسناک سال 2018 میلادی

رسانه کلیک - در ادامه‌ی این مقاله به بررسی 10 بازی ترسناک برتر سال 2018 میلادی پرداخته ایم؛ بهترین بازی های ترسناک که چه از لحاظ کمیت و چه از لحاظ کیفیت، عملکرد دور از انتظاری داشتند.

بهترین بازی های ترسناک سال 2018 میلادی

چند سالی می‌شود که تعداد بازی‌های ترسناک باکیفیت در هر سال، حتی به اندازه انگشت‌های دست هم نمی‌رسد! متاسفانه این سبک محبوب و پرطرفدار حال و روز خوش سال‌های دورش را ندارد. از طرفی بازیساز‌های قدیمی از ژانر یا محو شده اند، یا با ایده‌های تکراری‌شان دیگر در ترساندن ما موفق نیستند و از طرفی دیگر هم برای کسب حال و روز بهتر در بازار، سعی در تزریق صحنه‌های اکشن در بازی‌های ترسناک دارند. در حالی که چند سال پیش با ساخت نسخه‌ی جدید Sillent Hill توسط هیدئو کوجیما، بیشتر طرفداران این سبک چشم به یک انقلاب دوختند اما با لغو ساخت این بازی و جدایی کوجیما از شرکت کونامی، تمام امید‌ها نقش برآب شد.

هر چند اگر جزئی‌تر نگاه کنیم، تا حدی می‌توانیم به این نتیجه پی ببریم که بسیاری از بازیسازان بزرگ ژانر ترسناک (Horror) از اشتباهات‌شان درس عبرت گرفته اند. برای مثال کپکام با Resident Evilهایش روی مدار موفقیت افتاده است و به جرات می‌توان گفت که یک بار دیگر این فرانچایز سن و سال دار و دوست داشتنی را به نقطه اوج رسانده است. از طرفی دیگر، یک سری از بازی‌های خلاقانه و مستقل ترسناک و به دور از اهداف تجاری ساخته شده اند، توانسته اند الهام بخش ژانر ترسناک باشند و چشم انداز این دسته از بازی‌ها را تحت تاثیر موفقیت‌های خود، تغییر دهد.

چیزی که در 10 بازی ترسناک برتر سال 2018 میلادی پرواضح است، استفاده محتوای این بازی‌ها از بازی‌های ترسناک قدیمی است. بالاخره توسعه دهندگان بازی‌های ترسناک بعد از چند سال انحراف و گمراهی، به این نتیجه رسیده اند که وقتی با یک تیربار مقابل زامبی‌های احمق قرار می‌گیریم، نمی‌ترسیم. باس‏‌فایت‌های تکراری و ساده، هیچ استرس خاصی به کسی که تجربه بازی‌هایی مانند Silent Hill 2 را دارند، وارد نمی‌کند. 10 بازی برتر ترسناک سال 2018 میلادی به نوعی می‌توان گفت که بازی‌های کوچکی هستند اما ایده‌های خوب ترسناک آن‌ها، باعث شده است که چند ساعتی غرق در ترس و دلهره باشیم.

لیست 10 بازی برتر سال 2018 میلادی را مشاهده می‌کنید:

10 بازی برتر سال 2018

10. State of Decay 2

سازنده: Undead Labs (آندد لبز)

ناشر: Microsoft Studios (مایکروسافت)

پلتفرم: ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی

البته که من معتقدم بازی State of Decay 2 ترسناک نیست و به عنوان یک بازی که شما را به تلاش برای بقا وادار کند، عملکرد خیلی خوبی دارد. همان طور که می‌دانید. محیط این بازی، یک محیط Open World بوده که شما باید در انبوه زامبی‌هایی که در محیط بازی رها شده اند، دوام بیاورید. ایده‌ی اصلی بازی نسبت به نسخه‌ی اول آن پیشرفت خاصی نداشته است اما از نظر مکانیک‌های گیم پلی، گرافیک و وسعت و جزئیات محیط، پیشرفت قابل توجهی حاصلل شده است؛ هر چند که باگ‌های زیاد بازی اجازه نمی‌دهد آن طور که شاید و باید شما از ایده‌های موجود در بازی State of Decay 2 لذت ببرید.

