نمایشگاه E3 2020 به احتمال قوی لغو می‌شود

رسانه کلیک - بر اساس گزارش های منتشر شده از سوی منابع مختلف خارجی، به نظر می رسد که نمایشگاه E3 2020 به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا لغو می شود.

نمایشگاه E3 2020 به احتمال قوی لغو می‌شود

شیوع ویروس کوید-19 یا همان کرونا در حال حاضر به مهم ترین دغدغه و نگرانی میلیاردها انسان در سراسر جهان تبدیل شده و افزایش روز افزون آمار مبتلایان و جان باختگان منجر به اعلام وضعیت اضطراری در غالب نقاط دنیا شده است. گسترش این بیماری و عدم امکان مهار آن تاثیرات منفی زیادی در صنعت بازی های ویدیویی گذاشته و تا به امروز برخی از مراسم ها از جمله GDC و SXSW به دلیل حفظ سلامت انسان ها و جلوگیری از شیوع آن لغو شده اند.

در همین رابطه، از آنجا که کمتر از چند ماه به برگزاری بزرگ ترین مراسم صنعت بازی ها یعنی E3 باقی مانده است، حدس و گمان های مختلفی پیرامون عدم برگزاری این رویداد به دلیل شیوع ویروس کرونا به گوش می رسد که تحقق این موضوع خیلی هم دور از انتظار نیست. گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که مسئولان این نمایشگاه یعنی انجمن نرم افزارهای سرگرمی (ESA) در حال مذاکره با تعدادی از شرکت های ناشر همچون مایکروسافت هستند تا برای جلوگیری از گسترش بیماری جدید کوید-19، برای اولین بار در تاریخ نسبت به تعطیلی E3 اقدام کنند.

این خبر ابتدا توسط شرکت دوولور دیجیتال (Devolver Digital) لو رفت. کمپانی‌ای که هرچند در طول فعالیت چندین ساله E3 حضور فعالی داشته، اما اخیرا بنا به دلایل نامشخصی از شرکت در این نمایشگاه انصراف داده است. دوولور دیجیتال در شبکه اجتماعی توییتر ادعا کرد تمام پروازها و هتل های مرتبط با مراسم E3 2020 را لغو کنید، چرا که امسال خبری از برگزاری این نمایشگاه نخواهد بود. به دنبال انتشار این خبر، سردبیر وب سایت کوتاکو، آقای جیسون شرایر (Jason Schreier)، هم در پیامی اعلام کرد که گزارش های زیادی مبنی بر لغو برگزاری رویداد E3 امسال شنیده است.

نمایشگاه E3 2020 جیسون شرایر در این زمینه گفت:

زمزمه هایی از سوی برخی از شرکت های ناشر و بازی سازان در رابطه با لغو برگزاری نمایشگاه E3 2020 به گوش می رسد. هرچند من از مسئولان برگزاری این نمایشگاه شنیده ام که هنوز تصمیمی در خصوص تعطیلی رسمی این مراسم اتخاذ نشده و اعضای ESA در حال مذاکره با شرکت کنندگان هستند.

جدا از جیسون شرایر، مایک فوتر (Mike Futter) هم در بیانیه‌ای به نقل از برخی از حاضران و شرکت کنندگان در مراسم E3 امسال اعلام کرد که به احتمال قوی، عدم حضور کپانی های ناشر در این رویداد به معنی لغو نمایشگاه به خاطر نگرانی از شیوع ویروس کرونا است. فوتر در توییتر خود نوشت:

امروز من به بررسی برخی از خبرهای مرتبط با برگزاری نمایشگاه E3 2020 پرداختم که در نهایت به اطلاعات جدیدی دست یافتم. طبق پیگیری ها من، بیانیه لغو رویداد E3 امسال در روز یازدهم مارس (بیست و یکم اسفند) رسما منتشر خواهد شد. بسیاری از اعضای تیم ما از عصر امروز مشغول بررسی دقیق منابع بودیم.

با وجود این گفته ها، انجمن نرم افزارهای سرگرمی هنوز واکنشی در این زمینه نشان نداده اند و تا به این لحظه هیچ بیانیه رسمی مبنی لغو این مراسم منتشر نشده است. بدین ترتیب، تا اطلاع ثانوی E3 2020 از تاریخ 20 الی 22 خرداد ماه سال 99 (نهم الی یازدهم ژوئن سال جاری میلادی) در شهر لس آنجلس آمریکا برگزار خواهد شد. هرچند که به دلیل لغو بسیاری از رویدادهای مشابه به خاطر شیوع ویروس کرونا، به احتمال قوی شاهد لغو این مراسم نیز خواهیم بود.

ارسال نظر