سی دی پروجکت رد از حضور در مراسم PAX East 2020 کناره‌گیری کرد

رسانه کلیک - در پی شیوع ویروس مرگبار کرونا در اقصی نقاط جهان، استودیوی سی دی پروجکت رد در جهت پیشگیری از این بیماری از حضور در مراسم PAX East 2020 انصراف داد.

سی دی پروجکت رد از حضور در مراسم PAX East 2020 کناره‌گیری کرد

شیوع ویروس کوید-19 یا همان کرونا نه تنها نگرانی های زیادی را برای مردم سراسر دنیا به وجود آورده، بلکه تاثیرهای مخربی هم در تمام صنعت ها برجا گذاشته که صنعت بازی های ویدیویی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حالی که طی این روزها همه ناشران باید خود را برای حضور پرشور در مراسم PAX East 2020 می کردند، اما این بیماری خطرناک و گسترش سریع آن در جهان مانع از تحقق این موضوع شده و حتی دو شرکت بزرگ سونی و اسکوئر انیکس به منظور حفظ سلامتی جامعه کارمندان خود، چند روز پیش از حضور در این مراسم انصراف دادند ( سونی به دلیل شیوع ویروس کرونا از حضور در مراسم PAX East 2020 انصراف داد ).

حال که زمان زیادی به شروع PAX East 2020 باقی نمانده، یکی دیگر از بازی سازان بزرگ دنیا یعنی سی دی پروجکت رد (CD Projekt RED) نیز از حضور در این مراسم کناه گیری کرد. آقای استفانی بایر (Stephanie Bayer)، مدیر کل ارتباطات سی دی پراجکت رد، در شبکه اجتماعی توییتر به طور رسمی اعلام کرد که اعضای این استودیو سفر خود به شهر بوستون را لغو کرده اند و این کمپانی در مراسم PAX East سال جاری میلادی شرکت نخواهد کرد.

آقای استفانی بایر در این زمینه اعلام کرد:

به تازگی مطلع شده ام که تیم ما سفر خود به مراسم PAX East 2020 را لغو کرده است. بر این اساس، هرچند که پیش تر برای حضور در این رویداد برنامه ریزی کرده بودیم، اما در نمایشگاه شرکت نخواهیم کرد. البته من باید همچنان در مراسم پیش رو GDC حضور داشته باشم!

سی دی پروجکت رد مراسم PAX East 2020 در حالی که هنوز علت لغو این سفر مشخص نشده است، اما حتما اطلاع دارید که این روزها شیوع ویروس کرونا سلامت همه انسان ها را به خطر انداخته و دو شرکت سونی و اسکوئر انیکس نیز در جهت حفظ سلامتی افراد و پیشگیری از گسترش این بیماری از شرکت در این نمایشگاه کناره گیری کرده اند. مراسم GDC 2020 هم از این قاعده دور نیست و شرکت الکترونیک آرتز به تازگی از حضور غیرمستقیم در این رویداد خبر داده است ( حضور الکترونیک آرتز در مراسم GDC 2020 بسیار محدود خواهد بود ). با این وجود، رویداد PAX East 2020 علی رغم نبود برخی از شرکت های بزرگ بازی سازی، از روز پنج شنبه هشتم اسفند (27 فوریه) تا روز یازدهم اسفند (یکم مارس) در شهر بوستون ایالات متحده ماساچوست آمریکا برگزار خواهد شد.

بازی Cyberpunk 2077 قرار است در روز 27 شهریور 99 (هفدهم سپتامبر امسال) روی سه پلتفرم رایانه های شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس منتشر شود. خبر خوب برای علاقه مندان به کنسول های نسل بعدی این است که روز گذشته استودیوی سی دی پروجکت رد به طور رسمی از انتشار این عنوان روی ایکس باکس سری ایکس خبر داد. هرچند که هنوز تاریخ انتشار دقیق این نسخه از بازی مشخص نیست، اما گفته شده که خریداران نسخه Xbox One به رایگان نسخه نسل جدید بازی را نیز دریافت خواهند کرد.

ارسال نظر