نقطه قوت این بازی، بخش چند نفره آن است. بخش Co-op این بازی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا در کنار دوستان‌تان برای بقا در محیط وحشی بازی State of Decay 2 تلاش کنید. با توجه به این که مکانیک‌های زیادی در روند بازی وجود دارد، کار‌های زیادی است که می‌توانید با دوستان خود انجام دهید و یک مبارزه لذت بخش در مقابل زامبی‌ها، به همراه موسیقی‌های متنی که ساخته‌ی جسپر کید (Jesper Kyd) است، داشته باشید.

10 بازی برتر سال 2018

9. Remothered: Tormented Fathers

سازنده: استورمایند گیمز (Stromind Games)

ناشر: Remothered: Tormented Fathers

پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی

بازی Remothered: Tormented Fathers یک بازی ترسناک کاملا کلاسیک است که در سال گذشته میلادی منتشر شده است! همان طور که پیش از این اشاره کردیم، این بازی هم برای ترساندن از استاندارد‌های بازی‌های قدیمی استفاده کرده است و سازندگان کم تجربه آن با پیاده‌سازی خوب ایده‌ها، یک بازی خوب و لذت بخش را در دسترس شما قرار داده است. این بازی از زاویه دید اول شخص استفاده کرده است تا کاملا متفاوت از بازی‌های معروف این سبک مانند سری بازی Resident Evil و سری بازی Silent Hill باشد (هر چند که به صورت استثنا، بازی Resident Evil 7: Biohozord هم از زاویه دید اول شخص استفاده کرده بود).

اگر بخواهم کمی دقیق‌تر در رابطه با این بازی صحبت کنم، باید بگویم که چیزی مشابه به بازی‌های ترسناک قدیمی Clock Tower است. در این بازی سعی شده است تا به جای استفاده از موجودات تخیلی، تکنولوژی‌های فوق پیشرفته و محیط‌های علمی تخیلی، تا حد امکان از واقع گرایی استفاده شود که چنین تصمیمی، باعث شده تا بازیکن راحت‌تر با اتمسفر بازی ارتباط برقرار کند. با این تفاسیر، بازی Remothered: Tormented Father می‌تواند در لیست 10 بازی برتر سال 2018 میلادی جای داشته باشد.

در دسترس بودن این بازی برای تمام پلتفرم‌های رایج، هیچ بهانه‌ای برای عدم تجربه این بازی به جا نمی‌گذارد و سازندگان آن کاملا جسورانه، انتشار این بازی را به مرحله انجام رسانده اند. همچنین نسخه‌ی نینتندو سوییچ بازی Remothered: Tormented Fathe هم اکنون در حال توسعه است.

10 بازی برتر سال 2018

8. Transference

سازنده: اسپکترویژن (SpectreVision)، یوبی‌سافت مونترئال (Ubisoft Montreal)

ناشر: یوبی‌سافت (Ubisoft)

پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی

مدت‌ها قبل از انتشار بازی Transference منتظر آن بودم و اخبار آن را دنبال می‌کردم. نمایش‌های این بازی و قیمت بسیار پایین آن، جذابیت زیادی را برایم به وجود آورده بود و در نهایت هم اوایل پاییز سال گذشته میلادی (پاییز 97) این بازی برای تمام پلتفرم‌های رایج عرضه شد و توانست تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های ترسناک سال شود. تلفیق خلاقیت‌های اسپکترویژن و تجربه یوبی‌سافت، باعث شده تا بازی Transference پر از ایده‌های خوب باشد.

ای بازی هم برای ترساندن مخاطب خود سعی کرده تا از سیستم مبارزات پیشرفته دوری کند و سعی کند فقط روی صحنه‌های ترسناک تمرکز داشته باشد. اما چیزی که در این بازی بیش از هر نکته‌ی دیگری جلب توجه می‌کند، صداگذاری بی‌نظیر آن است. از طرفی دیگر این بازی از دستگاه‌های واقعیت مجازی هم پشتیبانی می‌کند. شما می‌تواند آن را با واقعیت مجازی پلی‌‎استیشن (PlayStation VR)، اکیولوس ریفت (Oculus Rift) و یا اچ تی سی وایو (HTC Vive) بازی کنید و یک تجربه به یاد ماندنی از یکی از 10 بازی ترسناک برتر سال 2018 داشته باشید.

جالب است بدانید که استودیو اسپکترویژن توسط الیجا وود (Elijah Wood) تاسیس شده است که پیش از این در زمینه فیلم‌های ترسناک در هالیوود فعالیت داشته است. او از تکنیک‌ها و تجاربش در هالیوود در این بازی هم تا حد ممکن استفاده کرده است و نتیجه‌ی آن یک بازی لذت بخش با واقعیت مجازی است. البته که پیشنهاد می‌کنم با واقعیت مجازی این بازی را تجربه کنید چرا که فقط در این صورت می‌توانید چالش‌های بازی را به طور کامل درک کنید.

