جهان بازی‌ها در نسل بعدی کنسول‌‌ها بسیار بزرگ خواهد بود

رسانه کلیک - بر اساس اظهارات اخیر تعدادی از بازی سازان، به نظر می رسد که جهان بازی‌ها در نسل بعدی کنسول‌‌ها نسبت به نسل فعلی بسیار بزرگ تر خواهد بود.

جهان بازی‌ها در نسل بعدی کنسول‌‌ها بسیار بزرگ خواهد بود

در حالی که شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان صنعت بازی های ویدیویی را تحت تاثیر خود قرار داده و اخیرا زمزمه هایی از تاخیر در عرضه کنسول های نسل نهم به گوش می رسد، اما سازندگان کماکان با همان شور و شوق همیشگی روی توسعه بازی های جدید مشغول به کار هستند. در این میان، دو شرکت مایکروسافت و سونی تمایل زیادی به انتشار جزئیات بیشتر در خصوص دستگاه های جدید خود ندارند و در عوض، گروهی از توسعه دهندگان هر از چند گاهی اطلاعات کمی در این زمینه به اشتراک می گذارند.

در تازه ترین این خبرها، چندی پیش دو تن از بازی سازان در گفت و گو با وب سایت معروف IGN نظرات خود درباره کنسول های نسل بعدی صنعت بازی های ویدیویی را بیان کردند. بر این اساس، در حالی که برخی ها ارتقای گرافیک و کیفیت بصری بازی ها را مهم ترین ویژگی ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 می دانند، اما به نظر می رسد که سازندگان بیشتر تحت تاثیر سرعت پردازش آن ها و حافظه های سریع SSD قرار گرفته اند. موضوعی که باعث می شود تا جهان بازی‌ها چندین برابر بزرگ تر باشند.

ایلاجاح فریمن (Elijah Freeman)، معاون استودیوی گیمز دیویژن (Games Division)، در این خصوص اعلام کرد:

به خاطر قدرت بیشتر و سرعت پردازشی بسیار سریع کنسول هایی همچون ایکس باکس سری ایکس، دنیا و جهان بازی‌ها در نسل بعدی بسیار بزرگ تر و پرجزئیات تر از حال حاضر خواهد بود. نکته مهم این است که شما به سرعت می توانید در این محیط های وسیع حرکت کنید. هیچ فرقی نمی کند که سوار ماشین پرسرعتی شده اید و یا سوار بر یک هیولای عظیم الجثه در حال تماشای دنیای بازی هستید. همچنین، ممکن است که در کنسول های نسل بعدی خبری هم از صفحه های بارگذاری نباشد.

جهان بازی‌ها در نسل بعدی در ادامه، آقای برایانت کنون (Bryant Cannon)، بازی ساز ارشد استودیوی نایت اسکول (Night School)، در رابطه با حافظه SSD کنسول ها و همچنین نقش مثبت آن در حذف صفحه های بارگذاری توضیح داد:

در حالی که کنسول های نسل بعدی به حافظه های SSD مجهز هستند، اما به نظر من، استریم جهان بازی‌ها تاثیرگذارترین بخش در گیم پلی خواهد بود. این یکی از مشکلاتی است که دستیابی به آن خیلی آسان نیست؛ به خصوص برای استودیوهای کوچک بازی سازی!

با این حال، ما مطمئن هستیم که مراحل و لحظات سینمایی به سرعت بارگذاری می شوند. به لطف این امر، ما می توانیم دنیایی خلق کنیم که بدون تاثیرگذاری در عملکرد گیم پلی و سرعت بازی، روان تر از همیشه اجرا شوند. به دلیل اینکه مجبور به پنهان سازی صفحه های بارگذاری نیستیم، بازی سازان در بحث طراحی با مشکلات زیادی روبه‌رو نخواهند شد.

هر دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در اواخر سال جاری میلادی روانه بازار خواهند شد. با این حال، شیوع ویروس کرونا صنعت بازی ها را با مشکلاتی روبه‌‌رو کرده و برخی از گزارش ها نشان می دهد که عرضه این دو دستگاه به خاطر این بیماری و همچنین کمبود قطعات برای تولید سیستم ها به سال آینده میلادی موکول خواهد شد. طبق تعدادی از گمانه زنی ها، ظاهرا پلی استیشن بعدی به خاطر سرعت بالای حافظه SSD و رم بیشتر در برخی موارد از نسل جدید ایکس باکس عملکرد بهتری خواهد داشت.

ارسال نظر