فروش بازی GTA V از مرز 130 میلیون نسخه عبور کرد

رسانه کلیک - شرکت تیک تو اینتراکتیو چندی پیش در گزارش سه ماهه چهارم سال مالی اخیر خود اعلام کرد که میزان فروش بازی GTA V در سرتاسر دنیا به بیش از 130 میلیون نسخه رسیده است.

فروش بازی GTA V از مرز 130 میلیون نسخه عبور کرد

با تمام جرات بازی جی تی ای وی را می توان موفق ترین اثر تاریخ صنعت بازی های ویدیویی نامید که در طول هفت سال گذشته همواره در جمع پرفروش ترین بازی های هفتگی و ماهانه بسیاری از فروشگاه ها به چشم می خورد. این عنوان رکورد پرفروش ترین سرگرمی تاریخ در ایالات متحده آمریکا را از آن خود کرده و همچنان جامعه بازی با گذشت زمان گسترش می یابد.

در تازه ترین خبرها، شرکت تیک تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive) که ناشر اصلی GTA V محسوب می شود، در جلسه گزارش سه ماهه چهارم سال مالی 2019 - 2020 خود آمار و ارقام جدیدی از میزان فروش این عنوان به اشتراک گذاشت. طبق اظهارات مدیر عامل این شرکت، آقای استراوس زلنیک (Strauss Zelnick)، از زمان انتشار بازی تا آخرین روز از ماه مارس سال جاری میلادی بیش از 130 میلیون نسخه از جی تی ای وی در سراسر جهان به فروش رسیده است.

به گفته شرکت مادر راک استار گیمز، فروش 130 میلیون نسخه ای GTA V مربوط به تمامی پلتفرم ها است و این عنوان در سه ماهه گذشته فروش بسیار خوبی را تجربه کرده است. ظاهرا همه گیری ویروس کرونا در ماه مارس تاثیر زیادی در فروش این عنوان گذاشته است. همچنین، باید در نظر داشت که درآمد حاصل از این عنوان فقط به فروش آن خلاصه نمی شود و بخش چندنفره آنلاین بازی که به GTA Online معروف است، به لطف سیستم پرداخت درون برنامه ای تا به امروز درآمدهای هنگفتی را برای شرکت سازنده خود به همراه آورده است.

بازی Red Dead Redemption 2 که جدیدترین ساخته استودیوی راک استار گیمز برشمرده می شود، نیز فروش قابل توجهی را تجربه کرده است. به گفته تیک تو اینتراکتیو، فروش این عنوان از زمان انتشار تا اواسط فروردین امسال نزدیک 31 میلیون نسخه بوده است. به طور کلی، این کمپانی مادر مدعی است که درآمد خالص خود در سال مالی 2019 - 2020 به بیش از سه میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با درآمد بازه مشابه سال گذشته، 35 درصد افزایش داشته است. گفته شده که بخش اعظمی از این درآمد مربوط به فروش دیجیتالی بازی ها است که در سال مالی اخیر نزدیک با رشد 41 درصدی روبه‌رو شده است.

هر دو اثر محبوب Grand Theft Auto V و رد دد ردمپشن 2 هم اکنون روی کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 و همچنین پلتفرم رایانه های شخصی در دسترس قرار دارند.

ارسال نظر