10 بازی برتر سال 2018

7. Welcome to the Game 2

سازنده: استودیو رفلکت (Reflect Studios)

ناشر: استودیو رفلکت (Reflect Studio)

پلتفرم: رایانه‌های شخصی

یکی دیگر از 10 بازی ترسناک برتر سال 2018 میلادی، بازی Welcome to the Game 2 است که توسط استودیو رفلکت توسعه داده شده است. متاسفانه این بازی فقط برای رایانه‌های شخصی (سیستم عامل ویندوز و مک) در دسترس است و سازندگان آن، هیچ برنامه‌ای برای توسعه بازی Welcome to the Game 2 روی کنسول‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس و یا حتی نینتندو ندارند. هر چند متاسفانه، یا شاید هم خوشبختانه، گرافیک بازی در حدی نیست که به یک سیستم سخت افزاری خیلی حرفه‌ای برای روان اجرا شدن نیاز داشته باشد.

داستان بازی شما را در نقش یک خبرنگار قرار می‌دهد که در رابطه با پرونده ناپدید شدن یک زن تحقیق می‌کند. متاسفانه این خبرنگار به خاطر این شغل، در بد مخمصه‌ای گیر می‌افتد. با توجه به شغل شخصیت اصلی بازی، سازندگان تصمیم گرفتند که پایه و اساس گیم پلی آن را بر مبنای جستجو در محیط و حل کردن معماها بنا کنند و به همین دلیل، می‌توان بازی Welcome to the Game 2 را یک بازی ترسناک ماجراجویی قلمداد کرد.

10 بازی برتر سال 2018

6. Nun Massacre

سازنده: پاپت کمبو (Puppet Combo)

ناشر: پاپت کمبو (Puppet Combo)

پلتفرم: رایانه‌های شخصی

به مانند بازی ترسناک Transference، مهم‌ترین و بهترین شاخصه‌ی بازی Nun Massacre هم صداگذاری آن است. البته از نظر من اوضاع در بازی Nun Massacre کمی بهتر است و موسیقی فوق العاده وحشتناک آن هم، به کمک بازی آمده است.

روند بازی روایت خیلی ساده‌ای دارد! شما باید از دست یک قاتل فوق العاده ترسناک فرار کنید. او مدام در جریان بازی جلو روی شما ظاهر می‌شود و تقریبا هر دفعه که او را می‌بینید، قطعا می‌ترسید. با صدای رعد و برق، کوبیده شدن درب، نویز‌های عجیب و غریب و مبهم و هر صدای دیگری که در یک بازی ترسناک انتظارش را دارید، یا حتی انتظارش را ندارید، بلای جان شما در مقابل، کنار یا حتی پشت سر شما ظاهر خواهد شد. شاید بیان و توصیف چنین چیزی ساده باشد اما وقتی در جریان بازی قرار بگیرید و در موسیقی ترسناک و دلهره‌آور بازی Nun Massacre غرق شوید، به راحتی متوجه خواهید شد که چرا بازی جدید پاپت کمبو در لیست 10 بازی ترسناک برتر سال 2018 میلادی است.

محیط‌های بازی هم مملو از خون و آثار خشونت است. البته چیزی که محیط بازی را مبهم کرده است، کیفیت تکسچر‌های آن است. گرافیک بازی و فیزیک آن دقیقا شما را به 20 سال پیش و حال و هوای بازی‌های کنسول پلی‌استیشن 1 می‌برد. خیلی‌ها از این ایده در بازی Nun Massacre به عنوان یک ضعف بزرگ یاد کردند، و خیلی‌ها هم از آن لذت بردند؛ به خصوص زمانی که از فیلتر سیاه و سفید بازی استفاده می‌کنید، محیط بازی عجیب و غریب‌تر می‌شود و باید قید خواب شب را بزنید.

لازم به ذکر است که این بازی فقط 5 دلار قیمت دارد!

