الکترونیک آرتز: دسترسی به بازی Apex Legends از ایران میسر نیست

رسانه کلیک - همچنان معضل عدم دسترسی به بازی Apex Legends از ایران به قوت خود باقی مانده است و متاسفانه هنوز هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای این اتفاق وجود ندارد. شرکت الکترونیک آرتز، ناشر بازی نیز در طی تماس‌هایی که شده، موقعیت خود را پیرامون این مسئله در ایران بیان کرده است.

الکترونیک آرتز: دسترسی به بازی Apex Legends از ایران میسر نیست

بیشتر از دو هفته است که از انتشار بازی Apex Legends می‌گذرد. این بازی رایگان (Free to Play) در سبک بتل رویال (Battle Royale) است و با توجه به محبوبیت بی حد و حصر این ژانر در سراسر دنیا، در همین مدت کوتاه میلیون‌ها نفر برای تجربه این بازی به سمت آن هجوم برده‌اند. بدیهی است که بسیاری از بازیکنان ایرانی هم سعی در تجربه بازی Apex Legends از ایران داشتند اما متاسفانه از همان زمان ابتدای انتشار بازی تا به امروز، مشکلات زیادی پیش روی این دسته از بازیکنان قرار گرفته است که هنوز هیچ راه حل صحیحی برای آن ارائه نشده است.

هر چند همین مسئله بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و شرکت ارتباطات را واداشت تا تحقیقاتی را در رابطه با مشکلات بازی‌های آنلاین در ایران انجام دهند. گذشته از ضعف‌های زیرساختی اینترنت در ایران، مسدود سازی سرور‌های برخی از بازی‌های آنلاین توسط سازندگان آن به روی بازیکنان ایرانی، از جمله دلایلی بود که روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای آن را به اطلاع عموم مردم رساند.

پیش از این، بسیاری از منابع و کاربران احتمال می‌دادند که دسترسی به بازی Apex Legends از ایران مسدود شده است اما بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به صراحت چنین مسئله‌ای را تکذیب کرد و اعلام کردکه مسدود شدن دسترسی به بازی Apex Legends از ایران به واسطه‌ی سازندگان این بازی صورت گرفته است.

در همین راستا اعلام شد که بازی Apex Legends در حال حاضر از سرور‌های آمازون استفاده می‌کند و از آن جایی که به دلیل تحریم‌ها دسترسی به سرور‌های آمازون برای کاربران ایرانی مسدود شده است، بنابراین دسترسی به بازی Apex Legends از ایران هم تا اطلاع ثانوی غیرممکن است.

دسترسی به بازی Apex Legends از ایران

به رغم اظهارات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، به نقل از وب‌سایت دیجیاتو و به ادعای امیر رشیدی (پژوهشگر حوزه تکنولوژی در ایران) هیچ محدودیتی برای دسترسی به سرور‌های آمازون از داخل ایران وجود ندارد.

با این حال، وب‌سایت دیجیاتو از شرکت الکترونیک آرتز (EA) خواست تا دلیل عدم دسترسی به بازی Apex Legends از ایران را توضیح بدهد و روابط عمومی این شرکت، در پاسخ خود اظهار کرد:

بررسی‌های ما نشان می‌دهد که این بازی برای منطقه شما (ایران) در دسترس نیست.

بنابراین می‌توان با قاطعیت گفت که دسترسی به بازی Apex Legends از ایران توسط سازندگان این بازی مسدود شده است اما متاسفانه هیچ دلیل واضحی برای این اتفاق تا به امروز بیان نشده است. به نظر می‌رسد که می‌توانیم، به مانند برخی دیگر از بازی‌های آنلاین، تحریم‌های علیه ایران را اصلی‌ترین دلیل این اتفاق بدانیم.

بازی Apex Legends برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شده است.

ارسال نظر