سیاست بازپرداخت Epic Games Store به تقلید از استیم، تغییر خواهد کرد

رسانه کلیک - پس از راه اندازی پر سر و صدای فروشگاه اینترنتی اپیک گیمز برای بازی‌های رایانه شخصی، ظاهرا مشکلاتی مانند سیاست بازپرداخت Epic Games Store باعث نارضایتی کاربران آن شده است.

سیاست بازپرداخت Epic Games Store به تقلید از استیم، تغییر خواهد کرد

در ابتدا قرار بود که Epic Games Store برای نسخه رایانه‌های شخصی بازی Fortnite و موتور گرافیکی Unreal Engine (آنریل انجین) راه اندازی شود اما با استراتژی‌ها و سیاست‌های جذاب شرکت اپیک گیمز (Epic Games)، موفق شدند تا بسیاری از بازیسازان و ناشران بازی را به سمت فروشگاه اینترنتی خود جذب کنند. از مهم‌ترین عواملی که باعث جذب بازیسازان، به خصوص بازیسازان مستقل به Epic Games Store شد، درصد سود بالایی است که اپیک گیمز، از ناحیه فروش بازی‌ها در اختیار توسعه دهندگان آن قرار می‌دهد. شبکه استیم (Steam) حدود 70 درصد از میزان فروش هر بازی را متعلق به خود می‌داند؛ این در حالی است که Epic Games Store فقط به دنبال 12 درصد از سود حاصل از فروش بازی‌ها در شبکه خود است و 88 درصد میزان فروش را در اختیار سازندگان آن بازی قرار می‌دهد.

علاوه بر این، بازی‌های رایگان هر دو هفته یکبار در فروشگاه اپیک گیمز به روزرسانی می‌شود. به عنوان مثال هم اکنون بازی‌های Subnautica، Super Meat Boy و Remains of Edith Finch به صورت کاملا رایگان از این فروشگاه برای پلتفرم PC قابل دریافت است.

اما این مسائل تنها نیمه پر لیوان برای این فروشگاه نوپا است. در همین چند هفته اخیر انتقادات زیادی از سوی کاربران به گوش اپیک گیمز رسیده است که در راس آن‌ها، سیاست بازپرداخت Epic Games Store قرار گرفته است. ظاهرا بسیاری از کاربران برای استرداد مبالغ پرداختی خود درگیر راه‌های پیچیده و وقت‌گیری می‌شدند. بعضی ها هم بعد از چند روز موفق به پس گرفتن پول خود نشدند و این مسئله باعث شد تا سیاست بازپرداخت Epic Games Store مورد انتقاد کاربران واقع شود. سرگئی گالیونکین (Sergey Galyonkin)، موسس وب‌سایت SteamSpy و مدیر بخش استراتژی‌های اپیک گیمز، در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توییتر، واکنش نشان داده است. او ادعا کرده که به زودی سیاست بازپرداخت Epic Games Store به مانند شبکه استیم خواهد شد.

در شبکه استیم کاربران بدون هیچ دردسری قادر هستند که وجوه پرداختی خود را پس بگیرند. برای این کار، کاربران شبکه استیم کافی‌ست تا دو ساعت بعد از زمان دقیق خرید بازی، درخواست خود را ثبت کنند. سپس به هیچ دردسری، تا قبل از دو هفته، شبکه استیم مبلغ پرداخت شده را مسترد خواهد کرد.

در صورتی که سیستم بازپرداخت Epic Games Store باب میل کاربران شود، مشکلات این فروشگاه به حداقل خواهد رسید. هر چند تا به الآن هم بسیاری از بازیسازان همکاری خود را با فروشگاه اپیک گیمز آغاز کرده اند تا زنگ خطر جدی برای شبکه استیم به صدا دربیاید.

فروشگاه Epic Games Store در حال حاضر در 30 منطقه اقلیمی و 130 کشور، متناسب با واحد پولی آن منطقه فعال است.

ارسال نظر