10 بازی برتر سال 2018

5. September 1999

سازنده: 98 دیمیک (98Demake)

ناشر: 98 دیمیک (98Demake)

پلتفرم: رایانه‌های شخصی

اصلا نمی‌دانم به بازی September 1999 می‌توانیم بگوییم که یک بازی است یا نه، اما به هر حال، شما برای داشتن آن به یک رایانه‌ی شخصی نیاز دارید. اگر به فیلم‌هایی مانند Blair Witch و یا Paranormal Activity علاقه مند هستید، حتما حتما همین الآن به سایت استیم (Steam) بروید و بازی September 1999 را دانلود کنید. در این بازی، تمامی وقایع از زاویه یک دوربین اتفاق می‌افتد؛ آن به استایل VHS که حال و هوای بازی September 1999 را کاملا متفاوت کرده است.

مدت زمان گیم پلی بازی September 1999 دقیقا 5 دقیقه و 30 ثانیه است. خیلی کم، کوتاه و عجیب و غریب است و این مسئله، در کنار سبک آن، از دلایلی هستند که مشخص نمی‌کند اصلا September 1999 در قالب یک بازی ویدیویی توسعه داده شده است یا فیلم! اما در عوض، سازندگان این بازی با به کارگیری سیاستی صحیح، بازی September 1999 را به صورت رایگان در دسترس شما قرار داده است. البته شما می‌توانید در صورت رضایت از بازی September 1999 هر چقدر که دوست داشتید، به سازندگان آن پرداخت کنید.

10 بازی برتر سال 2018

4. The Light Keeps Us Safe

سازنده: بیگ رابت (Big Robot Ltd)

ناشر: بیگ رابت (Big Robot Ltd)

پلتفرم: رایانه‌های شخصی

اگر بازی‌های Sir, You Are Being Hunted و یا The Signal from Tolva را تجربه کرده باشید، قطعا استودیو بیگ رابت را می‌شناسید. استودیو انگلیسی که به خلاقیت در بازی‌هایش شهرت دارد و سعی کرده است تا حد امکان از این خلاقیت‌ها در بازی جدیدش یعنی بازی The Light Keeps Us Safe هم استفاده کند.

این بازی شما را در یک فضای آخرالزمانی قرار می‌دهد و برای بقا در این فضا، نور را به عنوان بهترین ابزار معرفی می‌کند. از طرفی دیگر باید خیلی منطقی در محیط بازی حرکت کنید چرا که نمی‌توانید پیش بینی کنید که تا چند ثانیه آینده چه اتفاقاتی پیش روی شما قرار دارد. قرار نیست شما در این بازی با هیولاهای وحشتناک روبرو شوید یا در محیط‌های ترسناک و خون آلود قدم بگذارید. تنها چیزی که در بازی مشاهده خواهید کرد، تاریکی است و بیگانگانی که از نور چراغی که در دست دارید، به شدت می‌ترسند. البته کاربرد چراغ شما فقط ترساندن بیگانگان نیست. شما می‌توانید طی بازی این چراغ را ارتقا دهید تا بتوانید مقاومت بیشتری در برابر بیگانگان داشته باشید. همچنین معما‌های مختلفی در روند بازی وجود دارد که باید با خلاقیت و البته استفاده از نور چراغ حل شود.

10 بازی برتر سال 2018

3. Gray Dawn

سازنده: اینتراکتیو استون (Interactive Stone)

ناشر: اینتراکتیو استون (Interactive Stone)

پلتفرم: رایانه‌های شخصی

کمتر پیش می‌آید که بازی‌های ویدیویی به سراغ مسائل دینی و مذهبی بروند اما بازی Gray Dawn در این مورد سنت شکنی کرده است. وقایع این بازی در سال 1920 میلادی رخ می‌دهد و ضمن طراحی‌های بسیار خوب محیط بازی (البته نباید از توانایی‌های موتور گرافیکی بازی، یعنی Unreal Engine 4 غافل شد)، فضای قدیمی بازی به منحصر به فرد بودن آن کمک زیادی کرده است.

در بازی Gray Dawn شما در نقش پدر آبراهام، یک کشیش هستید که یکی از پسران کوچک او به نام دیوید، گم می‌شود. پدر تصمیم می‌گیرد به دنبال دیوید برگردد و در این راه با کلی اتفاقات عجیب و غریب و البته دور از انتظار مواجه می‌شود. داستان بازی در حین بازی روایت خواهد شد و بهتر است خوب به آن گوش کنید چرا که در روند بازی، به توضیحات راوی نیاز خواهید داشت. چرا که در طول بازی با پازل‌های بسیار زیادی مواجه خواهید شد و اگر اطلاعات داستان بازی را به طور کامل به حافظه‌تان سپرده باشید، حل کردن این پازل‌ها برای شما ساده‌تر خواهد شد.

