خالق سری Metro بابت انتشار انحصاری این بازی در Epic Store عذرخواهی کرد

رسانه کلیک - دیمیتری گلوخوفسکی، خالق سری Metro در رابطه با انتشار بازی Metro Exodus به صورت انحصاری در فروشگاه اپیک، از طرفداران خود عذرخواهی کرد.

خالق سری Metro بابت انتشار انحصاری این بازی در Epic Store عذرخواهی کرد

چند ماهی می‌شود که شرکت اپیک گیمز (Epic Games) با راه اندازی فروشگاه اپیک (Epic Store) جدی‌ترین رقیب خود فروشگاه استیم (Steam) را جسابی به دردسر انداخته است و ناشران بزرگ بازی‌های ویدیویی را یکی پس از دیگری مجذوب خود می‌کند. دلیل این موفقیت در فاصله زمانی چند هفته‌ای راه اندازی این فروشگاه، این است که درصد بسیار زیادی از سود حاصل از فروش بازی در فروشگاه اپیک در اختیار سازنده یا ناشر آن بازی قرار می‌گیرد. بازیساز‌ها نشان دادند که از این سیاست فروشگاه اپیک بسیار خوشنود هستند و به همین دلیل، بازی‌های بسیار زیادی روانه فروشگاه اپیک شده است.

یکی از پر سر و صداترین بازی‌هایی در این فروشگاه عرضه خواهد شد، بازی Metro Exodus است. بازی که به صورت انحصاری در فروشگاه اپیک عرضه می‌شود و خبری از انتشار آن در استیم نیست! بنابراین اگر به دنبال خرید نسخه دیجیتالی بازی Metro Exodus برای رایانه‌ی شخصی هستید، فقط یک راه پیش روی خود دارید، آن هم فروشگاه اپیک است!

چند روز پیش دیمیتری گلوخوفسکی (Dmitry Glukhovsky)، خالق سری Metro نسبت به این مسئله واکنش نشان داد. او که به نظر می‌رسد دل پری از استیم و متولی آن یعنی شرکت ولو (Valve) داشت، با انتشار پستی در صفحه‌ی رسمی خود در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نوشت:

من ایستاده ام و مرگ آن (فروشگاه استیم) را تماشا خواهم کرد

این نظر خالق سری Metro بسیاری از طرفداران او و استیم را خشمگین کرده است و به همین جهت، دیمیتری گلوخوفسکی فورا از این دسته افراد بابت اظهار نظر غیرحرفه‌ای خود عذرخواهی کرد:

بیش از 20 سال است که تلاش می‌کنم تا داستان Metro را در قالب مدیا‌های مختلف از جمله بازی‌های ویدیویی روایت کنم. در همین راستا از کمک، حمایت و تلاش‌های قهرمانانه‌ی 4A Games (سازنده سری بازی Metro) تشکر می‌کنم. نتیجه‌ی تلاش‌های اخیر آن‌ها هم بازی Metro Exodus است که یک هفته دیگر در دسترس قرار خواهد گرفت.

من بسیار متاسف هستم برای کسانی که انتظار داشتند این بازی را روی استیم منتشر کنیم و بابت تغییر عقاید ما در رابطه با انتشار این بازی، منحرف شده اند. من درک می‌کنم که ناشر این بازی به طور کامل و منحصر به فرد باید منابع خود را از طریق انتشار این بازی تامین کند و برای انتخاب این راه حل (انتشار انحصاری بازی Metro Exodus در فروشگاه اپیک) به آن‌ها اعتماد کامل دارم.

او در این رابطه، صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد:

باز هم عذرخواهی می‌کنم اگر از ما ناراحت شده اید و امیدوارم که برای چنین تصمیمی به ما خیانت نکنید. همان طور که ما نسبت به شما وفادار هستیم و احساس مسئولیت می‌کنیم، امیدوارم شما باعث ایجاد بی‌نظمی نشوید تا کیفیت تجربه [این بازی را] پایین نیاید.

خالق سری Metro یعنی دیمیتری گلوخوفسکی روس، در پایان صحبت‌های خود ابراز امیدواری کرد که ساخت سری بازی Metro همچنان ادامه داشته باشد.

با توجه به این که پیش از این استودیو 4A Games با THQ برای انتشار سری بازی Metro همکاری می‌کرد، و از آن جایی که شرکت تی اچ کیو ورشکست و منحل شد، نگرانی‌های خالق سری Metro و سازندگان این بازی به جا به نظر می‌رسد. آن‌ها برای انتشار این بازی با شرکت دیپ سیلور (Deep Silver) و کوچ مدیا (Koch Media) همکاری خواهند داشت و انتشار نسخه دیجیتالی رایانه‌های شخصی این بازی هم از طریق فروشگاه اپیک صورت می‌گیرد و با این اوصاف امیدوار هستند تا با فروش قابل قبولی، درآمد مناسبی از بازی Metro: Exodus داشته باشند.

بازی Metro Exodus در تاریخ 15 فوریه 2019 میلادی (مصادف با 26 بهمن 97) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

ارسال نظر