بازی Gran Turismo 7 از تکنولوژی Ray-Tracing بهره می‌برد

رسانه کلیک - در حالی که هنوز هیچ خبر رسمی بازی جدید سازندگان Gran Turismo سری را تایید نکرده است، سازندگان آن در حال انجام آزمایشات مختلف روی تکنولوژی Ray-Tracing هستند.

بازی Gran Turismo 7 از تکنولوژی Ray-Tracing بهره می‌برد

آخرین نسخه از سری بازی محبوب GT، بازی Gran Turismo Sport بود که سال گذشته به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 منتشر شد اما متاسفانه این بازی نتوانست انتظارات هواداران را برآورده کند و به دنبال همین مسئله، فروش قابل قبولی را هم کسب نکرد! البته این بازی فقط یک زنگ خطر جدی برای پولیفونی دیجیتال، سازنده سری بازی گرن توریزمو بود چرا که به طور کلی، دو سه نسخه اخیر سری Gran Turismo روی یک روند نزولی سیر می‌کرد و باعث شد تا بسیاری از طرفدارانش، این بازی را رها کنند.

اما به نظر پولیفونی دیجیتال (Polyphoni Digital) مصمم است تا اشتباهاتش را در بازی مسابقه‌ای جدیدش که احتمالا بازی Gran Turismo 7 خواهد بود، جبران کند.

طبق گزارش‌هایی که به دست برخی از منابع خبری معتبر رسیده است، این استودیو بر روی یک موتور گرافیکی جدید کار می‌کند که به کمک آن می‌تواند از تکنولوژی Ray-Tracing به صورت همزمان در بازی جدیدشان بهره ببرند. برای کسانی که با تکنولوژی Ray-Tracing آشنایی ندارند، باید بگویم که این تکنولوژی باعث افزایش چشمگیر قدرت گرافیکی بازی‌ها می‌شود و تا کنون نتیجه آن فقط در برخی از سیستم‌های رایانه‌های شخصی بالارده مشاهده شده است و تا به امروز هیچ کنسولی قادر به پردازش این تکنولوژی نبوده.

در جریان رویداد SIGGRAPH 2018 که در آسیا برگزار شد، تیم توسعه دهنده این موتور گرافیکی اظهار کردند که طراحی چنین موتور گرافیکی کار سختی بوده تا بتواند یک جلوه بصری فوق العاده را نتیجه بدهد. تغییرات گرافیکی که در رویداد به معرض نمایش گذاشته شده بود، ثابت می‌کرد که از هر لحاظ نسبت به بازی Gran Turismo Sport پیشرفت حاصل شده و تکنولوژی Ray-Tracing تمامی جزئیات را برای واقع گرایانه‌تر شدن، کاوش خواهد کرد.

برای تجربه چنین گرافیک فوق العاده‌ای قطعا باید چند سالی صبور باشیم. چرا که نمی‌توان انتظار داشت تکنولوژی Ray-Tracing خیلی ناگهانی بر روی پلی‌استیشن 4 پردازش شود. به احتمال زیاد پولیفونی دیجیتال از این تکنولوژی برای بازی Gran Turismo 7 و کنسول پلی‌استیشن 5 استفاده خواهد کرد تا به نوعی این بازی بتواند قدرت گرافیکی PS5 را به رخ بکشد.

ارسال نظر