10 بازی برتر سال 2018

2. The Forest

سازنده: اندنایت گیمز (Endnight Games)

ناشر: اندنایت گیمز (Endnight Games)

پلتفرم: پلی‌استیشن 4، رایانه‌های شخصی

ساخت بازی The Forest بیش از حد انتظار طول کشید. از آن جایی که این بازی یکی از پروژه‌های Steam Greenlight بود، بسیاری از علاقه مندان به بازی‌های ترسناک بی‌صبرانه در انتظار عرضه این بازی بودند و در نهایت بازی The Forst بهار سال 2018 برای رایانه‌های شخصی و پاییز گذشته برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شد. واقعیت این است که این بازی ارزش این همه صبوری را داشت. قطعا نباید انتظار یک بازی AAA فوق العاده با کیفیت را از اندنایت گیمز داشته باشیم اما با این تفاسیر، قطعا این بازی شایسته رتبه دوم لیست 10 بازی ترسناک برتر سال 2018 است.

در این بازی هم شما باید در یک جنگل مرموز به دنبال تیمی، پسر شخصیت اصلی بازی بگردید. متاسفانه هواپیمای اریک (شخصیت اصلی بازی) سقوط می‌کند و بعد از آن هم پسر شخصیت اصلی بازی ربوده می‌شود. در طول بازی علاوه بر تلاش برای بقا و زنده ماندن و فرار کردن از دست موجودات عجیب و غریب و جهش یافته، باید به سمت سرنخ‌هایی که شخصیت اصلی بازی را به پسرش می‌رساند، حرکت کنید. به همین دلیل مکانیک‌های زیادی در بازی وجود دارد که می‌تواند برای بقا در این جنگل ترسناک از آن استفاده کنید.

به گفته اندنایت گیمز، آن‌ها برای ساخت بازی The Forest از فیلم‌های The Descent و Connibal Holocaust و همچنین بازی به یاد ماندنی Don't Strave الهام گرفته اند. لازم به ذکر است که فروش این بازی رو پلتفرم PC تا به امروز، نزدیک به 5.5 میلیون نسخه بوده است.

10 بازی برتر سال 2018

1. Visage

سازنده: استودیو سداسکویر (SadSquare Studio)

ناشر: استودیو سداسکویر (SadSquare Studio)

پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، رایانه‌های شخصی

اجازه بدهید باز هم در رابطه با بازی لغو شده‌ی Sillent Hills و دموی P.T صحبت کنم. بازی که توسط هیدئو کوجیما و گلیرمو دل تورو در حال ساخت بود. حتی اگر هیچ اطلاعاتی هم در رابطه با این بازی نداشته باشید، اسم این دو نفر تا حد زیادی می‌تواند موفقیت‌ این بازی را در ذهن هر کسی تضمین کند؛ اما به هر دلیلی، این بازی لغو شد و احتمالا هم هیچوقت نمی‌توانیم آن را تجربه کنیم!

خوشبختانه همان دموی منتشر شده از آن روی شبکه پلی‌استیشن (برای کنسول پلی‌استیشن 4) توانست میراث خوبی از خود به جا بگذارد. بازی Visage سعی کرده تا پایه و اساسش را بر مبنای ایده‌های سری Silent Hill و به خصوص دموی P.T بنا کند. در بازی Visage، همانند P.T شما باید در یک خانه با راهروهای تنگ و تاریک کاوش کنید و هر چقدر بیشتر به جستجوهای‌تان ادامه می‌دهید و معماهای درون بازی را حل می‌کنید، محیط خانه تغییر می‌کند و ترسناک‌تر می‌شود و در امتداد آن هم پازل‌های سخت‌تری پیش روی شما قرار می‌گیرد. درست مثل P.T، در بازی Visage هم متوجه این مسئله می‌شوید که تمام اعضای این خانه کشته شده اند و این وظیفه شماست که در روند بازی به چگونگی آن پی ببرید و خودتان را نجات دهید.

هنوز نسخه نهایی این بازی منتشر نشده است. دسترسی زود هنگام این بازی شما را به چالش چپتر اول آن دعوت خواهد کرد. جایی که باید حسابی بترسید! به رغم عدم انتشار نسخه نهایی آن، در برهوت بازی‌های ترسناک در سال گذشته میلادی، خیلی سخت بود که از بازی Visage در لیست 10 بازی ترسناک برتر سال 2018 اسمی برده نشود.

ارسال نظر