معرفی 6 بازی ماجراجویی برتر برای گوشی‌های آیفون

رسانه کلیک - در طول تاریخ بازی‌های کامپیوتری به خصوص بسیاری از بازی‌ها به خصوص بازی ماجراجویی شاهد انقلاب بزرگی بوده‌اند. در حال حاضر در اپل استور بازی‌های ماجراجویی زیادی از انواع کلاسیک آن گرفته تا انواع جدید آن وجود دارد که هر ویژگی منحصر به فردی دارند.

معرفی 6 بازی ماجراجویی برتر برای گوشی‌های آیفون

با توجه به گستردگی انواع بازی‌های ماجراجویی و همچنین محبوبیت این بازی‌ها در این مطلب قصد داریم تا فهرستی از 6 بازی ماجراجویی برتر را برای گوشی‌های آیفون معرفی کنیم.

Brad's Tale

بازی ماجراجویی اگر به دنبال بازی جذاب و سرگرم‌کننده از نوع ماجراجویی هستید، بازی Brad's Tale گزینه مناسبی برای شما است. می‌توانید ساعت‌های زیادی مشغول انجام این بازی باشید. نکته جالب در مورد این بازی این است که در میان 57 کشور، این بازی به عنوان اولین و برترین بازی ماجراجویی برای گوشی‌های آیفون شناخته شده است. قهرمان این بازی که کنترل آن در دست کاربر قرار دارد، Brad نام دارد. فردی سرکش و شجاع که به نبرد هیولا می‌رود. مکالمه‌های این بازی بسیار جالب و در بعضی از موارد کمدی و خنده‌دار است. شخصیت‌های زیادی وجود دارد که شما در مأموریت‌های پیشرو که تعداد آن‌ها کم نیست باید با آن‌ها مواجه شوید و بجنگید.

این بازی را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

Broken Age

بازی ماجراجویی این بازی نیز مانند بازی قبلی لقب خاص‌ترین و برترین بازی برای گوشی‌های آیفون را در اپل استور به خود اختصاص داده است. سازنده این بازی شرکت Double Fine است. این بازی از نوع بازی‌های ماجراجویی است که کنترل کاراکترهای بازی را با کلیک و ضربه زدن روی صفحه نمایش انجام می‌دهید. تم بازی بیشتر معماگونه است. گرافیک بازی، جلوه‌های ویژه و افکت‌های صداگذاری آن به زیبایی انجام شده است و همین امر به محبوبیت این بازی افزوده است.

قهرمان‌های بازی که vella Tartine و Shay Vota نام دارند، دو نوجوان با شخصیت بسیار ساده هستند. آن‌ها در موقعیت‌هایی قرار می‌گیرند که برای عبور از آن‌ها باید بهترین استراتژی را انتخاب کنند. بازیکن برای کمک به هر دو می‌تواند بین‌ داستان آن‌ها حرکت کند و کنترل روند زندگی ‌آن‌ها را در دست گیرد. این بازی روی آیپد و گوشی‌های آیفون به خوبی اجرا می‌شود.

این بازی را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

The Walking Dead: The Game

the walking dead این بازی بر اساس کتاب کمدی نوشته Robert Kirman ،Tony Moore و Charlie Adlard ساخته شده است. این بازی از نوع بازی‌های ماجراجویی چند بخشی است که توسط شرکت Telltale Games که یک استودیو آمریکایی است و قبلاً بازی‌هایی مثل Gmae of Thrones، Minecraft: Story Mode ،Batman: the Talltale Series و CSI games را در پرونده کاری خود دارد، ساخته شده است.

این بازی به غیر از سیستم‌عامل iOS برای سیستم‌عامل اندروید، ویندوز، مک پلی استیشن‌ها و ایکس باکس نیز در دسترس است. اما با وجود اینکه داستان بازی یکشان است اما برخی از شخصیت‌های آن در برخی از این سیستم‌عامل‌ها متفاوت هستند.

کاربر در این بازی نقش Lee Everett استاد دانشگاه جورجیا را بازی می‌کند. این استاد دانشکده تاریخ دانشگاه جورجیا بازی می‌کند. در این میان فردی که محکوم به قتل است و دختر جوانی به نام Clementine وجود دارند که با پروفسور کمک می‌کند تا از واقعی که بر سر راه او به وجود می‌آید به سلامت عبور کند.

