بایوویر به ساخت نسخه‌های بیشتری از بازی Mass Effect علاقه‌مند است

رسانه کلیک - اگر فکر می‌کنید که با روی آوردن بایوویر به سمت IP جدید خود یعنی بازی Anthem، دیگری خبری از مجموعه بازی Mass Effect نخواهد بود، سخت در اشتباه هستید.

بایوویر به ساخت نسخه‌های بیشتری از بازی Mass Effect علاقه‌مند است

آخرین نسخه‌ای که از مجموعه بازی Mass Effect توسعه داده شد، عنوان Andromeda بود که زمستان سال 2017 میلادی برای پلتفرم‌های رایج منتشر شد اما متاسفانه این بازی در تکرار موفقیت‌های نسخه‌های قبلی موفق نبود. نقد‌های زیادی به این بازی وارد شد و منتقدان، نمرات خوبی را به این بازی اعطا نکردند اما با این وجود، بایوویر (BioWare)، سازنده‌ی مجموعه بازی Mass Effect، هنوز از این مجموعه بازی ناامید نشده است. طی اظهار نظری از سوی اعضای استودیو باوویر، این مسئله به تایید رسیده است که این استودیو کانادایی به ساخت نسخه‌های بیشتری از مجموعه بازی Mass Effect علاقه‌مند است و ممکن است در آینده، یک بار دیگر تصمیم به نسخه‌ی جدیدی از این سری بازی بگیرد.

مارک دارا (Mark Darrah) تهیه‌ کننده سری بازی Dragon Age و بازی Anthem (هر دو بازی، از ساخته‌های استودیو بایوویر هستند) طی مصاحبه‌ای با وب‌سایت Polygon رسما اعلام کرده است که هنوز کار آن‌ها به مجموعه بازی Mass Effect تمام نشده است.

او در رابطه با این مسئله اظهار کرد:

دنیای Mass Effect با فرصت‌هایی که در خط داستانی آن ایجاده شده است، هم اکنون به بلوغ رسیده است. ما می‌توانیم موضوعاتی را که در بازی Mass Effect: Andromeda مطرح کرده ایم را به کل کنار بگذاریم و روی موضوعات و داستان بازی Mass Effect 3 تمرکز کنیم. فضای زیاد و جالبی در این بازی وجود دارد که قابل بررسی است.

کیسی هادسون (Casey Hudson) مدیر کل استودیو باوویر هم نسبت به این مسئله واکنش نشان داده است و به احتمال ساخت نسخه‌های دیگری از مجموعه بازی Mass Effect دامن زده است. هادسون با بیان این که مجموعه بازی Mass Effect خیلی زنده است(!) صحبت‌های خود را ادامه داد:

من همیشه در رابطه با چیزهایی فکر می‌کنم که قابلیت بزرگ بودن را دارند. موضوع این است که ما تا جایی که می‌توانیم باید به عقب برگردیم.

شاید جالب باشد بدانید که حتی مایکل گمبل (Michael Gamble) هم در رابطه با موضوع ساخت نسخه‌ی جدیدی از بازی Mass Effect اظهار کرده است. او در صفحه رسمی خود در شبکه‌ی اجتماعی توییتر به صراحت هر چه تمام‌تر ساخت نسخه‌های بیشتری از این IP را تایید کرد. او در پاسخ به یکی از کاربران که سوالی مبنی بر پایان یافتن توسعه‌ی سری بازی Mass Effect، سوالی را مطرح کرده بود، توییت زیر را منتشر کرد:

البته که ساخت مجموعه بازی Mass Effect به پایان نرسیده است.

پیش از این، برخی منابع به وب‌سایت کوتاکو اطلاعاتی در رابطه با این مسئله داده بودند. بر اساس این اطلاعات غیررسمی، استودیو بایوویر و شرکت الکترونیک آرتز (EA) پس از بازی Mass Effect: Andromeda تصمیم گرفتنید که به سری بازی Mass Effect مدتی استراحت دهند و سپس، ساخت Mass Effect جدید را بر مبنای عنوان Andromeda آغاز کنند. همچنین گفته شده بود که شعبه مونترئال باویوویر روی این پروژه کار می‌کند. نکته‌ی جالب توجه این است که شعبه مونترئال استودیو بایوویر همواره به عنوان دستیار در ساخت بازی‌های بایوویر، فعالیت داشته است.

آخرین بازی توسعه داده شده توسط بایوویر، بازی Anthem است که حدود یک هفته‌ی دیگر در تاریخ 22 فوریه 2019 میلادی (مصادف با 3 اسفند 97) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی توسط الکترونیک آرتز منتشر خواهد شد. لازم به ذکر است که هم اکنون این استودیو، روی ساخت نسخه‌ی جدیدی از سری بازی Dragon Age کار می‌کند که شما می‌توانید اولین تیزر منتشر شده از این بازی را در اینجا مشاهده کنید .

ارسال نظر