مروری بر نکات جالب کنسول آتاری در پنجاهمین سالگرد تاسیس

50 سال از زمانی که نولان بوشنل Atari را تاسیس کرد، می گذرد که بازی های ویدیویی را به جریان اصلی صنعت گیم تبدیل کرد. در پنجاهمین سالگرد تاسیس کنسول آتاری، مروری بر نکات جالب و خواندنی در مورد این کنسول خاطره انگیز و بازیهای جذابش داشته ایم.

مروری بر نکات جالب کنسول آتاری در پنجاهمین سالگرد تاسیس

مروری بر نکات جالب کنسول آتاری در پنجاهمین سالگرد تاسیس

وقتی نام «آتاری» را می شنوید، به سالهای اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 بازگشت ذهنی می کنید که کنسول بازی خانگی Atari 2600 غیرقابل توقف به نظر می رسید. اما قبل از اینکه Warner Communications آتاری را در سال 1976 خریداری کند، این شرکت جوان چهار بحرانی را تجربه کرد در حالی که کارمندان آن بی‌وقفه کلاس جدیدی از سرگرمی‌های الکترونیکی را تست می کردند.

نیروی خلاق راهنمای آتاری در آن زمان نولان بوشنل بود که شرکت را با تد دابنی در 27 ژوئن 1972 در سانی ویل، کالیفرنیا تأسیس کرد. بوشول و دابنی قبلاً روی اولین بازی ویدیویی آرکید جهان، Computer Space، در Nutting Associates با هم کار کرده بودند و آماده بودند تا تجارت را به طور کامل در دستان خود بگیرند. آنها خیلی زود با بازی آرکید Pong در اواخر سال 1972 به یک موفقیت بزرگ دست یافتند، که باعث ایجاد کپی‌هایی شد که بازی‌های ویدیویی را در سراسر جهان پخش کردند. اما آتاری با ورود نام‌های بزرگ به بازار همچنان با چالش سختی روبرو بود.

نام آتاری از چه گرفته شده است؟

این نام از اصطلاح ژاپنی آتاری گرفته شده است که هنگام بازی روی تخته بازی باستانی Go استفاده می شود. کلمه آتارو در زبان ژاپنی به معنای ضربه زدن به هدف است و با خوش شانسی همراه است. در Go، وضعیتی را نشان می دهد که بازیکن می تواند در حرکت بعدی یک یا چند سنگ از حریف را بگیرد.

قیمت انواع کنسولهای آتاری چند است؟
اگر یک کنسول Four Switch Woodgrain، یک Atari 2600 Jr یا یک "Darth Vader" دارید، تقریباً 30-50 دلار ارزش دارند. یک Heavy Sixer احتمالاً بیش از 60 دلار ارزش دارد، در حالی که یک Light Sixer حدود 40 تا 50 دلار است.

آیا آتاری اولین کنسول بازی بود؟
آتاری اولین سیستم بازی ویدیویی خانگی را نساخت - این افتخار متعلق به Magnavox Odyssey بود. اما آتاری شرکتی بود که واقعاً این فرم بازی را محبوب کرد. آتاری اولین بار با بازی الکترونیکی تنیس روی میز پونگ در سال 1975 وارد بازار شد.

تعداد بازی های آتاری چقدر بود؟
در طول سالهای فعالیت خود، بیش از 350 بازی آرکید، کنسول و رایانه برای سیستم های خود و تقریباً 100 پورت بازی برای رایانه های خانگی مانند Commodore 64 توسعه و تولید کرد.

آخرین بازیهای آتاری چه بودند و در چه سالی منتشر شدند؟
بازی‌های دارای مجوز نهایی Atari 2600 که در آمریکای شمالی منتشر شدند، Ikari Warriors، MotoRodeo، Sentinel و Xenophobe در اوایل سال 1991 بودند و بازی‌های دارای مجوز نهایی که در اروپا منتشر شدند به ترتیب Klax و Acid Drop در سال‌های 1990 و 1992 بودند.

ارسال نظر