درآمد یک میلیارد دلاری الکترونیک آرتز از لوت باکس‌ها در سه ماهه سوم مالی 2020

رسانه کلیک - بر اساس تازه ترین گزارش ها، میزان درآمد شرکت الکترونیک آرتز از سیستم پرداخت درون برنامه ای در سه ماهه سوم سال مالی 2020 از یک میلیارد دلار عبور کرده است.

درآمد یک میلیارد دلاری الکترونیک آرتز از لوت باکس‌ها در سه ماهه سوم مالی 2020

با توجه به محبوبیت بیش از اندازه سیستم پرداخت درون برنامه ای، برهیچکس پوشیده نیست که معامله های حاصل از خرید لوت باکس ها در بازی ها بخش عمده ای از درآمدهای شرکت های ناشر را تشکیل داده و شرکت الکترونیک آرتز هم از این قاعده پیروی می کند. این شرکت که در سال های اخیر در اغلب بازی های خود از سیستم پرداخت درون برنامه ای استفاده کرده، تا به امروز جدا از حاشیه های فراوان، پول های هنگفت و زیادی هم به جیب زده است. حال در جلسه ارائه گزارش سه ماهه سوم سال مالی 2020، این شرکت آمار و ارقام جدیدی از درآمدهای خود را به اشتراک گذاشت.

بر اساس این گزارش، شرکت EA در جریان سه ماهه سوم سال مالی 2019 - 2020 که از ابتدای ماه اکتبر سال میلادی 2019 شروع شده و در آخرین روز ماه دسامبر سال گذشته میلادی به پایان می رسد، بیش از یک میلیارد دلار از سیستم پرداخت درون برنامه ای و لوت باکس های بازی های مختلف خود درآمد داشته است. این اعداد نشان می دهد که درآمد این بخش EA در مقایسه با بازه مشابه سال گذشته میلادی چیزی در حدود 27 درصد افزایش یافته است. همچنین، درآمد شرکت الکترونیک آرتز از این سیستم در طول سال میلادی 2019 نزدیک به 2.835 میلیارد دلار اعلام شده که این آمار هم نسبت به سال گذشته با درآمد 2.424 میلیارد دلاری، با رشد 27 درصدی روبه‌رو شده است.

درآمد شرکت الکترونیک آرتز

در حالی که آمار و ارقام منتشر شده بسیار بزرگ به نظر می رسند، اما درآمد یک میلیارد دلاری الکترونیک آرتز طی سه ماهه سوم سال مالی 2020 خیلی هم تعجب برانگیز نیست، چرا که این شرکت در طول سال گذشته میلادی بازی های پرطرفداری را راهی بازار کرده است. برای مثال، دو اثر FIFA و Madden همچنان به عنوان به درآمدزایی عالی خود ادامه داده و در حال حاضر جزء پردرآمدترین بازی های EA محسوب می شوند. به علاوه، بازی بتل رویال Apex Legends که سال گذشته توسط استودیوی ریسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment) به دست بازیکنان رسید، بخش عظیمی از درآمد این شرکت از سیستم پرداخت درون برنامه ای را به خود اختصاص داده است.

طبق جدیدترین لاین آپ منتشر شده، به نظر می رسد این شرکت در نظر دارد که از ماه آوریل سال جاری میلادی تا پایان ماه مارس سال میلادی 2021 در مجموع 14 بازی مختلف منتشر کند که گویا برخی از این عناوین برای کنسول های نسل نهم ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 عرضه خواهد شد. گفته شده که چهار عنوان از این تعداد، آثار غیر ورزشی هستند. همچنین، این شرکت در نشست اخیر اشاره کرده که با شروع نسل بعدی، کماکان به پشتیبانی از کنسول نینتندو سوییچ ادامه و در طرف مقابل، بازی های مختلفی را هم برای دو دستگاه جدید PS5 و Xbox Series X توسعه می دهد. این دو کنسول در اواخر سال جاری میلادی با قیمت یکسان و ثابت 500 و یا 600 دلار روانه بازار می شوند.
ارسال نظر