بازی Fortnite سرانجام از طریق Google Play عرضه شد

رسانه کلیک - به نظر می رسد کمپانی بازی‌سازی Epic قصد همکاری با Google Play را دارد. این شرکت در اولین قدم، بازی Fortnite را در این فروشگاه عرضه کرده و به همه کاربران اندروید اجازه می‌دهد تا بدون دغدغه این بازی را انجام دهند.

بازی Fortnite سرانجام از طریق Google Play عرضه شد

شرکت Epic از این اتفاق خوشحال بوده و در بیانیه‌ای می‌گوید: «بعد از 18 ماه فعالیت Fortnite اندروید در خارج از فروشگاه Google Play، به یک توافق اساسی رسیدیم؛ گوگل نرم افزارهای بارگیری شده خارج از فروشگاه خود را از طریق اقدامات فنی و تجاری مانند پاپ آپ های امنیتی و تکراری برای نرم افزار بارگیری و آپدیت شده با ضرر مواجه کرده و سهم 30 درصدی از معاملات و پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌خواهد.»

به گفته Epic، آن‌ها راهی برای عبور از این اقدامات گوگل نداشتند. پس از گوگل خواسته‌اند تا در سیاست‌های خود تجدیدنظر کرده تا توسعه دهندگان بیشتری بتوانند با ارائه خدماتی همچون پرداخت درون برنامه‌ای، با گوگل رقابت کنند.

این نخستین بار نیست که Epic علیه درخواست گوگل برای سهم استفاده 30 درصدی اقدام می‌کند. این شرکت بارها خواستار لغو این قانون شده و و تا جایی پیش رفت که این عمل را برای هر بستر نرم افزاری با حجم زیادی از بازار غیرقانونی خواند. البته گوگل این ادعا را به دلیل حفظ ارز‌س‌های حاصل از سرمایه‌گذاری در سیستم عامل اندروید را رد کرده است. همچنین Epic نسخه iOS این بازی را در App Store به فروش می‌رساند.

با وجود تمام این موارد، شرکت Epic این حقیقت تجاری را پذیرفته که ارائه بازی Fortnite در Google Play بهتر از زمانی است که نسخه اندروید آن به روش های دیگری عرضه می‌شد. البته بیشتر افرادی که تمایل داشتند، تا الان بازی را نصب کردند اما اگر شما تا حالا تجربه آن را نداشته‌اید، می‌توانید آن را از دانلود کنید!

ارسال نظر