روند اصلی بازی بر اساس تصمیماتی که کاربر می‌گیرد تغییر می‌کند. در واقع انتهای بازی بسته به انتخاب‌هایی است که کاربر انجام داده است.

این بازی را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

Her Story

Her Story طراح این بازی Sam Bralow نام دارد. او قبلاً بازی‌هایی با نام Silent Hill: origins و Silent Hill: Shattered را طراحی کرده است. بازی Her Story توانسته جایزه برترین بازی را از نظر نوآوری و روند داستان در جشنواره بازی‌های ماجراجویی به خود اختصاص دهد. شروع بازی از زاویه دید کاربر است. کاربر عهده‌دار کنترل یک کامپیوتر رومیزی قدیمی است و در آن باید داده‌ها و کلیپ‌های ویدیویی که از مصاحبه‌های پلیس ضبط شده‌اند را مرتب کند. او باید از آن‌ها برای حل معمای گم‌شدن مردی با نام Simon Smith استفاده کند. این فرد همسری به نام Hannah Simon داشته است که اولین و اصلی‌ترین مظنون به قتل مرد است.

این بازی به طور رسمی در تاریخ 25 ژوئن سال 2015 برای سیستم‌عامل ویندوز، مک و iOS به بازار ارائه شده است. بر اساس گفته طراح آن، این بازی به خصوص برای صفحه نمایش‌های کوچک مثل گوشی‌های تلفن همراه طراحی شده است.

این بازی را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

Republique

Republique تم این بازی رازآلود و معمایی است. همچنین این بازی را می‌توان در دسته بازی‌های چندبخشی قرار داد که در فضایی تخیلی رخ می‌دهد. فضای آن شبیه به فضای رمان 1984 نوشته جورج اورل است. شخصیت اصلی داستان Hope نام دارد که در یک شرکت تحقیقاتی به نام Metamorphisis کار می‌کند. بازیکن در این بازی شخص سوم است و در ابتدای بازی Hope با او تماس می‌گیرد و از او برای فرار از این مرکز تحقیقاتی کمک می‌‌خواهد. بازیکن برای کمک به او باید از نرم‌افزاری به نام OMNI استفاده کند. این نرم‌افزار به آن‌ها کمک می‌کند تا سیستم‌‌های شرکت را هک کنند و به این ترتیب دوربین‌ها، درها و پایانه‌های امنیتی را از کار بیندازند. توانایی و قابلیت‌های نرم‌افزار با پیشروی بازیکن افزایش می‌یابد.

این بازی توسط شرکت Camouflaj ساخته شده است. اولین قسمت از این بازی توانست امتیاز 77 از 100 را بر اساس نظرسنجی 34 بازکن به خود اختصاص دهد. این امتیاز می‌تواند به این معنی باشد که بازی Republique یکی از برترین بازی‌های ماجراجویی برای گوشی‌های آیفون است.

این بازی را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

Crime Fandango Remastered

بازی کامپیوتری این بازی شبیه به بازی Secret of Monkey Island یکی از هیجانی‌ترین بازی‌های ماجراجویی، طراحی شده است. این اولین بازی ماجراجویی است که توسط شرکت LucasArt با گرافیک 3 بعدی طراحی شده است. ترکیب هنری بازی تلفیقی از آزتک و نورپردازی گرم و ساده است.

داستان Crime Fandango در مکانی به نام جزیره مردگان اتفاق می‌افتد. شخصیت اصلی بازی که کنترل آن بر عهده بازیکن است مانوئل نام دارد. او نماینده یک شرکت مسافرتی در این جزیره است. او درگیر وام و بدهی‌های ناشی از آن شده و باید بدهی خود را تا ریال آخر به مزارت مرگ پرداخت کند . اگرچه بازی پر از صحنه‌های وحشتناک است اما در برخی از مواقع با چاشنی طنز همراه است. در این بازی از موتور بازی GrimE استفاده شده است. متأسفانه این موتور بازی به داشتن باگ‌ها و خطاهای مختلف برای بازی مبتنی بر سیستم‌عامل‌های جدید مشهور است و به نظر می‌رسد این امر باعث می‌شود تا بازی روی گوشی‌های تلفن همراه نیز دچار خطا و مشکلات بزرگی شود.

این بازی را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

ارسال نظر