مجموع فروش دو بازی GTA V و Red Dead Redemption 2 چقدر است؟

رسانه کلیک - شرکت تیک-تو اینتراکتیو در تازه ترین بیانیه خود اعلام کرد که مجموع فروش دو بازی GTA V و Red Dead Redemption 2 به بیش از 150 میلیون نسخه رسیده است.

مجموع فروش دو بازی GTA V و Red Dead Redemption 2 چقدر است؟

رمزهای جی تی ای وی

بسیاری از بازیکنان در طول نسل هشتم از عملکرد شرکت بزرگ Rockstar Games ناامید شده اند و حتی بارها و بارها نارضایتی خود در قبال این شرکت بیان کرده اند. البته این موج اعتراضات به خاطر بازی های این استودیو نیست، بلکه مربوط به تعداد آثار جدید راک استار گیمز است که در نسل فعلی به انتشار دو بازی مختلف اکتفا کرده است. در اصل، با وجود اینکه هیچ شکی نیست این آثار فوق العاده بوده اند، اما عرضه دو بازی در چند سال اخیر مورد رضایت گیمرها نیست و حتی از این دو از نسل هفتم پا به نسل هشتم گذاشته است.

با این حال، این موضوع نشان دهنده کم کاری راک استار گیمز نیست چرا که آن ها در طول این مدت سخت مشغول کار روی پروژه های خود بودند. تنها دلیلی که این امر را به راحتی توجیه می کند، هزینه های سرسام آور ساخت بازی های ویدیویی این شرکت است که به خاطر عظمت و جزئیات بالای بازی ها، سر به فلک می کشد. در مقابل این هزینه ها، درآمدهای هنگفتی هم وجود دارد که گویا راک استار گیمز تنها از انتشار دو اثر به دست آورده و این حجم از درآمد هچنان هم ادامه دارد. بر اساس اعلام شرکت تیک-تو اینتراکتیو (Take-Two Interactive)، به تازگی مجموع کل فروش دو بازی GTA V و Red Dead Redemption 2 از مرز 150 میلیون نسخه عبور کرده و هر دو اثر تا به امروز عملکرد شگفت انگیزی داشته اند. این آمار باورنکردنی است و زمانی جالب تر هم می شود که بدانید تنها کمتر از دو سال از عرضه رد دد ردمپشن 2 می گذرد!

طبق آخرین گزارش منتشر شده از فروش این دو بازی، GTA V بالغ بر 115 میلیون نسخه در سراسر جهان فروش داشت و این در حالی است که فروش Red Dead Redemption 2 برابر با 26.5 میلیون نسخه اعلام شده بود. اخیرا شایعه شده که شرکت تیک-تو اینتراکتیو استودیوی راک استار گیمز را تحت فشار قرار داده تا برخلاف نسل هشتم، در نسل نهم بازی های بیشتری تولید و عرضه کند. این موضوع شاید برای برخی از بازیکنان و هواداران استودیو خوشایند باشد، اما عرضه زود به زود بازی ها طبیعتا روی کیفیت آن ها تاثیرگذار خواهد بود و ممکن است مجموعه های بزرگ GTA و رد دد ردمپشن به خاطر محدودیت های زمانی از ریشه و اصالت خود فاصله بگیرند و در آخر با عناوین ضعیفی روبه‎رو شویم. البته، زمانی که به این آمار و ارقام برخورد می کنیم، متوجه می شویم که درآمد حاصل از همین دو اثر بیشتر از مجموع درآمد بسیاری از عناوین بزرگ سال بوده است.

بازی GTA V در حال حاضر روی پلتفرم های پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان و رایانه های شخصی در دسترس قرار دارد. Red Dead Redemption 2 جدیدترین ساخته استودیوی راک استار گیمز محسوب می شود که پس از تاخیرهای متوالی در اواخر سال میلادی 2018 روی ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی منتشر شد و توانست در بسیاری از مراسم جایزه بهترین بازی سال را از آن خود کرد.

ارسال نظر