قارچ خور «سورئال» را همین الان در مرورگر خود بازی کنید؛ نوستالژیک اما مدرن!

رسانه کلیک - همه ما دوران خوشی را با ماریو یا همان قارچ خور معروف سپری کردیم، اما قارچ خور سورئال مطمئنا تجربه جدیدی را در اختیار علاقمندان می گذارد.

قارچ خور «سورئال» را همین الان در مرورگر خود بازی کنید؛ نوستالژیک اما مدرن!

یکی از چیزهایی که باعث شد تا قارچ خور به شهرت بالایی دست پیدا کند، حس و حالی بود که در عمق این بازی نهفته است. کنترل شخصیت بازی به قدری ساده و راحت بود که هر شخصی را به سمت خود جذب می کرد. حالا شخصی به نام استفان هدمن با بازی Jelly Mario قصد دارد تا خاطرات گذشته ما را مجددا زنده کند.

در قارچ خور سورئال دیگر خبری از حالت های گذشته نیست و این بازی آنلاین به هیچ عنوان با قوانین طبیعی فیزیک که ما می شناسیم، سنخیتی ندارد. این بازی شامل دو مرحله اول نسخه اصلی Super Mario Bros است، اما به جای حرکت های باله و به جهت های مختلف، قارچ خور معروف مانند یک ماهی ژله ای در هوا قوطه ور شده و وظیفه شماست تا آن را به وسیله دکمه های جهت یاب کنترل کنید. به یاد داشته باشید که قضیه به این راحتی ها نیست و کنترل قارچ خور سورئال کمی دشوار و پیچیده به نظر می رسد.

نکته خنده دار این بازی، ژله ای بودن فضای اطراف ماریو است. اگر در قارچ خور سورئال قصد داشته باشید تا شخصیت بازی را وارد لوله های سبز رنگ کنید، به طرز عجیب و غریبی کش آمده و در هم می پیچد! اگر در جای خود باقی مانده و اجازه دهید که شخصیت های گومبا (یا همان خرچنگ به اصطلاح عامیانه) به شما برخورد کنند، ماریو مانند شلیک تیر به عقب پرتاب می شود.

قارچ خور سورئال

قضیه در مرحله دوم عجیب تر می شود؛ جایی که آجرهای زیر پای شما در صورت برخورد، به تیکه های زیادی تقسیم شده و به فضا پرتاب می شوند. در حالی که صداهای پخش شده درون بازی به طرز شگفت آوری یادآور خاطرات گذشته است، اما موزیک متن بازی اصلا خوشایند به نظر نمی رسد. بد نیست بدانید که بر اساس حرکات و حالت های ماریو، صداها نیز تغییر پیدا می کنند.

بازی های سوپر ماریو تا به حال به هیچ عنوان عجیب نبوده اند. اما قارچ خور سورئال یا Jelly Mario نشان داد که این بازی نوستالژیک تا چه اندازه می تواند غریب به نظر بیاید. مطمئنا شیگرو میاموتو سازنده ماریو هنگام مشاهده این نسخه، از تعجب شاخ در می آورد!

در صورت تمایل می توانید قارچ خور سورئال را از اینجا بازی کنید.

ارسال نظر